Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Charlotte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Charlotte

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    ...volgens mij was het 2.8 maar had het liever op 1.2 gehad of zo. Hoe meer DOF bij modellen hoe beter voor mij.
    Hoe minder DOF dus... op 1.2 is 't minder.

Over de foto...
    - de roos doet haar werk, en houdt m.i. de aandacht vooraan in het beeld, omdat je wisselt met kijken tussen de rode roos en het model; of dat gewenst is, is een andere vraag.
    - daartussen zit de achtergrond en de foto kijkt voor mij niet echt makkelijk, en ik meen dat dat komt door de donkere strook die de foto verdeelt, en omdat het haar en de lucht daarrond bijna dezelfde kleurtoon hebben.
    - toch vind ik het een heel mooi beeld, met een mooie toning.
    -ik zie hier geen uitbranding in dit plaatje, en 't is er ook niet het weer naar, zo te zien, om uitgebrande delen te hebben. Op een bewolkte dag moet je echt al heel erg knoeien om uitbranding te hebben... en Jorgen is niet echt een knoeier.

Comment

En altijd maar het waarom waarom waarom? Daar word ik zo moe van. Natuurlijk had ik haar tegen het bos kunnen zetten (ook op de hei of op de eifeltoren) maar ik was op deze (niet al te super) locatie op een industrieterrein en heb er het beste proberen uit te halen op dat moment. De lucht kan ik niet beinvloeden, en ook het weer niet.
      Een compleet groen bos op een achtergrond vind ik zelf in de meeste gevallen foeilelijk.
      En juist omdat de koolzaadbloemetjes geel zijn en het gras groen krijg je 9 van de 10 x een snapshoteffect. Vandaar mijn kleuraanpassing.
      Maar nogmaals lieve mensen.. mijn smaak. En blijkbaar niet die van jullie
      Het is een momentopname die je niet meer kunt veranderen.
      Mooier en duidelijker kan het niet gezegd worden wat het probleem hier is op BD.
      Velen zeggen het moet zo of zo, maar ze vergeten dat door de omstandigheden van het moment, de fotograaf niet beter kan. En er zijn er dan ook nog die mensen die zelfs onder dezelfde omstandigheden niet beter zouden "kunnen", maar het toch steeds beter "weten"

Het bewijs is dat je veel vraag hebt, en dat wil zeggen dat de buitenwereld wel van je foto's houd (99% van je kijkers tegenover die 1% van BD)

Keep up the good work Max, blijf gewoon lekker je ding doen.
      www.sergioprodi.com
      Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

En altijd maar het waarom waarom waarom? Daar word ik zo moe van. Natuurlijk had ik haar tegen het bos kunnen zetten (ook op de hei of op de eifeltoren) maar ik was op deze (niet al te super) locatie op een industrieterrein en heb er het beste proberen uit te halen op dat moment.
        Ja Jorgen, beste man, je kan het niet alle twee hebben he.
        Enerzijds vragen dat mensen bemerkingen geven en als je dan niet akkoord gaat, dan is het weer niet goed. Uiteraard zijn heel wat beoordelingen ook subjectief. Je neemt het mee of niet...da's uw zaak.
        Maar je begint wat excusen te zoeken....
        Ik heb de tonen afgemeten en hele vlakken zijn nagenoeg gelijk. Ik zie niet in hoe een grotere versie aan dit totaalbeeld iets gaat veranderen. Bij andere mensen neem ik die moeite niet (vb Daniel Doyen) omdat die niet houden van detailbemerkingen.
        Jij bent wel één van die mensen die wel gaat gaan pieren. Kan er niet aan doen als je het nu niet leuk vind he.

Uiteraard waren er de nodige uitdagingen in deze foto. Weet ik ook wel.
        We zeggen alleen: dit is niet je beste foto. Ik zeg ook : mooie dof en kleurenpalet...
        Deze situatie is voor u blijkbaar vrij nieuw en ja, dit zorgt voor nieuwe uitdagingen.
        Zie het gewoon als een gelegenheid om nieuwe dingen te leren.

