Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stefanie - Miss West-vlaanderen 2010?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stefanie - Miss West-vlaanderen 2010?

Ik zal me ook eens wagen hier in showcase omdat de volgende foto's toch wel tot men beste studioopnames behoren.
    't is nog maar de 4de keer dat ik me aan de studio waag, maar het model was enorm tevreden dus zal ik ze hier ook eens posten

Commentaar is zeker welkom maar laat nog iets van men zelfvertrouwen over eh

Nikon D300s

\o/

Re: Stefanie - Miss West-vlaanderen 2010?

Eerste vind ik nice
    Let wel op vlekjes, stofjes, etc.

Comment

Thx Lennert,

'k heb inderdaad ook gezien dat men lens een poetsbeurt kan gebruiken,
      Helaas na de shoot pas
      Nikon D300s

\o/

Comment

Denk eerder je sensor
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

IK stem op Miss West Vlaanderen..Ik vind de opnames 1 en 2 super hoor
          Wel leuk geschoten en zeker als leek wil ik geen komentaar en kritiek geven.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Mooie reeks! Stefanie mag terecht tevreden zijn!

Bij eerste (imho mooiste) zie ik net een 'minder' flatterend stukje linker-knie...
            Bij tweede wat jammer dat ze niet in de camera kijkt, mooie ogen moeten niet wegkijken...

Was het de bedoeling om bij de eerste de achtergrond zo donker te houden?
            Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Voor de 4e studioshoot erg goed!
              En een prachtig model!!

Let een klein beetje op de lichte delen, die neigen een beetje naar overbelichting.
              Bij een foto (weet ff niet meer welke) houdt ze haar badpak vast waardoor het broekje een beetje vreemd zit, da's jammer.
              Maar verder: Prima!!

Groetjes, Marius
              Zonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl

Comment

leuke en kleurvolle reeks.
                alleen bij de tweede opname zit het broekje voor geen meter, das toch geen gezicht zo.
                dat het jullie dat tijdens de shoot en zeker daarna niet is opgevallen?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Misschien nog een kleine tip:

Ik zie dat je de eerste 2 foto's midden op de knie hebt afgesneden. Hierdoor zie je net wat plooitjes van de knie.
                  Ik zou de crop net iets boven de knie zetten, dan komt het denk ik mooier over.

Groetjes, Marius

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    leuke en kleurvolle reeks.
                    alleen bij de tweede opname zit het broekje voor geen meter, das toch geen gezicht zo.
                    dat het jullie dat tijdens de shoot en zeker daarna niet is opgevallen?
                    grt,bouk.
                    The eye of the TIGER....
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

#1 erg mooi

Nu Marius het zegt : die knietjes (viel mij niet direct op), maar zou een verbetering kunnen zijn
                      Groeten Dirk
                      Website : http://www.gakrid.be

Comment

Barslechte keuze van textiel. De aandacht gaat veel te veel naar die schreeuwerige kledij die daarbij extra moiré-risico inhoudt.
                        Het gaat hier in eerste instantie om het model en dan moet die kledij op de tweede plaats komen en veel discreter zijn.
                        Het zou mij verwonderen dat dergelijke textielen zouden gebruikt worden bij de echte verkiezing. Arme jury als dat zo mocht zijn.

Henri
                        lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                          Barslechte keuze van textiel. De aandacht gaat veel te veel naar die schreeuwerige kledij die daarbij extra moiré-risico inhoudt.
                          Het gaat hier in eerste instantie om het model en dan moet die kledij op de tweede plaats komen en veel discreter zijn.
                          Het zou mij verwonderen dat dergelijke textielen zouden gebruikt worden bij de echte verkiezing. Arme jury als dat zo mocht zijn.

Henri
                          Niet voor jou Henri, maar hoofdzakelijk door dit soort vrij botte reakties hebben we hier vaak "****** aan de knikker" zoals men in Nederland pleegt te zeggen.
                          Waarom neem je niet de tijd om jouw gevoel / reaktie op een normale manier neer te typen?
                          Vergeet asjeblieft niet dat geschreven tekst heel anders overkomt dan als je het iemand zegt.

