Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Foto 1 is sterk, maar wat ik nu ga zeggen is mogelijk smaak hoor, saureer alleen die roos wat meer en laat hem ook wat meer in kleur eruitspreingen als de rest.
Dat maakt de foto naar mijn mening sterker.
Foto 2 is een beetje braaf. verder wel okay,
al zou ik hem denk ik hoger vanaf de onderkant snijden omdat ik daar wat meer van hou.
foto 3 is gewoon een lekkere spontaan ogende foto.
Ook hier zou ik een stukje onderkant snijden tot net boven de shirt tekst,
maar dat is hier minder evident als bij foto 2 en dus weer meer smaakgebonden denk ik.
Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol ☻
Haaa , eindelijk verschillende smaken uit verschillende hoeken vanuit verschillende stijlen, PRIMA DUS
@ Madmax, ook een basishouding mag imo.
Waarom niet zou ik je willen vragen ?
2 is niet 100 % scherp, maar behoeft dat niet te zijn hier.
En weliswaar zijn ze braaf genomen, maar niet zo slecht hoor.
Met name de bescheiden nabewerking kan ik erg waarderen.
En het feit dat de bewerking zo is gehouden dat het nog een menselijk model is gebleven.
En niet zo plat glamourachtig
Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol ☻
Foto 1 is sterk, maar wat ik nu ga zeggen is mogelijk smaak hoor, saureer alleen die roos wat meer en laat hem ook wat meer in kleur eruitspreingen als de rest.
Dat maakt de foto naar mijn mening sterker.
Foto 2 is een beetje braaf. verder wel okay,
al zou ik hem denk ik hoger vanaf de onderkant snijden omdat ik daar wat meer van hou.
foto 3 is gewoon een lekkere spontaan ogende foto.
Ook hier zou ik een stukje onderkant snijden tot net boven de shirt tekst,
maar dat is hier minder evident als bij foto 2 en dus weer meer smaakgebonden denk ik.
Tuurlijk.. Alles mag en niets moet.
Alleen moet je dan niet dit soort platen willen schieten. Als je met dit thema bezig bent, studio/portret/glamour... geef het beestje een naam, hoort daar een bepaalde discipline bij.
Uiteraard mag er afgeweken worden.. graag zelfs...maar dan wel met een grote bocht.
Alles aan deze platen is basis. Poses, licht, props, styling enz.
Dan moet je ook eerst beginnen met de basis goed onder de knie te krijgen voordat je andere fratsen uit gaat halen.
Dus minimaal een behoorlijke scherpte, geen sprieten als haren, geen tranende ogen enz enz enz.
Dit zeg ik niet om de TS af te zeiken, maar zo werkt het gewoon.
Ik vind deze platen matig, maar zeker niet slecht. Gewoon doorgaan en lekker je ding doen
Dus ik haal fratsen uit, grappig benaming voor dit soort werk,thanks.
Ik begrijp dat er wel op en aanmerkingen zijn en zullen blijven zolang ik niet in de pas loop met de '' gevestigde'' orde. Vele mede formleden en dat zeg ik niet te nadele van deze mensen gaan steeds vaker gekker en vreemdere dingen uithalen. Blijkbaar is dit iets wat moet. Ik kan zelf vele foto's niet mooi vinden wel qua belichting maar niet qua probs en poses. Ik ga zelf voor de meer gematigde foto's om dat dit beter ast bij mijn smaak maar als een ander andere plaatjes wil maken en tonen dan heb ik daar wel vrede mee ,ieder zijn ding. Wat mij wel erg op valt op diverse fora's is dat er altijd een select groepje is die de toon zet en de rest zich daar aan op trekt,op zich okee maar ik denk zelf niet dat die enkele fotograaf de toon kan en mag zetten. Ik persoonlijk vind dat een ieder mag en kan doen wat hij/zij wil en en alleen beoordeeld kan worden over de kwaliteit van de foto niet niet op het feit of dit wel extreem of apart genoeg is.
Ik hoop niet dat ik iemand te veel tegen de schenen schop met mijn beknopte betoog maar er is in het verleden ook wel meer van dit soort dingen geroepen hier op het forum. En als ik het mezelf goed voor de geest kan halen was MAdmax ook iemand die daar een tijdje terug moeite mee had dat zijn manier van schieten niet goed begrepen werd. En ik begrijp heel goed dat dat juist soms heel vervelend kan zijn.
Ik begrijp je niet.
In jouw comment op de platen geef je voor elke plaat jouw aandachtspunt aan, los van het feit dat het mss persoonlijke smaak is.
Maar 'snijden', 'desatureren', 'een beetje braaf' zijn toch echt opmerkingen dat ook jij het liever anders zou willen zien.
Datzelfde doe ik ook, maar in een andere vorm en weer bekeken uit mijn ogen en persoonlijke smaak.
Ik denk dat hier veel mensen zitten om hun plaatjes te showen, maar ook omdat ze willen leren.
Het is niet zo dat ik nu alle wijsheid in pacht heb, maar heb toch wel een beetje ervaring.
En omdat ik mijn eigen mening geef, behoor ik nu tot de gevestigde orde die de toon zet hoe het wel of niet moet en dat het extremer moet? Ik denk dat je dit verkeerd hebt gegrepen.
Ik schiet zelf ook heeeeel veel basisportretten. Dat vind ik leuk. Maar ook bij de basis kun je veel doen om een plaat mooier te maken. En daar had ik het over
En ja... kritiek is vaak heel moeilijk om dat te horen. Heb ik ook wel eens last van. Dat ontken ik niet.
Maar dankzij de leden hier, en hun 'gezever', ben ik wel gegroeid en heb me de meeste comments in positieve zin aangetrokken en uitgevoerd.
Inderdaad is het lastig om te horen dat je platen braaf ogen.
Dat klinkt burgerlijk maar het typeerd en kwalificeerd in welke richtng / stroming van de fotografie deze foto's thuishoren.
En dat is allerminst burgerlijk.
Deze fotografie was in de jaren 80 DE norm.
Nu niet meer, dat doen de jaren nu eenmaal.
Het zijn gelukkig, weer eens gewoon leuke aardige menselijke foto's.
En, ja, ik ben het wel met MadMax eens, er zijn verbeterpunten zonder een bocht te maken naar zijn vorm en richting van fotografie.
En dus waardeer ik zijn toch openhartige en reëele visie hierop zeer.
En door deze discussies hier leer ik die basiszaken zelf ook eigen te maken.
Comment