Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

changement

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: changement

Oorspronkelijk geplaatst door moontje Bekijk bericht
    Om heel eerlijk te zijn vind ik de bewerkte foto , of eerder gezegd de tekening niet zo mooi.
    er is veels teveel aan de foto gesleuteld.
    Jammer, want de echte foto ziet er stukken beter uit.
    Helaas dat het meisje zich zo vol stopt met spijkers.....gaat het mooie snoetje aan ten onder vind ik....maar smaken verschillen
    Overigens ben ik wel jaloers op je dat je allemaal weet hoe je de bewerkingen doet.......ik heb daar geen snars van begrepen.
    Dank je wel Moon. Ik vind dat je gelijk hebt. Maar dat was dan ook de bedoeling deze keer.
    Henks
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
      Ik moet zeggen het poetswerk heeft zeker potentieel. Het is nu aan alle kanten een beetje doorgeschoten, maar toch. Haren vind ik bijv. erg mooi gelukt.
      Kader is niet mijn ding.
      Ik zou echter beginnen om bij het schieten al 2 dingen te doen. (1) Zeker een stop meer verschil tussen ls/rs om tang te voorkomen en 2) less is more. De sierraden. Doh. Als ik dat allemaal zou inhangen zou ik krom lopen )
      Maar dat kan ook het beeld zijn wat jij wilt maken, maar ik hou er zelf niet zo van. Je zult in mijn platen 'nooit' een sierraad zien, of het moet een ketting van mijn vrouw zijn of een ring die onmogelijk afkan.

Dan zou ik eens proberen of je met selective color iets kan gaan doen aan de rode plekken (bijv haar neus) Een truc die ik ooit van marc heb geleerd.
      Ik zal na mijn vakantie eens een tut hiervoor maken.

Maar ff snel
      -maak laag selective color
      -trek in kanaal rood de magenta naar min 20 en geel +10 (kun je later finetunen)
      Plaat ziet er nu niet uit
      -vul masker met zwart (plaat is nu normaal)
      -poets met zachte borstel in de kleur wit over haar neus, en zie deze geler worden.
      -pas nu waarden aan zodat het in balans komt.
      -doe dit ook op handen en andere rode plekken.
      Jorgen bedankt. Maar sorry, ik heb die rode neus bewust laten zitten...
      Dank toch voor de moeite, zulke raadgevingen moeten hier méér geplaatst worden want daar kunnen veel BD'ers hun voordeel mee doen.
      Henk
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
        Jorgen bedankt. Maar sorry, ik heb die rode neus bewust laten zitten...
        Dank toch voor de moeite, zulke raadgevingen moeten hier méér geplaatst worden want daar kunnen veel BD'ers hun voordeel mee doen.
        Henk
        ff uit nieuwsgierigheid. Je spendeert 5 uur om een beauty/glamour plaat te creeeren en laat het model eruitzien als Rudolph?
        Meisje lijkt het erg koud te hebben (kan niet want het is een studioplaat, of ze is snipverkouden?)

Uiteraard moet je dit zelf weten hoor, daar niet van, maar de logica hiervan ontgaat me even
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Dank je wel Moon. Ik vind dat je gelijk hebt. Maar dat was dan ook de bedoeling deze keer.
          Henks
          Oh...als dat de bedoeling was, dan ziet het er leuk uit, maar toch ga ik voor de gewone foto.
          Nogmaals, ben jaloers op je kennis wat photoshop aangaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
            ff uit nieuwsgierigheid. Je spendeert 5 uur om een beauty/glamour plaat te creeeren en laat het model eruitzien als Rudolph?
            Meisje lijkt het erg koud te hebben (kan niet want het is een studioplaat, of ze is snipverkouden?)

Uiteraard moet je dit zelf weten hoor, daar niet van, maar de logica hiervan ontgaat me even
            Oh jee, Jorgen, ik dacht dat je dat gedoe met die Jim ook had gelezen.....
            Nee hoor, dit is een kwartiertje prutsen met plugins....
            groetjes, Henk
            (BD1383NL)

Comment

jammer van het pulletje
              into minimal techno

Comment

zelf totaal niet thuis in het modellengedoe, maar ik weet wanneer ik een plaat kan smaken en da's ook al veel, niet?

