Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verdiep

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: verdiep

Voor degenen die iets meer willen weten....
    Verdiep slaat op verdieping. Ook letterlijk, want dit is een foto
    genomen in kunstruimte De Verdieping in Veldhoven.
    Gewoon de 1e etage in een openbare ruimte....
    Verdieping vond ik ook slaan op de aandacht die deze man gaf aan een van de
    'kunstwerken'.
    En tenslotte verdieping, omdat ik een repeterend geheel van wanden achter
    elkaar zag.
    Elders op BD zien jullie van mij een vrouw voelen aan een foto, is ie echt,
    of is ie niet echt. Ook daar genomen. Erg moeilijk licht, alleen maar spots,
    maar het geeft wel mogelijkheden voor interessante platen.
    Voor mij mooi. Hopenlijk ook voor jullie.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

Comment

Henk, een magistrale foto zelfs.

Een man die rustig een grafische weergave of studietekening bekijet in een museum of op een tentoonstelling, en duidelijk nog vele platen te gaan heeft.
      Helemaal goed uitgelicht.
      Lekker compo, repetitie, diepte en mooie vervaging door het natuurlijke out of focus geraken
      Een echte actieve passieve foto tegelijk ineen.
      Helemaal goed in mensen en modellen

Beste Mensen,
      Dit forum heet niet overbewerkte supermodellen, maar Mensen En Modellen.

En ten aanzien vam de voorgaande discussies ?
      Geachte neuzelaars, er staat een voornemen over pissers in het begin van dit jaar genomen en hier te lezen
      http://forum.belgiumdigital.com/f6/i...er-244603.html.
      Daar staan namen op die hier niet beter doen dat het voornemen welke ze daar gemaakt hebben niet nakomen, integendeel.
      foei toch
      Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
        Henk, een magistrale foto zelfs.

Een man die rustig een grafische weergave of studietekening bekijet in een museum of op een tentoonstelling, en duidelijk nog vele platen te gaan heeft.
        Helemaal goed uitgelicht.
        Lekker compo, repetitie, diepte en mooie vervaging door het natuurlijke out of focus geraken
        Een echte actieve passieve foto tegelijk ineen.
        Helemaal goed in mensen en modellen

Beste Mensen,
        Dit forum heet niet overbewerkte supermodellen, maar Mensen En Modellen.

Geachte neuzelaars, er staat een voornemen over pissers in het begin van dit jaar genomen en hier te lezen
        Daar staan namen op die hier niet beter doen dat het voornemen welke ze daar gemaakt hebben niet nakomen, integendeel.
        foei toch
        René, dat draadje over die pissers vond ik wel interessant.
        Ik geloof dat ik -om met Madmax te spreken...- wel eens stevig over de rand gezeikt heb, met soms terechte terechtwijzigingen (ook mooi uitgedrukt hè?) tot gevolg.
        Dat merk je dan helaas aan het vervolg, je foto krijgt geen eervolle vermelding ondanks dat je zelf en anderen dat verwachtten, er komen zelfs ineens bar weinig reacties op je inzending wat lijkt op een soort boycot.
        Daar kun je maar één antwoord op geven: eerlijk blijven, jezelf iets intomen en je vooraf afvragen of je comment niet te hard zal aankomen (heeft ook met respect te maken) en verder stug doorgaan met aan je eigen fotografie-ontwikkeling te blijven werken.
        Ik ga door. Ben natuurlijk blij met positieve reacties mits er bij staat waarom, en evengoed blij met negatieve reacties maar juist dan wil ik weten waaróm.
        Ik voel me thuis op BD.
        Henk
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

Comment

foei toch
          in het geval je mij zou bedoelen toch nog eens de definitie van 'pisser' er op nalezen...

ik frons de wenkbrouwen als reactie op de stelling van de TS dat deze foto te moeilijk zou zijn voor BD... mag ik even mss ?

verder wordt er hier idd aardig wat afgepist
          Scotty... beam me up !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
            in het geval je mij zou bedoelen toch nog eens de definitie van 'pisser' er op nalezen...

ik frons de wenkbrouwen als reactie op de stelling van de TS dat deze foto te moeilijk zou zijn voor BD... mag ik even mss ?

