Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laurens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Laurens

Gisteren heb ik mijn broertje nog eens op de foto gezet.

Mvg,
    Marijn

My Flickr

Re: Laurens

de helft van je broertje is uitgebrand, erg slordig hoor.
    snel maar een keer overdoen, en beter letten op je belichting.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      grt,bouk.

Zal dan toch aan je monitor liggen hoor bouk , want op de mijne zie je nog genoeg detail in de "overbelichte" zones. En die is gekalibreerd.

Maar mocht hij uitgebrand zijn , het zou mij niet kunnen schelen.

Ik ga niet ontkennen dat de uitvoering van een foto van geen belang is, maar regels zijn er om te overtreden. Mocht iedereen binnen de lijntjes kleuren zou het medium fotografie een saaie artificiële boel worden met uberperfecte studioopnames en poses die we al duizenden malen gezien hebben.

Gun een fotograaf de vrijheid om een onderwerp weer te geven hoe hij het wil. Ik vraag niet om een technische beoordeling. Ik doe al een tijdje aan fotografie, dus ik weet wat ik kan en vooral wat ik niet kan. Ik vraag daarentegen of de foto u de kijker iets doet of niet. En dat transcendeert elke vorm van technische kritiek.
      Mvg,
      Marijn

My Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reus Bekijk bericht
        Zal dan toch aan je monitor liggen hoor bouk , want op de mijne zie je nog genoeg detail in de "overbelichte" zones. En die is gekalibreerd.

Maar mocht hij uitgebrand zijn , het zou mij niet kunnen schelen.

Ik ga niet ontkennen dat de uitvoering van een foto van geen belang is, maar regels zijn er om te overtreden. Mocht iedereen binnen de lijntjes kleuren zou het medium fotografie een saaie artificiële boel worden met uberperfecte studioopnames en poses die we al duizenden malen gezien hebben.

Gun een fotograaf de vrijheid om een onderwerp weer te geven hoe hij het wil. Ik vraag niet om een technische beoordeling. Ik doe al een tijdje aan fotografie, dus ik weet wat ik kan en vooral wat ik niet kan. Ik vraag daarentegen of de foto u de kijker iets doet of niet. En dat transcendeert elke vorm van technische kritiek.
        Wat een uitleg... ga je dat na elke comment of kritiek doen?

Als je iets post in showcase, verwacht je dan aan kritiek op alle vlakken. Je kan niet eisen om een verbod op technische kritiek, zo werkt het niet. En afkomen met - ik ben al lang bezig met fotografie etc.... geeft wel een zeer foute indruk.

Er zijn nog mensen die al lang bezig zijn met fotografie, je bent niet de enige.

Dit terzijde, linkerkant is inderdaad niet uitgebrand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          grt,bouk.
          Mogelijk slechts je nabewerking wat minder sterk maken, dus minder sterk wschuiven met de belichting.
          Maar rechts is het hemd echt geheel uitgebrand dus is het de vraag of je dit kunt corrigeren.

Daarnaast stel ik dat je in deze pose het hoofd er best geheel op mag hebben, of duidelijker een deel ervan als je nu gedaan hebt.

Dit is kop nog staart en technisch geen goede foto, dus spreekt hij niet aan, ondanks jouw hele erge grote en lange en brede ervaring .

Mijn ervaring is ruim 46 jaar en ik ben steeds intensief ontwikkelende, lerende, en vooral veranderend bezig met steeds weer andere onderwerpen en specialiteiten
          Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Technisch is met dit fraaie portret niks mis.

Maar voor de rest doet dit mooie plaatje mij niks. En ik weet niet waarom
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

In vergelijking met andere foto's hier in de showcase vind ik deze foto anders wel heel geslaagd ...

Ik ben zelfs een beetje jaloers op je broertje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reus Bekijk bericht
                Ik doe al een tijdje aan fotografie, dus ik weet wat ik kan en vooral wat ik niet kan.
                klopt.... al 3 jaar aanstaande augustus!.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                X