Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

-Een "dijk" van een foto ditmaal.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: -Een "dijk" van een foto ditmaal.....

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk bericht
    Voila wat heb ik je verteld! volledig afgeleid door de dames ... de rest? Who cares! ... Als de billen maar lekker zijn
    Ghehe

Maar serieus....die benen zijn (^*@#^*!#) toch prachtig?
    Maar wat ik zo pakkend vind, is de superscherpte op de meiden, de mooie beperkte aparte DOF en dus wazige mensen op de achtergrond, de dynamiek die de meiden uitstralen...
    alsof hun persoonlijkheid alle ruimte opeist in de foto. Als ze een spijkerbroek hadden aangehad, had ik persoonlijk de foto net zo mooi gevonden.

Comment

Inderdaad een dijk van een foto. Heel knap vastgelegd en zeer mooi met die kleurrijke outfits van de dames. Achtergrond lekker onscherp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mariussuiker Bekijk bericht
        Voor mij helemaal af!!!!!
        De sterke punten:
        Waanzinnige lange benen!!
        Schitterende DOF!!!
        Prachtige benen!!
        2 prachtige meiden!!
        Mooie benen!!
        Mooie kleding!!!
        Those legs!!!!
        Knallende kleuren!!
        Super benen!!
        Top lokatie!!
        Oh, en voor ik het vergeet: Wat een stel prachtige benen zeg!!!
        Mijn complimenten!!
        Groetjes, Marius
        Ik ben het niet met je eens Marius. Bovenstaande foto deed mij onmiddellijk aan dit liedje denken. Voor mij een passende tekst.

Dit alleen om te illustreren hoe smaakgebonden een oordeel over menselijke schoonheid kan zijn.

Over de foto geen kwaad woord.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Ik ben het niet met je eens Marius. Bovenstaande foto deed mij onmiddellijk aan dit liedje denken. Voor mij een passende tekst.

Dit alleen om te illustreren hoe smaakgebonden een oordeel over menselijke schoonheid kan zijn.

Over de foto geen kwaad woord.
          Hoi Jos,

Ik snap niet helemaal wat je hiermee wil zeggen.
          Allereerst is Annelien geen 13 maar 15, en in mijn ogen heeft ze al een behoorlijk volwassen uitstraling.
          Het kan toch niet zo zijn dat je iemand van 15 niet mooi, oftewel vrouwelijk mag vinden? En dat uiteraard zonder verkeerde bijbedoelingen. Ik weet trouwens niet of je hierop doelde. Dat is n.l. het laatste wat bij mij zou opkomen.

Weet je, ik heb zelf 2 dochters, een van 19 en die ander wordt dit jaar al 25.
          De meeste modellen waarmee ik werk zijn ook van die leeftijd. Dus ik zie ze dan meer als dochters dan als mooie jonge meid / vrouw. Misschien is dat ook de reden dat ik op een goede manier met modellenfotografie bezig kan zijn, en echt niet opgewonden raak van een of ander mooi model. Het enige dat voor mij telt is een model proberen op de mooist mogelijke manier vast te leggen.

Groetjes, Marius
          Zonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl

Comment

(...)Misschien is dat ook de reden dat ik op een goede manier met modellenfotografie bezig kan zijn, en echt niet opgewonden raak van een of ander mooi model.
            hmm

Voor mij helemaal af!!!!!

De sterke punten:

Waanzinnige lange benen!!
            Schitterende DOF!!!
            Prachtige benen!!
            2 prachtige meiden!!
            Mooie benen!!
            Mooie kleding!!!
            Those legs!!!!
            Knallende kleuren!!
            Super benen!!
            Top lokatie!!

Oh, en voor ik het vergeet: Wat een stel prachtige benen zeg!!!

Mijn complimenten!!

Groetjes, Marius
            Sorry kon het niet laten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              hmm

Sorry kon het niet laten
              En hierdoor zou ik opgewonden moeten zijn?
              Nou, jullie Belgen hebben schijnbaar weinig nodig om dat stadium te bereiken.

Sorry, ook ik kon het niet laten.
              Zonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl

Comment

Mooie kleuren, DOF enz, straalt wel een leuke zomerse sfeer uit. Goed voor een vakantiebrochure voor een badplaats.

Comment

Het feit dat er zo'n hete discussies en reacties op deze foto zijn, zegt genoeg, dit is geen alledaagse prent anders hadden er misschien 5 commentaren gestaan, en stond dit topic nu al ergens op pagina 3 of 4. Een foto hoeft trouwens niet technisch perfect te zijn om goed te zijn maar hij moet wel een soort indruk achterlaten . . . en DAT doet deze foto zeer zeker.

