Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Charlotte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Charlotte

Mad max ik ben één van die sukkelaars van beginnershoek maar wil hier toch mijn mening kwijt.
    Of topic maar toch on topic denk ik. Waarom,, is een vraag die frustrerend kan zijn ben ik volledig mee akkoord, maar waarom stellen mensen de vraag. Gewoonlijk omdat ze iets zien dat niet als normaal in hun hersenen geboekt staat.
    Verandering moet er zijn, ben ik een groot voorstander voor, maar dan heb ik wel het recht om van de TS te vernemen waarom hij hier van de lijn afwijkt. Als je dat niet doet dan zullen de mensen vragen "waarom" Als je nu die informatie al mee geeft in je uitleg bij de foto zul je al veel "waarom's" vermijden. Een groot kunstenaar erkend men niet aan zijn werk maar aan de uitleg die hij of andere over het kunstwerk geeft.
    Niet alles is vanzelfsprekend

Beoordeling 1Deze foto vind ik maar niks omdat ik anders gewoon ben van jou. Er staan standaard fouten die hier al opgenoemd zijn die een ervaren fotograaf nit mag maken.

Beoordeling 2:Flexiebel dat ik ben ga ik rekening houden met u reakties en uitleg en dan moet ik zeggen dat de foto een stuk beter naar voren komt voor mij. Het is niet echt mijn genre, maar dat is persoonlijke smaak en doet er dan ook niet toe.Daarom houd ik mij aan mijn tweede beoordeling van de foto en vervalt de eerste beoordeling
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

fototechnisch heb ik er niet veel op te zeggen.. je weet wel wat je doet :-)
      Ik vind dit ook eentje van je mindere..
      Maar dan meer omdat ik vind dat het gevoel dat de foto zou moeten geven, een beetje gemaakt overkomt. En de achtergrond spreekt me ook niet zo echt aan :-)
      Meestal stralen jou foto's een bepaalde kracht uit.. En dat heeft deze niet.
      poof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Een groot kunstenaar erkend men niet aan zijn werk maar aan de uitleg die hij of andere over het kunstwerk geeft.
        ???
        Ik heb toch nergens weet van Leonardo Da Vinci of Piccaso dat zij hun werken uitleggen. Integendeel zijn er verschillende films die proberen de mysterie's van Da Vinci te achterhalen! (The Da Vinci Code oa)

Een groot kunstenaar geeft juist NIET zijn geheimen prijs

Quote van Einstein trouwens:
        "The key to succes is knowing how to hide your sources"
        www.sergioprodi.com
        Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

ik had nu pas de andere comments gelezen.. hehe succes max
          poof

Comment

@robby
            Het heet hier showcase en geen uitlegcase.
            Natuurlijk ben ik altijd bereid om hier en daar een antwoord te geven over de techniek en hoe het evt. tot stand is gekomen. Dat weet jij ook wel.
            Maar als je redelijk standaard platen maakt zoals dit, dan is het voor een TS ondoenelijk om bij elke foto een ''waarom' te gaan neerpennen. Dat zou veel te veel tijd kosten en is ook niet de bedoeling. Vaak zie je dat mensen dat doen en dan beginnen ze met...: DE HARDE SCHADUWEN ZIJN BEWUST GEDAAN bijv. Of .. hij is expres onscherp. Op die manier kun je een foto altijd goedpraten.

En vaak is er ook geen waarom. Het zijn miliseconden en dan is de plaat alweer geschiedenis.
            Zet 10 mensen voor een beeld van picasso en ze zullen 10 verschillende gevoelens geven die ze ervaren. Kijk en neem het beeld zoals het is en geef je mening of je het mooi vind of niet. Dan ben ik heel happy. En uiteraard zijn tips of opmerkingen altijd welkom. Of ik er iets mee doe of kan, is aan mij natuurlijk.

Thanks allemaal.
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              @robby
              Het heet hier showcase en geen uitlegcase.
              Natuurlijk ben ik altijd bereid om hier en daar een antwoord te geven over de techniek en hoe het evt. tot stand is gekomen. Dat weet jij ook wel.
              Maar als je redelijk standaard platen maakt zoals dit, dan is het voor een TS ondoenelijk om bij elke foto een ''waarom' te gaan neerpennen. Dat zou veel te veel tijd kosten en is ook niet de bedoeling. Vaak zie je dat mensen dat doen en dan beginnen ze met...: DE HARDE SCHADUWEN ZIJN BEWUST GEDAAN bijv. Of .. hij is expres onscherp. Op die manier kun je een foto altijd goedpraten.

En vaak is er ook geen waarom. Het zijn miliseconden en dan is de plaat alweer geschiedenis.
              Zet 10 mensen voor een beeld van picasso en ze zullen 10 verschillende gevoelens geven die ze ervaren. Kijk en neem het beeld zoals het is en geef je mening of je het mooi vind of niet. Dan ben ik heel happy. En uiteraard zijn tips of opmerkingen altijd welkom. Of ik er iets mee doe of kan, is aan mij natuurlijk.

