Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sja.. Fucking HOT!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sja.. Fucking HOT!

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
    Nee hoor, Anton Corbijn zou gewoon naar 1X.com gevlucht zijn.
    Ik zou het ook eens proberen bij 1x.com de site voor het echte artistieke werk. Geen toogpraat zoals hier en je voelt u daar terug enorm klein en aanvaardt de mening van de groten.

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
    https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Ik werd op de plaat gewezen.
      Wat een drukte om niets zeg.

Gewoon goede plaat.
      Deze drukt uit wat hij moet uitdrukken.
      Of ik hem mooi vind ???

Nee. meer het doet wat het moet doen.
      Stof opwaaien.

En als iedereen met elkaar klaar is om elkaars oren te wassen.
      Ga dan weer lekker fotograferen.
      Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk bericht
        Ik zou het ook eens proberen bij 1x.com de site voor het echte artistieke werk. Geen toogpraat zoals hier en je voelt u daar terug enorm klein en aanvaardt de mening van de groten.
        Klopt als een zwerende vinger.
        Goede foto's die hier in de roemruchte HOF hebben gestaan, worden daar wel eens afgewezen.

Dat zegt iets en stemt een verstandig mens tot nadenken.

SC is niveau beginners en beoordeling geworden op de goede uitzondering na !!.
        En dat moet iedereen zelf weten.
        Maar meet jezelf ook eens elders.
        Last edited by Irineas; 9 augustus 2009, 21:40.
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Goh mensen... ik lees hier heel veel. Ik zie ook foto's, die ik zelf niet om aan te zien vind, op 1X.com.

De gustibus non est disputandum... da's overal van toepassing; Ik vind 1x één van de betere sites, maar ik vind hem ook niet heiligmakend.
          Ik zie veel fotografie, ik zie te weinig inhoud, en die zie IK in deze foto wel... en daar houdt het voor mij bij op.
          Ik weet niet of er mensen zijn op BD die ook aangesloten zijn bij CVB, en die het tijdschrift Beeld Express ontvangen. Daar staan soms werken in die hier op BD zouden gekraakt worden, maar die zoveel inhoud hebben dat ik er soms stil van wordt. Kijken vind ik op BD geen sterk punt, nog een minder sterk punt dan lezen. Bovendien doet het er heel veel toe waar je hier een foto plaatst...
          BD is BD en 1X is 1X en geen van beiden hebben de absolute fotografische waarheid in pacht. En ik ook niet...

Comment

Prachtige foto, alleen die onderbroek van Bjorn Borg trekt op niets
            Hehe..

Hele mooie Lennert!
            Yannick Desmet 2021
            yannickdesmet.com

Comment

Wat de meeste hier ontgaan is, is de reden van de verhitte discusie.
              De verhitte discusie gaat hier niet over, of Lennert zijn foto of is maar hoe dit is geformuleerd. Neem al de comment weg die daar mee te maken hebben en er blijft nog 1/4 van de comment's over.
              Dat er zo iets is als artistieke forums dat is volgens mij een fabel omdat iedere foto die wordt gemaakt kunst wordt als je als kunstenaar een goede uitleg kunt over geven. Daar erken je en kunstenaar aan.
              Hoeveel van die artistieke foto's op 1x.com zijn al eens niet gemaakt en hoe origineel zijn die nog?

Ik heb dan ook een vraag aan diegene die hier over kunst begonnen zijn of zij mij een duidelijke, welomlijnde, wetenschappelijke definitie kunnen geven van kunst zodat we van iedere foto, schilderij,boek,poezie, muziek enz met deze definitie kunnen onderzoeken of het kunst is en van welk niveau.
              Laten we beginnen met de grotschilderingen uit de pre historische tijd.
              Robby
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

Je vergelijkt hier appelen met peren.
                Als er op 1X.com zoveel grote zitten dan is dit juist het grote verschil met BD. Hier zitten de gewone jongens en dames, de ene al wat beter dan de andere.
                Ik ben er zeker van dat die groten ook toogpraat verkopen, maar dan op hun niveau.
                En als ik mij moet klein voelen op een forum dan mogen ze het van mij steken waar........ .
                Robby

Comment

Sèèèèèèèèèèèèèèèègggggggggg... als ik het werk daar bekijk ontneem je me wel alle moed hoor... langs de andere kant begint het meteen te kriebelen aan m'n rechter wijsvinger om de ontspanknop in te drukken... Schitterend werk dat daar staat! Bedankt voor de link!

Mvg,
                  Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht

Ik heb dan ook een vraag aan diegene die hier over kunst begonnen zijn of zij mij een duidelijke, welomlijnde, wetenschappelijke definitie kunnen geven van kunst zodat we van iedere foto, schilderij,boek,poezie, muziek enz met deze definitie kunnen onderzoeken of het kunst is en van welk niveau.
                    Laten we beginnen met de grotschilderingen uit de pre historische tijd.
                    Robby
                    Kijk Robby, het leuke aan kunst is dat je dat helemaal niet wetenschappelijk kan omschrijven noch omkaderen.
                    Erger nog, wat voor de één kunst is, is voor de ander afstototelijke rommel.
                    Er is gelukkig geen definitie van kunst omdat kunst alle vormen moet kunnen aannemen die aangenomen kunnen worden en vooral, dat kunst totaal regelloos moet zijn.

