Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blue Sea

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Blue Sea

Stijlvol. Kleur, compo, licht en de vriendin waar je terecht apetrots op bent

groeten,
    Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
      Voor een badpakkenshoot zie ik wel té weinig badpak en als beautyshot vind ik de huidbewerking te vlekkerig. Ook teveel verscherpt naar mijn zin.

Voor de rest vind ik toning en expressie best ok.
      Hou op schei uit....de huid vind ik hier juist Al dat dichtsmeren, bah

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jim007 Bekijk bericht
        het is wel degenlijk een badpakken shoot men hoeft niet altijd volledig badpak te zien dervoor, heb al eerdere reeksen gezien bij andere fotografen waar je exact 10 cm stof ziet van een kleedje en dat stond dan zo in vogue, vraagske waar zie jij vlekken op het gezicht ik retouch op een mac, 30 inch mac full hd C. scherm en zie geen vlekken als ik der over zou gezien hebben kan ik het zo eventueel verbeteren grtz
        Vlekken en onregelmatigheden zie ik zowat overal in de huidtonen.
        Het valt vooral op van de mond naar kin, kaaklijn (grauw). Ook op de rechterschouder, wangen etc...

Kan het niet zijn dat uw scherm té groot is, waardoor je geen overzicht meer hebt op het ganse beeld?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Hou op schei uit....de huid vind ik hier juist Al dat dichtsmeren, bah
          'Dichtsmeren' of 'vlekken verwijderen' is wel iets heel anders. Ik heb het ook over een bewerking als beautyshot.
          Ik denk dat de TS dat hier ook wel wat beoogt.

Comment

'Dichtsmeren' of 'vlekken verwijderen' is wel iets heel anders. Ik heb het ook over een bewerking als beautyshot.
            Ik denk dat de TS dat hier ook wel wat beoogt.
            dat grijze grauwe in de foto is gewild om een meer grunge look te creeëren
            het beeld heel wat ruwer te maken dan het origineel is zal kwestie van smaak zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jim007 Bekijk bericht
              dat grijze grauwe in de foto is gewild om een meer grunge look te creeëren
              het beeld heel wat ruwer te maken dan het origineel is zal kwestie van smaak zijn
              Ik vind het wel raar dat je eerst de vlekken niet ziet op je scherm en nu opeens gewaag je van een gewilde 'grunge' look.

Ik lees het hier vaker en vaker als er wat kritiek komt op een foto "Ik heb het zo bedoeld!"

Ja, dan ben je natuurlijk vlug uitgepraat. Ieder zijn meug, maar ik zeg je één ding: je verknoeit initieel prachtige foto's met photoshop. En een nog groter scherm zal daar ook niks aan veranderen. Amen!

Comment

Ik vind het wel raar dat je eerst de vlekken niet ziet op je scherm en nu opeens gewaag je van een gewilde 'grunge' look.
                Tja, wat vlekken precies inhouden is subjectief he.
                Als je het vergelijkt vanuit het standpunt van een volledig gladgestreken/ge-egaliseerde huid (of hoe je het ook wil noemen) zijn er vlekken, maar da's alleen maar onder perfect gecontroleerde studio-omstandigheden met typisch een visa, licht en ps behandeling dat je zo'n huidje krijgt.

Ik volg de TS dat deze benadering niet past met de rest van de foto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                  Tja, wat vlekken precies inhouden is subjectief he.
                  Als je het vergelijkt vanuit het standpunt van een volledig gladgestreken/ge-egaliseerde huid (of hoe je het ook wil noemen) zijn er vlekken, maar da's alleen maar onder perfect gecontroleerde studio-omstandigheden met typisch een visa, licht en ps behandeling dat je zo'n huidje krijgt.

.
                  Ik heb het hier over' vlekken'.
                  En vlekken ervaar ik in dergelijke foto's nog altijd als 'storende elementen', vooral omdat het geen 'natuurlijke' vlekken zijn, maar vlekken die ontstaan zijn door onjuist PS gebruik.
                  Het is net of de onderkant van haar gezicht bewerkt is met een (ps)-hamer (zie bv de brede horizontale veeg die zich strekt onder haar lippen van links naar rechts over de ganse breedte van de onderkant aangezicht).

En dat heeft niks te maken met gladgestreken huidjes, maar ok, de TS heeft reeds aangegeven dat hij een grunge-look ambieerde.
                  Maar dan is mijn vraag: "waarom enkel grunge-look in het aangezicht /arm en niet in de rest van de foto"?

Ach, laat maar... ik al lang gelukkig.

Comment

Jim, weer een alom geslaagde plaat

grtjs,

jeannot

Comment

Ik volg Maniac, de vlekken zijn behoorlijk zichtbaar.
                      Neemt niet weg dat de plaat ansich (licht, kleur, toning) heel fraai is.
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Belichting en toning heel knap. De achtergrond is perfect afgestemd op haar halsketting

De vlek op haar linker wang en voorhoofd vind ik minder.
                        www.pixation.be

Comment

Prachtige foto. Op de foto en de vriendin mag je trots zijn. De vlekken zie ik ook. Als je de schaduwen iets weghaalt met PS zijn die "vlekken" verdwenen. (De huidtonen zijn verder goed.)
                          De kleur van haar ogen, haar sieraden en de achergrond in het water vind ik heel erg mooi.
                          Haar huid heb je (gelukkig) niet platgeslagen maar je hebt wel een begin gemaakt waarbij je haar oor bent vergeten. t.o.v. de rest van haar huid ziet dit er te plastic uit vind ik.
                          groet, Rik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
                            Op de foto en de vriendin mag je trots zijn.
                            Haar huid heb je (gelukkig) niet platgeslagen maar je hebt wel een begin gemaakt waarbij je haar oor bent vergeten.
                            misschien (toch) even wat uitleg??
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

"Ik heb het zo bedoeld!"

een term die toch bijna door iedereen gebruikt wordt van groot tot klein

Comment

Mod : even een paar storende off-topics verwijderd
                                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
                                X