verder wordt er hier idd aardig wat afgepist
            Lana hoeft zich niet gekwetst te voelen. Zij komt met goed gefundeerde comments waar ieder iets aan heeft. Vat het niet persoonlijk op Lana, dat draadje over die pissers is echt bedoeld tegen de oh en ah roepers waar ik ook al eens tegen geschreven heb. Maar als ze het echt menen is dat ook al niet zo'n probleem toch?
            (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
              Lana hoeft zich niet gekwetst te voelen. Zij komt met goed gefundeerde comments waar ieder iets aan heeft. Vat het niet persoonlijk op Lana, dat draadje over die pissers is echt bedoeld tegen de oh en ah roepers waar ik ook al eens tegen geschreven heb. Maar als ze het echt menen is dat ook al niet zo'n probleem toch?
              Lana wordt in deze door mij ook niet bedoeld.
              Het is haar reactie waar ik het mee eens ben, "gezellig is het niet meer"
              Lana is hard en geeft ongezouten kritiek en bekijkt foto's vanuit haar eigen perspectief.
              Meer ruimte voor een ander perspectief / smaak is het enige wat ik haar kan wensen.
              Verder is zij gewoon een goede BD-er. Dat even voor alle duidelijkheid.

Dan:
              Met beoordelingen hoef je het geheel niet mee eens te zijn.
              Met een geplaatste foto hoef je het geheel niet eens te zijn.
              Met de kwaliteit nog kwantiteit van de foto's hoef je het eens te zijn.
              Ook dat recht heb je als TS er en als beoordelaar.
              Maar als je anders doet met je foto's dan een soort van gemiddelde smaak, dan krijg je reacties.
              En dan kun je tweee dingen doen.
              Doorgaan omdat je achter je eigen stijl staat en met de kritiek die verder wilt ontwikkelen, of alles oeverloos naar de zin van de beoordelaars maken door te cropen en te snijden en te kleuren en god mag weten wat allemaal..
              En ik acht de eerste keuze de beste en de enige ware BD keuze.

Ik zie heel wat mensen goede foto's regelrecht de drekbak in verwijzen zonder uitleg.
              Ik zie ook een hoop vreemde namen war ik nooit een foto van gezien heb ineens op mensen duiken en die ongenadig en onterecht afstraffen.
              En niemand hier is perfect, ook ik niet.
              Weinig foto's zijn perfect, ook die van mij niet.
              Maar verantwoord die harde mening in de te noemen punten en wauwel elkaar niet oeverloos na.
              Niet in kritiek en niet in apllaus.

En deze foto is gewoon een geweldige vondst die geheel terecht op deze forum is geplaatst.
              Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Ik zie heel wat mensen goede foto's regelrecht de drekbak in verwijzen zonder uitleg.
                Ik zie ook een hoop vreemde namen war ik nooit een foto van gezien heb ineens op mensen duiken en die ongenadig en onterecht afstraffen.
                En niemand hier is perfect, ook ik niet.
                Weinig foto's zijn perfect, ook die van mij niet.
                Ik moet hier even bijtreden... net zozeer dat men kan schrijven waarom een foto goed is, kan men schrijven waarom een foto slecht is. Helemaal niet moeilijk, gewoon je mening geven, wat ik hier al 2 jaar doe. Het waarom is heus niet moeilijk.

Comment

dus.... weer even on topic.

Ik vind de foto eigenlijk interessanter als die man er niet op had gestaan.
                  Vind hem een beetje buiten de foto vallen, omdat hij te donker is in vergelijking met de rest van de foto

ff off-topic .. merk tegenwoordig zelfs dat sommige pissers niet 1 x ooh en aah roepen, maar later weer terugkomen bij dezelfde foto om dan nog een keer een lekker potje te pissen
                  Last edited by danielsl; 1 juni 2009, 00:45.
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Ik heb dit topic met belangstelling gevolgd. En jup.. met een verdeelde nieuwsgierigheid.

Los van het feit of ik en Henk door 1 deur kunnen of dat wie dan ook een pisser is.
                    Henk weet dat ik een pokkehekel aan zijn 'domme' en soms 'populaire' comments heb.
                    Maar dat staat hier even los van.