Mensen probeer hier toch eens op te letten, de wereld is al hard genoeg.

Daarbij vertel je eigenlijk helemaal niets over de kwaliteit van de foto's.
                          Deze fotograaf geeft aan dat dit zijn 4e studioshoot is, en wil dan ook graag weten wat goed is en waar hij nog op moet letten.
                          En jij praat alleen maar over lelijke kleding, en dat terwijl ik dat jurkje juist super vind.

Groet, Marius
                          Last edited by mariussuiker; 6 augustus 2009, 14:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mariussuiker Bekijk bericht
                            Niet voor jou Henri, maar hoofdzakelijk door dit soort vrij botte reakties hebben we hier vaak "****** aan de knikker" zoals men in Nederland pleegt te zeggen.
                            Waarom neem je niet de tijd om jouw gevoel / reaktie op een normale manier neer te typen?
                            Vergeet asjeblieft niet dat geschreven tekst heel anders overkomt dan als je het iemand zegt.

Mensen probeer hier toch eens op te letten, de wereld is al hard genoeg.

Groet, Marius
                            Je vat het totaal verkeerd op.
                            Mijn opmerking gaat over het feit dat vele fotografen te weinig aandacht schenken aan het uiteindelijk doel van de opname en daardoor vele details over het hoofd zien.
                            Studio-opnames is niet enkel camera en lichtwerk maar omvat heel wat bijhorigheden die dikwijls verwaarloosd worden.Je bent niet enkel fotograaf maar ook regisseur en moet je model eventueel terecht wijzen als er zaken kunnen misgaan. Daarom raad ik altijd aan bij voornamelijk studiowerk iemand extra aan te duiden om een oogje in 't zeil te houden.
                            Als dergelijke extra richtlijnen (gebaseerd op ervaring met fotograaf, model, opdrachtgever, publiciteitsagentschap, promotieorganisatie,...) je storen zal ik mij in het vervolg volledig onthouden van enige info die enkel in je eigen voordeel wordt gegeven.

Henri
                            Last edited by kodachrome; 6 augustus 2009, 14:50.
                            lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Je vat het totaal verkeerd op.
                              Mijn opmerking gaat over het feit dat vele fotografen te weinig aandacht schenken aan het uiteindelijk doel van de opname en daardoor vele details over het hoofd zien.
                              Studio-opnames is niet enkel camera en lichtwerk maar omvat heel wat bijhorigheden die dikwijls verwaarloosd worden.Je bent niet enkel fotograaf maar ook regisseur en moet je model eventueel terecht wijzen als er zaken kunnen misgaan. Daarom raad ik altijd aan bij voornamelijk studiowerk iemand extra aan te duiden om een oogje in 't zeil te houden.
                              Als dergelijke extra richtlijnen (gebaseerd op ervaring met fotograaf, model, opdrachtgever, publiciteitsagentschap, promotieorganisatie,...) je storen zal ik mij in het vervolg volledig onthouden van enige info die enkel in je eigen voordeel wordt gegeven.

Henri
                              Hoi Henri,

Dat is dus wat ik probeer aan te geven, omdat het geschreven tekst is wordt het vaak verkeerd opgevat, want wat jij nu schrijft had ik er dus niet uitgehaald.

En zoals je het nu zegt heb je wel gelijk, maar zoals ts schrijft is hij beginnend op dit vlak. En mijn mening is (correct me if I'm wrong) dat je je dan beter eerst op belichting, poses, begeleiding van het model kunt richten, en daarna uiteraard ook op andere dingen zoals styling. En zoals ik al aangaf vind ik het een mooi jurkje.

En je moet dit niet als belediging van mij zien, ik vind het alleen jammer dat jij (en ook anderen) hier vaak te weing bij stilstaat.

Je moet gewoon blijven reageren, maar probeer hier rekening mee te houden.
                              En ik spreek mezelf écht niet vrij, want ook ik ga vaker de mist in.

Groetjes, Marius

Comment

Working...
                              X