Landschapfotografen kunnen het weer ook niet veranderen (geluk dat het dan nog bewolkt was) maar moeten daar ook mee om....
        Je kan daar altijd eens inspiratie gaan opdoen...

Beste groeten
        Last edited by PSG; 22 juli 2009, 09:07.

Comment

Nu, voor alle duidelijkheid, Jorgen, ik begrijp uw standpunt ook wel.
          Om een vergelijking te maken: Een tijd terug nam ik een foto van mijn petekindje. Het ventje was comboy aan het spelen en stormde ineens op me af en richtte zijn pistool.
          Ik had toevallig mijn fototoestel bij. In een split second richtte ik mijn "geweer" en drukte af. Perfect gefocusd op de ogen, met een leuke dof en expressie, dus ik vond het wel een leuk prentje.

Bemerking van iemand was: ja, die geweer is wel een blur; ik had graag herkend dat het een geweer was.
          Ik had zo van : ja, wat wil je dat ik eraan doe. Dit is genomen aan 2.8. De geweer is gericht met gestrekte arm dus logisch dat het geweer geblurd is. Ik had geen tijd om mijn diafragma te verkleinen en bovendien was er te weinig licht dus daarvoor moest ik eerst flitsers binnensleuren. En tot nader order kan ik dit niet op 3/4e van een seconde.

Ik vind het, rekening houdend met de context, nog altijd een leuk prentje.
          Maar andere mensen bekijken dit nu éénmaal anders en hebben niet die contextuele band met de foto. Zij zien voornamelijk de foto zoals die is ....

Comment

Vidn het een mooie sfeervolle plaat.
            Al vind ik de roos niet passen tussen de gele bloemetjes....Och man ben je gek..Ben maar aan het zwansen he
            Tja de meningen verschillen maar wie ben ik ..Ik zie wat ik zie en zie dat het goed is.Punt .Klaar.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
              Nu, voor alle duidelijkheid, Jorgen, ik begrijp uw standpunt ook wel.
              Om een vergelijking te maken: Een tijd terug nam ik een foto van mijn petekindje. Het ventje was comboy aan het spelen en stormde ineens op me af en richtte zijn pistool.
              Ik had toevallig mijn fototoestel bij. In een split second richtte ik mijn "geweer" en drukte af. Perfect gefocusd op de ogen, met een leuke dof en expressie, dus ik vond het wel een leuk prentje.

Bemerking van iemand was: ja, die geweer is wel een blur; ik had graag herkend dat het een geweer was.
              Ik had zo van : ja, wat wil je dat ik eraan doe. Dit is genomen aan 2.8. De geweer is gericht met gestrekte arm dus logisch dat het geweer geblurd is. Ik had geen tijd om mijn diafragma te verkleinen en bovendien was er te weinig licht dus daarvoor moest ik eerst flitsers binnensleuren. En tot nader order kan ik dit niet op 3/4e van een seconde.

Ik vind het, rekening houdend met de context, nog altijd een leuk prentje.
              Maar andere mensen bekijken dit nu éénmaal anders en hebben niet die contextuele band met de foto. Zij zien voornamelijk de foto zoals die is ....

ikke snap

Maar mbt excuses zoeken ben ik het niet helemaal met je eens. Veel mensen (let op.. niet op de man he) roepen dingen waarvan ik zeg.. hallo.. dit klopt niet. (mits ik 100% ben overtuigd uiteraard) Vaak heb ik zoiets van ... huh? .. even snel checken op het origineel en dan pas geef ik een reactie. Maar omdat ik nu redelijk wat ervaring heb met het toelaten van foto's op stocksites, ben ik zelf een regelrechte pixeln**ker geworden. Een foutje in bewerking bijv. kost me twee weken tijd voordat de foto online is.
              Tevens merk je ineens als je het origineel gaat plaatsen dat de excuses om je oren gaan vliegen omdat dan ineens blijkt dat er weer lukraak dingen gezegd waren die gewoon niet klopten.
              Maar goed. Jij weet ook dat als ik er iets mee kan ik het ook doe ook. Veel van mijn topics bevatten updates als mensen iets vinden of het graag anders willen zien. Maar ik heb net als jullie het volste recht om mijn zegje te doen ... ook al is het soms een 'excuus'