Thanks allemaal.
              Laat 10 mensen het schilderij "GUERNICA" http://www.kunstbus.nl/kunst/guernica.htmlzien van Picaso bekijken, dan heb je tien andere meningen. Leg uit dat GUERNICA het oudste stadje van Baskenland was en dat de schilderij de woede uitbeeld van PICASO nadat het stadje volledig was platgebombardeerd en de mensen kapotgeschoten waren door de duitse luftwaffe nadat hitler de toelating had gekregen van Gen franco om te gaan oefenen op dat stadje.
              Laten we daarbij niet vergeten dat Gen franco tot 1975 Spanje heeft geteroriseerd met zijn moordend regime.
              Dan zullen de mensen er al heel anders tegenover zien.
              Als je zegt dat je er teveel tijd moet insteken om en uitleg bij de foto te zetten, wat moeten wij dan zeggen de mensen die de comments geven.
              Als we hier geen uitleg mogen geven op de foto's dan heb ik een fout gemaakt die ik nu ga rechtzetten en zal dan ook geen rekening houden met de uitleg dat je gegeven hebt
              Hier mijn nieuw comment sorry "mening"
              Voor mij en foto die thuishoort in de beginnershoek
              Robby

Comment

ik vind het ten eerste zeker en vast de moeite dat Mad Max zich ook eens begeeft op het gladde ijs van werken met natuurlijk licht. En dan ook nog eens in een periode dat dàt licht net het hardst en moeilijkst is. Ik zie ook nog een lichte tekening in het witte kleed en volgens mij is het op het randje van uitgebrandt. Maar ja, ik behoor dan ook maar tot de beginners hé.

Chapeau Mad Max , ik vind de plaat geslaagd !!
                EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Voor mij en foto die thuishoort in de beginnershoek
                  Robby
                  Dit was voldoende geweest hoor
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Dit was voldoende geweest hoor
                    Fotografen die andere wegen inslaan Respect Men
                    Maar sommige ergere zich dat er bepaalde foto's niet thuishoren in de showcase wegens niet goed genoeg. Ik vind dat deze daar bijhoort, mar beginnershoek neem ik terug en verander in Fotobeoordeling al ben ik zeker dat één van je volgende sc ready is
                    Robby

Comment

Fotografen die andere wegen inslaan Respect Men
                      Maar sommige ergere zich dat er bepaalde foto's niet thuishoren in de showcase wegens niet goed genoeg. Ik vind dat deze daar bijhoort, mar beginnershoek neem ik terug en verander in Fotobeoordeling al ben ik zeker dat één van je volgende sc ready is
                      Robby
                      TS bepaald toch zelf waar hij post niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                        TS bepaald toch zelf waar hij post niet
                        Ja maar moet toch zelf kunnen inschatten of zijn foto thuis horen in een bepaald topic.
                        Mijn mening voor deze is "niet" daarom heb ik ook geschreven "IKvind... maar wat is mijn mening waard.
                        Robby
                        Last edited by robbydorine; 3 augustus 2009, 00:24.

Comment

Ja maar moet toch zelf kunnen inschatten of zijn foto thuis horen in een bepaald topic.
                          Mijn mening voor deze is niet daarom heb ik ook geschreven "IKvind... maar wat is mijn mening waard.
                          Robby
                          zoveel als de mijne , of beter gezegd de mijne nog minder

grtjs,

jeannot

Comment

nja.. en IK vind dat hij prima in showcase thuishoort
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Voila fotograaf gelukkig iedereen gelukkig. hop naar de volgende
                              Robby

Comment

En IK meen, dat het nog altijd aan de topicstarter is om daar over te beslissen. Als ik kies om mijn foto's in de beginnershoek te zetten, hoeft NIEMAND dat in vraag te stellen. Als MadMax kiest om zijn foto's in showcase te zetten, hoeft NIEMAND dat in vraag te stellen.
                                Er is maar één probleem, en dat is dat iedereen altijd beter lijkt te weten dan topicstarter waar die zijn foto's moet plaatsen. Mensen die hier enkele jaren op dit forum rondlopen zullen wel zelf kunnen beslissen waar ze posten. Ik kan me indenken dat een nieuwkomer op dit forum even tussen het bos de bomen niet meer ziet, maar niet die mensen die hier al jaren rondhangen.
                                Ik weet wat mijn foto's waard zijn, en ik meen dat MadMax dat ook wel weet. Deze foto heeft zijn gebreken, maar zijn er perfecte foto's ? Op elke plaat kan iedereen wel iets aanmerken, maar is dat dan de reden waarom ze niet in showcase hoort ?
                                Sorry, maar ik meen van niet...

Mvg

Chris

Comment

Working...
                                X