Iets goed of mooi vinden is ook zeer subjectief, gelukkig maar . . . . .

Toen ik de eerste keer de foto zag stond ik gewoon even perplex . . . en dat is voor mij al voldoende om dergelijke prent een ereplaatsje te geven.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Het feit dat er zo'n hete discussies en reacties op deze foto zijn, zegt genoeg, dit is geen alledaagse prent anders hadden er misschien 5 commentaren gestaan, en stond dit topic nu al ergens op pagina 3 of 4. Een foto hoeft trouwens niet technisch perfect te zijn om goed te zijn maar hij moet wel een soort indruk achterlaten . . . en DAT doet deze foto zeer zeker.

Iets goed of mooi vinden is ook zeer subjectief, gelukkig maar . . . . .
                    Niet helemaal akkoord. Het aantal commentaren zegt niets over de foto. Een uitzonderlijke foto krijgt er 20, een lelijke foto krijgt er 20 en sommige foto's krijgen er 40, waar de helft negatief en de helft positief is... wiskundig zit je dan met een "gemiddelde foto" hehe.

Ik stond persoonlijk niet perplex. Bijvoorbeeld, de DOF is niets spectaculairs, dat is nu eenmaal het kenmerk van de lens. Je moet al een zeer foute beginner zijn om zo'n foto op f16 te nemen...

De kledij vind ik persoonlijk niet gepast, had ik al gezegd. Het lijkt alsof ze weggelopen zijn uit zo'n stoet van meisje die met stokjes zwaaien en gooien (kan op de naam niet komen). Die kinderlijke speelse niet-prêt-à-porter kledij botst met de stoere, zelfzekere look en credibility die de meisjes proberen uitstralen. In dat laatste slaagt dan alleen het rechtermeisje: veel meer energie en zelfzekerheid, plus de reflectie op de bril is schitterend.
                    Het meisje links mag dan de publiekslieveling zijn van BD, blijkbaar, maar hier heeft ze nogal een ongeïnteresseerde en passieve expressie op het gezicht en de pose moet onderdoen voor het andere meisje. Maar het blijft natuurlijk een momentopname. Eentje die nog niet veel gepasseerd is op BD, maar nu ook weer niet grensverleggend.

Comment

Vind dit een knappe pic!
                      ::: Flickr :::

Comment

Niet helemaal akkoord. Het aantal commentaren zegt niets over de foto. Een uitzonderlijke foto krijgt er 20, een lelijke foto krijgt er 20 en sommige foto's krijgen er 40, waar de helft negatief en de helft positief is... wiskundig zit je dan met een "gemiddelde foto" hehe.

Ik stond persoonlijk niet perplex. Bijvoorbeeld, de DOF is niets spectaculairs, dat is nu eenmaal het kenmerk van de lens. Je moet al een zeer foute beginner zijn om zo'n foto op f16 te nemen...

De kledij vind ik persoonlijk niet gepast, had ik al gezegd. Het lijkt alsof ze weggelopen zijn uit zo'n stoet van meisje die met stokjes zwaaien en gooien (kan op de naam niet komen). Die kinderlijke speelse niet-prêt-à-porter kledij botst met de stoere, zelfzekere look en credibility die de meisjes proberen uitstralen. In dat laatste slaagt dan alleen het rechtermeisje: veel meer energie en zelfzekerheid, plus de reflectie op de bril is schitterend.
                        Het meisje links mag dan de publiekslieveling zijn van BD, blijkbaar, maar hier heeft ze nogal een ongeïnteresseerde en passieve expressie op het gezicht en de pose moet onderdoen voor het andere meisje. Maar het blijft natuurlijk een momentopname. Eentje die nog niet veel gepasseerd is op BD, maar nu ook weer niet grensverleggend.
                        Gelukkig zijn er nog momenten dat er snapshots worden gemaakt waar je niet de tijd hebt om alles 100% voor te bereiden, als je alle foto's op dezelfde manier gaat commentariëren zoals je dat met deze doet, zal er in jouw ogen alleen pas een goede foto zijn gemaakt als deze technisch in orde is en 100% voorbereid. En DAT vind ik nou echt een typische houding van portretfotografen, daar is men als het ware verplicht belichting, contrast en de kleinste details onder handen te nemen en dat moet ook zo bij portretfotografie. Maar deze foto valt niet echt onder deze noemer en bewijst zijn waarde op een andere manier . . . is die daarom minder goed dan een technisch perfect staaltje van portretfotografie . . . nee, gelukkig maar . . . hij bevalt jou niet, da's jou mening en daar heb je recht op, mij bevalt hij wel . . . net zoals bij vele anderen . . . Fotodan . . . ik hoop dat je ons af en toe nog zo eens verrast met een foto die zo van het scherm lijkt te springen
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

@ Franciskine:...ik zal mijn best doen! ...en bedankt!