Deze kan me echt niet bekoren, waarom:

- huid is overdone
                - Ogen onnatuurlijk wit

Je hebt een model die van nature een zekere uitstraling heeft en de bewerking deed hier zeker geen goede zaak aan.

Het is mss kwestie van stijl, maar als je glamour wil vastleggen en verder in deze kunst wil gaan moet je subtieler leren werken.

Voor mij een "NO-GO" alvast, sorry

T.
                My flickr space

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den tommie Bekijk bericht
                  zelf totaal niet thuis in het modellengedoe, maar ik weet wanneer ik een plaat kan smaken en da's ook al veel, niet?

Deze kan me echt niet bekoren, waarom:

- huid is overdone
                  - Ogen onnatuurlijk wit

Je hebt een model die van nature een zekere uitstraling heeft en de bewerking deed hier zeker geen goede zaak aan.

Het is mss kwestie van stijl, maar als je glamour wil vastleggen en verder in deze kunst wil gaan moet je subtieler leren werken.

Voor mij een "NO-GO" alvast, sorry

T.

Sorry, het aftellen is al begonnen ..... 10 9 8 uh 7 toch? ....
                  H.
                  (BD1383NL)

Comment

Wel Henk bij deze krijg je een
                    Niet omdat je er iets glamoereus van hebt gemaakt, niet omdat je een realistische weergave hebt gemaakt. Neen gewoon omdat je iets gedurft hebt en je je eigen ding gedaan hebt.
                    Je hebt iets schilderachtigs gecreëerd, iets surrealistisch en in dat genre is dit goed gedaan.
                    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                      De kleurstelling van de foto is behoorlijk veranderd. Met name de tint van de huid is onnatuurlijk geworden. Daarnaast zijn er 'witte vlekken' verschenen. Indien je de tint van de huid wilt bewaren en het contrast in het gezicht wilt vergroten, is dat mogelijk met behulp van kanalen in PS. Dat gaat als volgt:
                      - Open kanalen in PS
                      - Bezie welk kanaal het meeste contrast geeft in het gezicht (meestal kanaal groen)
                      - Ga naar Lagen
                      - Kopieer de achtergrond (oorspronkelijke foto)
                      - Klik de gekopieerde versie aan
                      - Ga naar 'Afbeelding toepassen' onder Afbeelding
                      - Verander het kanaal in groen (in dat het kanaal is met het meeste contrast); zet overvloeien op normaal en laat de dekking op 100% staan. Klik op OK
                      - De foto is nu veranderd in zwart-wit
                      - Links boven in het tabblad Lagen kan de overvloeimodus aangepast worden. Verander de modus van Normaal in Lichtsterkte

Aldus ontstaat een plaatje met de oorspronkelijke huidtint en meer contrast. Dat plaatje kan dan verder bewerkt worden.
                      Bedankt voor je raadgeving! (Sorry, ik was een beetje kort maar heb zeker waardering voor de moeite die je je getroost hebt)
                      groet, Henk
                      (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                        Wel Henk bij deze krijg je een
                        Niet omdat je er iets glamoereus van hebt gemaakt, niet omdat je een realistische weergave hebt gemaakt. Neen gewoon omdat je iets gedurft hebt en je je eigen ding gedaan hebt.
                        Je hebt iets schilderachtigs gecreëerd, iets surrealistisch en in dat genre is dit goed gedaan.
                        Thanks Raf!
                        Henk
                        (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thiele Bekijk bericht
                          jammer van het pulletje
                          Wat is een pulletje...?
                          Henk
                          (BD1383NL)

Comment

Wat is een pulletje...? Henk
                            Photoshop => tools => wardrobe (naast "various eyecolors").
                            Last edited by Jos Vanhengel; 14 juli 2009, 03:00.
                            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                            X