@Festina... oops... Dat gebeurt me niet vaak
              Last edited by MadMax; 22 juli 2009, 13:50.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

@Festina... oops... Dat gebeurt me niet vaak

Een rede temeer om het weesgegroet 12 keer op te zeggen..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

mooie plaat, aan die lucht is toch makkelijk iets te doen
                  snap dan ook niet dat men daarover een discussie begint,
                  maar men moet altijd wel ergens liggen zeiken hé

Comment

Ik zeik niet...ik gaf gewoon mijn mening.
                    Jij roept bij alle plaatjes ohhh en ahhh, verder dan dat kom je niet. Ik probeer te leren...en foto's beoordelen is daar een onderdeel van. Omdat nu toevallig MadMax de fotograaf is, wil niet zeggen dat ik niet eerlijk kan zijn.

Affijn...dit zijn voor mij ook leerzame momenten. Ik beoordeel liever geen foto's meer van professionele fotografen en zal zeker niet meer vragen "waarom".

Laat de BD koren met hun lofzang maar weer aanrukken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      Ik zeik niet...ik gaf gewoon mijn mening.
                      Jij roept bij alle plaatjes ohhh en ahhh, verder dan dat kom je niet. Ik probeer te leren...en foto's beoordelen is daar een onderdeel van. Omdat nu toevallig MadMax de fotograaf is, wil niet zeggen dat ik niet eerlijk kan zijn.

Affijn...dit zijn voor mij ook leerzame momenten. Ik beoordeel liever geen foto's meer van professionele fotografen en zal zeker niet meer vragen "waarom".

Laat de BD koren met hun lofzang maar weer aanrukken
                      Ik vind ook niet dat je zeikt hoor

Maar wat jij aan mij vraagt is hetzelfde als jij aan Da Vinci zou vragen waarom hij Jezus niet aan de linker- of rechterkant van het laatste avondmaal heeft geschilderd.(als jij dat toevallig mooier zou vinden)

Je kunt uiteraard bij elke foto gaan vragen waarom, maar dat is niet te doen voor de TS.

Het zijn momentopnamen en soms (bewuste) keuzes die je maakt. En soms pakken die goed uit en soms ook niet.
                      Als jij vind dat het model beter tot haar recht komt tegen een compleet groene achtergrond, prima. Ik vind het echter niet mooi en zette haar half tegen de lucht (keuze)
                      En ik denk dat ik je netjes heb uitgelegd waarom dit plaatje en waarom de kleuren :P
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

De waarom vraag was wat onnozel Mad Max, maar plz keep in mind dat ik pas drie maanden bezig ben en daarom de plank wel eens mis kan slaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                          De waarom vraag was wat onnozel Mad Max, maar plz keep in mind dat ik pas drie maanden bezig ben en daarom de plank wel eens mis kan slaan.
                          Ik ben pas 3 jaar bezig (relatief kort tov de cracks) en sla constant de plank mis
                          Maar daar leren we van
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

Ik wou gewoon effe ertussenin smijten dat ik Madmax best wel 'meer' buitenshoots wil zien doen hoor. Gewoon gaan man, het gras is altijd groener buiten de studio (of zo)!

Ik zie een mooi rustig beeld.

Groeten
                            Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                              Ik wou gewoon effe ertussenin smijten dat ik Madmax best wel 'meer' buitenshoots wil zien doen hoor. Gewoon gaan man, het gras is altijd groener buiten de studio (of zo)!

Ik zie een mooi rustig beeld.

Groeten
                              Idem!!!!

Comment

Ik ben pas 3 jaar bezig (relatief kort tov de cracks) en sla constant de plank mis
                                Maar daar leren we van
                                3 jaar?????? Je neemt me in de maling?

Comment

Working...
                                X