Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
DE foto heb ik op scherm gehaald en mega uitvergroot.
Deze is niet te veel verscherpt.
Bij te veel verscherpen zie je haken in de gebogen lijnen, en ik zie die niet.
Ik weet niet wat jij ziet, maar verscherpt is hij niet.
Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol ☻
DE foto heb ik op scherm gehaald en mega uitvergroot.
Deze is niet te veel verscherpt.
Bij te veel verscherpen zie je haken in de gebogen lijnen, en ik zie die niet.
Ik weet niet wat jij ziet, maar verscherpt is hij niet.
Alvorens hier doden vallen; de foto werd verscherpt...
Kan je eigenlijk duidelijk zien aan het haar.
Nooit gedacht trouwens dat deze foto zoveel stof ging doen opwaaien.
Er zijn duidelijk voor- en tegenstanders.
Zelf ben ik (nog) niet te vinden voor het wazig maken van de huid...
Heb het meer voor de pure, rauwe werkelijkheid.
De puistjes op haar kin en voorhoofd had ik wel moeten wegwerken, dan zou het niet zo opvallen.
Daar kan ik in volgen, maar hier is de foto zo verscherpt dat het haar meer lijkt op gedorste strohalmen dan op het kapsel in die door jouw zo genegen werkelijkheid.
ik vind deze foto ook veel te veel verscherpt. het is niet aangenaam meer om ernaar te kijken. dit is niet grauw en onbewerkt, dit is juist teveel bewerkt, verscherping dan.
door de te overdreven verscherping komen de details in haar aangezicht veel te veel in de kijker te staan en wordt de aandacht van het geheel weggeleid
dit onder andere zorgt ervoor dat de omgeving van haar linker sleutelbeen op een zee lijkt
maar dat is niet hetgene dat mij het meeste stoorde aan deze foto. Het lijkt mij alsof haar linkeroog (voor ons gezien rechteroog) te veel opgelicht is. Als dit niet zo het geval is, corrigeer mij dan, maar ik heb toch zo de indruk en dat verstoort voor mij de scheiding tussen donker en licht in haar aangezicht
de allereerste indruk van de foto voor mij was : Eng!
maar dit komt volgens mij enkel en alleen door de nabewerking. Ik ben benieuwd naar het origineel, volgens mij is dit veel beter
Op algemeen verzoek, het origineel...
De rechterkant werd wat opgelicht met een reflectiescherm.
Ik vind de vorige opmerking eigenlijk ook zeker terecht omdat ik zelf ook wel vind dat het reflectiescherm niet het beoogde effect heeft.
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn TytecaBekijk bericht
Alvorens hier doden vallen; de foto werd verscherpt...
Kan je eigenlijk duidelijk zien aan het haar.
Nooit gedacht trouwens dat deze foto zoveel stof ging doen opwaaien.
Er zijn duidelijk voor- en tegenstanders.
Zelf ben ik (nog) niet te vinden voor het wazig maken van de huid...
Heb het meer voor de pure, rauwe werkelijkheid.
De puistjes op haar kin en voorhoofd had ik wel moeten wegwerken, dan zou het niet zo opvallen.
Nee, niet wegwerken.
Rauw en eerlijk houden en blijven.
De naturel foto bevalt me wel veel beter, dat wel
Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol ☻
Zo te zien, stond het reflectiescherm naast het model. Indien het meer naar voren was gehaald, was de zijde naast de neus beter belicht geweest en had je ook minder 'last' gehad van poriën en puistjes.
Comment