Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Verder vind ik artificieel aangebrachte grijswaarden in het gezicht niet mooi.
Ik ben erg beniuewd naar het origineel
Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol ☻
Verder vind ik artificieel aangebrachte grijswaarden in het gezicht niet mooi.
Ik ben erg benieuwd naar het origineel
Om te laten zien wat ik gedaan heb, heb ik de "originele" (nou ja, enigszins gecloond en plaatselijk verscherpt....) toegevoegd.
Normaal noem ik haar Ellen, maar ik heb zo veel aangepast dat het niet meer hetzelfde meisje is....
gr., Henk
Om te laten zien wat ik gedaan heb, heb ik de "originele" (nou ja, enigszins gecloond en plaatselijk verscherpt....) toegevoegd.
Normaal noem ik haar Ellen, maar ik heb zo veel aangepast dat het niet meer hetzelfde meisje is....
gr., Henk
Henk, Complimenten, de eerste bewerkt foto is de enige weg gebleken om er wat van te maken.
Maar de rand vind ik nog steeds wat te zwaar.
Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol ☻
Geen slechte foto, verre van, maar ik vind de witte vlekken die er bij het bewerken in geslopen zijn niet goed: haar voorhoofd en nek zijn voor mij echt wel wat te bleek geworden. Ook de ogen zijn wat artificieel. Vind ik dan he...
Mooie bewerking Henk...maar laat die rare kadertjes nou toch eens thuis....die vern**ken je foto
Wi je mijn oprechte mening....je maakt mooie foto's en de bewerkingen vind ik sterk. Maar die kolosale rommelige kaders geven je foto's een onprofessionele look.
Mooie bewerking Henk...maar laat die rare kadertjes nou toch eens thuis....die vern**ken je foto
Wi je mijn oprechte mening....je maakt mooie foto's en de bewerkingen vind ik sterk. Maar die kolosale rommelige kaders geven je foto's een onprofessionele look.
Maar weet je wel hoeveel uren me dat gekost heeft.... minstens vijf (en nog geeneens een diploma daarvoor...)
Henks
De kleurstelling van de foto is behoorlijk veranderd. Met name de tint van de huid is onnatuurlijk geworden. Daarnaast zijn er 'witte vlekken' verschenen. Indien je de tint van de huid wilt bewaren en het contrast in het gezicht wilt vergroten, is dat mogelijk met behulp van kanalen in PS. Dat gaat als volgt:
- Open kanalen in PS
- Bezie welk kanaal het meeste contrast geeft in het gezicht (meestal kanaal groen)
- Ga naar Lagen
- Kopieer de achtergrond (oorspronkelijke foto)
- Klik de gekopieerde versie aan
- Ga naar 'Afbeelding toepassen' onder Afbeelding
- Verander het kanaal in groen (in dat het kanaal is met het meeste contrast); zet overvloeien op normaal en laat de dekking op 100% staan. Klik op OK
- De foto is nu veranderd in zwart-wit
- Links boven in het tabblad Lagen kan de overvloeimodus aangepast worden. Verander de modus van Normaal in Lichtsterkte
Aldus ontstaat een plaatje met de oorspronkelijke huidtint en meer contrast. Dat plaatje kan dan verder bewerkt worden.
Ik moet zeggen het poetswerk heeft zeker potentieel. Het is nu aan alle kanten een beetje doorgeschoten, maar toch. Haren vind ik bijv. erg mooi gelukt.
Kader is niet mijn ding.
Ik zou echter beginnen om bij het schieten al 2 dingen te doen. (1) Zeker een stop meer verschil tussen ls/rs om tang te voorkomen en 2) less is more. De sierraden. Doh. Als ik dat allemaal zou inhangen zou ik krom lopen )
Maar dat kan ook het beeld zijn wat jij wilt maken, maar ik hou er zelf niet zo van. Je zult in mijn platen 'nooit' een sierraad zien, of het moet een ketting van mijn vrouw zijn of een ring die onmogelijk afkan.
Dan zou ik eens proberen of je met selective color iets kan gaan doen aan de rode plekken (bijv haar neus) Een truc die ik ooit van marc heb geleerd.
Ik zal na mijn vakantie eens een tut hiervoor maken.
Maar ff snel
-maak laag selective color
-trek in kanaal rood de magenta naar min 20 en geel +10 (kun je later finetunen)
Plaat ziet er nu niet uit
-vul masker met zwart (plaat is nu normaal)
-poets met zachte borstel in de kleur wit over haar neus, en zie deze geler worden.
-pas nu waarden aan zodat het in balans komt.
-doe dit ook op handen en andere rode plekken.
Iedereen bedankt voor de allerbeste raadgevingen. Ik zal ze echter niet opvolgen.
Eerstens omdat ik strond eigenwijs ben.
Tweedens omdat ik deze keer gewoon een gekke plaat heb willen maken, die (leg ze maar eens op elkaar) eigenlijk helemaal niets meer met het oorspronkelijke model van doen heeft.
Wat die lichte plekken betreft: ik probeerde net tot het randje te gaan... en op mijn monitor ben ik er net niet over.
Maar toch bedankt iederen.
Raar toch dat deze inzending comments krijgt, en mijn Isabelleke in zwart-wit geen aandacht krijgt.....
Henk
[QUOTE=Peterdep;2323025]De kleurstelling van de foto is behoorlijk veranderd. Met name de tint van de huid is onnatuurlijk geworden. Daarnaast zijn er 'witte vlekken' verschenen. Indien je de tint van de huid wilt bewaren en het contrast in het gezicht wilt vergroten, is dat mogelijk met behulp van kanalen in PS. Dat gaat als volgt:
- Open kanalen in PS
- Bezie welk kanaal het meeste contrast geeft in het gezicht (meestal kanaal groen)
- Ga naar Lagen
- Kopieer de achtergrond (oorspronkelijke foto)
- Klik de gekopieerde versie aan
- Ga naar 'Afbeelding toepassen' onder Afbeelding
- Verander het kanaal in groen (in dat het kanaal is met het meeste contrast); zet overvloeien op normaal en laat de dekking op 100% staan. Klik op OK
- De foto is nu veranderd in zwart-wit
- Links boven in het tabblad Lagen kan de overvloeimodus aangepast worden. Verander de modus van Normaal in Lichtsterkte
Aldus ontstaat het navolgende plaatje met de oorspronkelijke huidtint en meer contrast. Dat plaatje kan dan verder bewerkt worden.
Om heel eerlijk te zijn vind ik de bewerkte foto , of eerder gezegd de tekening niet zo mooi.
er is veels teveel aan de foto gesleuteld.
Jammer, want de echte foto ziet er stukken beter uit.
Helaas dat het meisje zich zo vol stopt met spijkers.....gaat het mooie snoetje aan ten onder vind ik....maar smaken verschillen
Overigens ben ik wel jaloers op je dat je allemaal weet hoe je de bewerkingen doet.......ik heb daar geen snars van begrepen.
Comment