Daniel

.

Comment

Ik ben het totaal niet eens met je intepretatie.
                            Zie het geheel nu eens als + en -

Als je het kleurwiel als voorbeeld neemt, zitten de contrasten overal heel mooi uit elkaar. Zie bijv. schoenen, rok en top. Allemaal redelijk tegenover elkaar, + en -.

Leuk detail is ook de lichtval, (waarschijnlijk onbedoeld) maar bij de ene rok hoog en bij de andere rok laag. Wederom + en -

Of het nou een cheerleederstyling is of niet.... er is over nagedacht en naar mijn idee ook goed uitgevoerd.

En als je het over 'synchroniteit' hebt....(doh... hoe spel je dat).......In deze plaat Asynchroom.
                            Kijk naar de contrasten van de kleding en dan naar de contrasten van de expressie.
                            Ik zal de laatste zijn die beweerd dat dit OOK in scene is gezet, maar ook de expressie vertoond + en -
                            Somber/streng versus vrolijk.

Neem dan ook nog de modellen versus achtergrond en je hebt weer een + en -

ZELFS DE KETTING VERTOOND + en -

Zo kan natuulijk iedereen zijn/haar mening goedlullen maar zo zie ik deze foto.
                            Ik geef zelden of nooit ( en totaal niet zaligmakend) maar hoe vaker ik deze foto zie hoe meer ik deze wil analyseren. Voor mij 3 x thumbs up

(ps... en TS weet dat ik zijn foto's soms ook compleet niks nada vind )
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Gelukkig zijn er nog momenten dat er snapshots worden gemaakt waar je niet de tijd hebt om alles 100% voor te bereiden, als je alle foto's op dezelfde manier gaat commentariëren zoals je dat met deze doet, zal er in jouw ogen alleen pas een goede foto zijn gemaakt als deze technisch in orde is en 100% voorbereid. En DAT vind ik nou echt een typische houding van portretfotografen, daar is men als het ware verplicht belichting, contrast en de kleinste details onder handen te nemen en dat moet ook zo bij portretfotografie. Maar deze foto valt niet echt onder deze noemer en bewijst zijn waarde op een andere manier . . . is die daarom minder goed dan een technisch perfect staaltje van portretfotografie . . . nee, gelukkig maar . . . hij bevalt jou niet, da's jou mening en daar heb je recht op, mij bevalt hij wel . . . net zoals bij vele anderen . . . Fotodan . . . ik hoop dat je ons af en toe nog zo eens verrast met een foto die zo van het scherm lijkt te springen
                              Toch nog even op reageren, ik bén geen studiofanaat en ik ben kick niet op technische perfectie.

Ik beoordeel elke foto op dezelfde manier, dat is wel waar. Vind ik maar normaal ook. Een foto van een pro, foto van een beginneling, foto in een studio of snapshot. Als ik vind dat iets niet zo goed zit of jammer is, zie ik niet waarom ik dat niet zou mogen laten vallen, bijvoorbeeld omdat de TS tot de betere behoort op BD of omdat toeval een rol speelde. En ik geef toe, als iedereen vol lof is over een plaat (al dan niet door lange benen), ben ik gevoeliger voor puntjes die mij persoonlijk niet aanstaan.
                              Ik reageerde bijv. met die mening over de DOF, omdat er anderen zijn die de DOF in deze foto schitterend vinden. Terwijl dat nu net niet één van de grote verdiensten van de foto(graaf) is in deze foto. Daarvoor had de TS alle tijd en was het een logische keuze, ik zou het persoonlijk een belediging vinden moest iedereen de DOF in mijn foto het mooiste aspect vinden, dan spreek ik wel over een foto waar het voor de hand ligt om een bepaald diafragma te kiezen. Dat is zoals een voetbalfotograaf feliciteren met het feit dat hij koos voor een telelens.

Kan nog even doorgaan, maar het is vrijdag

@MadMax met je yin & yan theorie, jij wint deze ronde, qua kapot analyseren

Comment

@MadMax met je yin & yan theorie, jij wint deze ronde, qua kapot analyseren
                                lol.. en ik lag in een deuk over je DOF en voetbal versus telelens keuze Sterk maar je hebt wel gelijk.
                                Groetjes, Jörgen
                                www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                                X