Kunstenaars geven net zelden een uitleg (op een paar moderne na) omdat een kunstenaar zegt, kijk (of luister of voel) ernaar en vorm je eigen beeld.
                    Bij mijn weten gaf Picasso geen uitleg over zijn werken, Rembrand ook niet enzovoort...behalve soms gewoon, "tafereel uit ....".

Als je deze foto beoordeelt volgens de regeltjes van de fotografie (kaderke, licht enz) dan zal die waarschijnlijk slecht zijn. Maar regeltjes binnen de fotografie zijn goed om iemand te leren hoe alles zich gedraagd, om iemand te leren zien wat het gebruik van materiaal en positie van hetgeen men wil fotograferen.
                    Eens je dat onder de knie hebt en je blijft alleen in het regelboekje hangen, ben je inderdaad een fotograaf-regelslaaf.
                    Eens je de kennis hebt en dan laat je de boekjes voor wat ze zijn en gaat spelen met alles wat je weet/kent dan ben je een fotograaf-kunstenaar al dan niet met grote k.

Kunst is niet per definitie goed of slecht hé. Je hoeft het niet mooi te vinden.

Jan
                    Last edited by NuchterJan; 10 augustus 2009, 10:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                      .... En als ik mij moet klein voelen op een forum dan mogen ze het van mij steken waar........ .
                      Robby
                      ... dan ben ik blij voor u dat u zich hier op BD een groot man voelt Het "klein voelen"
                      is blijkbaar een zeer gevoelige snaar voor u of ben ik mis?

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
                      https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Tussen klein voelen en een groot man zijn is er nog een tussenstation en dat is een normaal man.
                        Hier op BD voel ik mij ook soms klein als ik bepaalde foto's zie, maar dat is dan uit bewondering en respect voor de schoonheid en inhoud van deze foto's, en niet omdat deze van een grote komen, maar heel dikwijls van heel kleine mens op het gebied van fotografie
                        Ik heb eens op 1x.com rondgekeken. Prachtige plaatjes, die je hier op BD ook tegenkomt.
                        Je hebt er ook geen beginnershoek.
                        En hier op BD is het lekker in het Nederlands wat iedereen verstaat.
                        Dus toch appelen en peren aan het vergelijken.

x.com is wel een mooie site, die aan te bevelen is voor iedereen, om alle misverstanden te vermijden.
                        Robby

Comment

Lennert,

Even mijn mening hierover (de foto dan, de rest heb ik niet gelezen).

Toen ik de foto zag was ik in eerste instantie wat verbaast over hoe "mislukt" hij lijkt.
                          Ik heb eerder werk van je gezien dus ik weet dat je in staat bent technisch heel goede platen te maken, je hebt zeker verstand van zaken.
                          Ik ben dan wat langer blijven kijken (dat was zeker geen straf ) en kwam tot de conclusie dat ik de foto toch niet zoo slecht vind.
                          Het beddengoed vind ik maar niets, dat had ik proberen anders te doen.

Wat ik dan wel erg goed vind is dat het zo donker is tussen haar benen, het geeft het beeld een enorme spanning. Het beeld doet me erg jaren 80 aan (ik kan niet direct zeggen waarom). Het doet me denken aan een drugsverslaafde die op haar bed bezweet ligt te trippen.
                          Langs de andere kant heeft ze die supermooie onderbroek aan (en dan bedoel ik echt supermooi), die onderbroek geeft dan weer aan dat het om een erg hedendaagse plaat gaat.

Verder krijg ik nog een gevoel bij de plaat dat ik niet goed kan verwoorden, ik zal zeggen, het doet me wat zuid-amerikaans aan (bij gebrek aan een betere verwoording).

Het feit dat sommige mensen deze foto niet goed vinden moet je je niet aantrekken, sommige van de eerste commentaren vond ik ook te hard en onrespectvol. Langs de andere kant had je misschien niet zo sterk moeten reageren, dit is het internet, mensen zijn anoniem en zeggen dingen die ze in real life misschien nooit zouden zeggen.
                          Je post je foto ook NET OM die commentaar te krijgen, als je de mening van anderen niet wil horen moet je natuurlijk niet posten.

Eigenlijk moet je dit alles zien als een compliment, als je foto ECHT slecht was zou het niets doen met mensen, het feit dat velen er toch mee bezig zijn zegt imho genoeg
                          Ik heb je trouwens nog een pbtje gestuurd.

Comment

(de foto dan, de rest heb ik niet gelezen) Bent u dan helderziende dat je toch goed weet over wat de discusie hier gaat
                            Robby

Comment

Iemand bekend met 'Spreken is zilver, zwijgen is goud' ?

Last edited by IL Corvo; 10 augustus 2009, 12:44.

Comment

... dan ben ik blij voor u dat u zich hier op BD een groot man voelt Het "klein voelen"
                                is blijkbaar een zeer gevoelige snaar voor u of ben ik mis?
                                Vind u nu zelf ook niet, dat u nu te persoonlijk reageert? Analyses over de psyche van mede-forummers lijkt me hier niet echt gepast.

Comment

Working...
                                X