Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frans

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Frans

We hebben op school momenteel een sociaal project lopen waarbij we maandelijks een bezoek moeten brengen aan een bejaarde in een rusthuis. We moeten dit doen van halverwege vijfde jaar tot en met het zesde. Al vier maanden bezoek ik Frans. Een man die zowat heel zijn leven vrachtwagenchauffeur is geweest, gans Europa heeft gezien en een passie had/heeft voor wielrennen (hij heeft lang met één van de volgwagens van Eddy Merckx gereden). Het is me echter hoe langer hoe meer duidelijk geworden dat Frans ook een eenzaam iemand is. Hij heeft amper familie, geen vrouw, geen kinderen, in het rusthuis kent hij niet veel mensen, en het is dan ook duidelijk hoeveel belang hij aan onze bezoeken hecht, ook al gaan die vaak gepaard met enkele stiltes.

Ik heb vandaag gevraagd of ik eens wat foto's van hem mocht nemen, en dit is wat ik ervan gemaakt heb:

Alle foto's met natuurlijk licht, ik vond het niet echt gepast om te flitsen.

Ik post ze in showcase omdat ik ze echt niet slecht vind, ik hoop dat jullie er ook zo over denken, of gefundeerde kritiek klaar hebben.

Klaas
    "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
    website fotoblog

Re: Frans

erg slordige bewerking in nummer één. Voor de rest had dit een goed portret kunnen zijn.
    mooi belicht.
    nummer twee vind ik de beste qua compositie, het toont een stukje van de man zn leefomgeving. Ook goed belicht.
    drie vind ik minder, er staat te weinig omgeving op. en voor een sec portret net te veel.

alle drie goed belicht met het natuurlijke licht, flitsen is daar niet nodig.

Comment

Vind die eerste net heel goed De dof, de omzetting, de pose

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        erg slordige bewerking in nummer één. Voor de rest had dit een goed portret kunnen zijn.
        Wat stoort je dan zo aan de bewerking?
        "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
        website fotoblog

Comment

is het echte scherptediepte of heb je de achtergrond geblurred?
          Ik dacht het tweede (en dat je zijn haren en oren per ongeluk mee bewerkt had), maar het lijkt erop dat ik me vergist heb.
          Het zal wel echte scherptediepte zijn, niet? Dan is het OK.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            is het echte scherptediepte of heb je de achtergrond geblurred?
            Ik dacht het tweede (en dat je zijn haren en oren per ongeluk mee bewerkt had), maar het lijkt erop dat ik me vergist heb.
            Het zal wel echte scherptediepte zijn, niet? Dan is het OK.
            Neen, je hebt deels gelijk. Heb wat storende elementen van de achtergrond gecloned, en heb toen soms wel eens tegen Frans' hoofdhaar aangezeten. Ik zag er niet veel van, maar ja, objectief is dat natuurlijk ook wel niet .
            website fotoblog

Comment

Foto 2 is voor mij de beste.
              De uitdrukking op de man zijn gezicht en de rust die er van hem uitstraalt is zeer mooi weergegeven.Of zijn het de man zijn zorgen die hem tekenen?
              Wat meer contrast en dit is een plaat voor mij van hogere kwaliteit.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Wat meer contrast
                U vraagt, ik draai: zo beter?

website fotoblog

Comment

Working...
                X