Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ella (2jr) met roos
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Ella (2jr) met roos
Ik vind het een hele leuke foto. De kleur van het truitje en de roos... Die ogen derbij. Leuke foto. Misschien mis ik wat scherpte. Maar kan ook zijn omdat het al laat is.Canon 350D - Sigma 18-125 - Sigma 20-40 2.8 EX DG - Sigma 105MM 2.8 Macro EX DG - Canon 70-200 4.0 L USM
-
Het leukste is dat ze stiekem mijn roos had afgeplukt en in de achtertuin hem zat te bewonderen. Met mijn telelens heb ik dit plaatje kunnen maken. Ze was zo verliefd op de roos, dat ze niets merkte Mijn Ellaatje
Comment
-
HenkKijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
(BD1383NL)
Comment
-
-
Dat was mijn twijfel ook Mexicano....Deze foto is niet gecropped en achteraf had ik ook het gevoel dat ik iets meer hand had moeten hebben. Qua sfeer is de foto voor mij geslaagd, maar als ik hem zo steeds bekijk zie ik steeds meer wat, ik technisch gezien, beter kan doen. Tx voor de opmerkingen allemaal.
Comment
-
Mooi teder plaatje en een lucky moment.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk berichtMooie compositie , maar waar is de scherpte naartoe?Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
Sorry Jos, smaken verschillen En deze foto vond ik bij uitstek geschikt om een wat zachte focus te geven.
Scherpte is voor mij niet altijd alles....de sfeer die een foto uitstraalt vind ik soms belangrijker.
Daarnaast vergeet ik standaard na te verscherpen als ik de foto verkleind heb...maar hier vind ik het niet zo storend. Jij wel?
Comment
-
-
Eerlijk... ik vind aan deze foto niets aan. Hij toont niet genoeg mens, hij toont geen emotie, hij verbergt veel te veel. Ik vind hem ook qua scherpte, en ik hou helemaal niet van "te scherp", op 't randje. Ik mis de emotie in deze foto, die als ze er in zit, helemaal weggestoken zit achter de bloem. Nu is 't gissen, en sommigen zullen dit spannend vinden, maar tegelijk, moet ik zeggen dat de "mens", niet veel prijsgeeft. Als ik een foto bekijk zonder dat ik vind wat hij wil weergeven, zegt hij voor mij niet veel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk berichtDaarnaast vergeet ik standaard na te verscherpen als ik de foto verkleind heb
Standaard is dit mijn eerste stap bij nabewerking *, ik hoor het hier al zeggen, verscherpen moet de laatste stap zijn
Maar vermits ik met NX werk **, maakt dit helemaal niet uit (bovendien kan verscherpen soms voor lichte kleurafwijkingen zorgen)
* eigenlijk is dit niet helemaal juist : stap 1 is RAW omzetting naar TIFF met eventuele aanpassing van highlights en witbalans - ik bedoel eerste stap in de eindbewerking
PS Softer maken is ook een vorm van 'verscherpen'
** resizing gebeurt met een action, die een standaard verscherping omvat en uiteindelijk ook nog kan aangepast worden (wat neer komt op een eindsharpening)Canikon 40D - D200, D300
Comment
-
Ik blijf leren van je Mexicano, tx!
Festina, jammer dat je de emotie niet voelt...Ik kan daar weinig aan veranderen.
Ik weet hoe verrukt ze aan die roos rooken ze was was de bloem heel geduldig aan het bekijken. Het opsnuiven van het rozenluchtje, wat Ella hier doet, vond ik juist iets schattigs hebben. Ik respecteer je mening volledig, maar ik deel je mening niet dat het hele gezicht altijd geheel in beeld moet zijn, omdat je anders de emotie mist.
Stel...jij wilt een foto maken van een klein meisje die speelt met een roos. Wat zou het moment van afdrukken voor jou geweest zijn om de foto iets speciaals te geven ?
(leermomentje voor mij)
Wel bedankt voor je commentaar Festina, ik waardeer het.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk berichtFestina, jammer dat je de emotie niet voelt...Ik kan daar weinig aan veranderen.
Ik weet hoe verrukt ze aan die roos rook en ze was was de bloem heel geduldig aan het bekijken. Het opsnuiven van het rozenluchtje, wat Ella hier doet, vond ik juist iets schattigs hebben. Ik respecteer je mening volledig, maar ik deel je mening niet dat het hele gezicht altijd geheel in beeld moet zijn, omdat je anders de emotie mist.
In de posts na de foto geef je een beetje aan waarom deze foto jou emotioneel raakt. Er moet dus een verhaal bij om heel het plaatje te begrijpen, en dat verhaal, zit voor mij dus niet in de foto.
Let wel... ik geef MIJN mening, en die is niet heiligmakend.
Comment
Comment