Dit neemt dus niet weg dat ik met heel veel respect naar deze opname heb gekeken.

Ik ben geen type die alleen maar naar Barbies en afgelikte modellen kijk.
                    Ik kijk graag naar fotografen die meer laten zien dan wat wij met z'n allen graag willen zein. Of het nou beauty is, bloot of abstract.

Zelf heb ik een broertje dood aan titels. waarom? Omdat ik ze zelf amper kan verzinnen.

Ik kijk liever naar het plaatje. En wie het plaatje gemaakt heeft zal mij een rotzorg zijn.

Terug naar deze foto kan ik alleen maar respect getuigen. Meer wil ik er niet over zeggen

Voor mij prima SC waardig en in het juiste onderdeel.
                    Sterker nog. Als ik een member van het HOF team was, had deze foto voor mij een notering gekregen.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Ik volg.

Ben ook al enkele keren naar deze foto komen kijken en dit is zonder twijfel één van je betere
                      www.pixation.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                        Ik heb dit topic met belangstelling gevolgd. En jup.. met een verdeelde nieuwsgierigheid.

Los van het feit of ik en Henk door 1 deur kunnen of dat wie dan ook een pisser is.
                        Henk weet dat ik een pokkehekel aan zijn 'domme' en soms 'populaire' comments heb.
                        Maar dat staat hier even los van.

Dit neemt dus niet weg dat ik met heel veel respect naar deze opname heb gekeken.

Ik ben geen type die alleen maar naar Barbies en afgelikte modellen kijk.
                        Ik kijk graag naar fotografen die meer laten zien dan wat wij met z'n allen graag willen zein. Of het nou beauty is, bloot of abstract.

Zelf heb ik een broertje dood aan titels. waarom? Omdat ik ze zelf amper kan verzinnen.

Ik kijk liever naar het plaatje. En wie het plaatje gemaakt heeft zal mij een rotzorg zijn.

Terug naar deze foto kan ik alleen maar respect getuigen. Meer wil ik er niet over zeggen

Voor mij prima SC waardig en in het juiste onderdeel.
                        Sterker nog. Als ik een member van het HOF team was, had deze foto voor mij een notering gekregen.
                        aaah, maar voor de titels ben je bij mij aan het goede adres hé

Comment

Als mensen dingen schrijven als…
                          eindelijk iets positief…
                          eindelijk iemand die mijn fotografie bereikt…
                          je foto krijgt geen eervolle vermelding…
                          ineens bar weinig reacties op je inzending wat lijkt op een soort boycot…
                          geachte neuzelaars…
                          meer ruimte voor een ander perspectief / smaak is het enige wat ik haar kan wensen…

dan denk ik spontaan… mannekes, begin een zelfhulpgroepke voor gefrustreerde fotografen
                          en dan heb ik het alleen nog maar over schrijfsels uit dit topic…

btw…
                          lana voelt zich niet gekwetst
                          ze is gene groengebolde BD’er
                          &
                          ze is het veelvuldig persoonlijk replyen die inhoudelijk au fond NIETS met de betreffende foto te maken hebben meer dan grondig beu…
                          & ze is niet alleen…
                          Scotty... beam me up !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
                            ze is het veelvuldig persoonlijk replyen die inhoudelijk au fond NIETS met de betreffende foto te maken hebben meer dan grondig beu…
                            & ze is niet alleen…
                            Amen...

dus:

Foto is mooi uitgevoerd en de helft van de uitleg had ik niet nodig. De man verdiept zich en er zit heel duidelijk herhaling in de foto. Dus alleen maar voor de uitwerking.
                            Maar... in het vervolg kan, zeker voor dit soort foto's een korte inleiding ook al helpen. Kunstruimte "de verdieping" erbij voor de gekozen titel

Fototechnisch ook alles perfect in orde hoor... en zoals al door velen gezegd, 1 van je betere. Moet Bouk denk ik wel bijtreden, als je bedoeling was om de herhaling (verdiepingen) in de foto naar voren te brengen, dan zou er misschien nog iets af mogen van de linkerkant.

Comment

Mooie foto. Al die laagjes.....
                              Mooi belicht!
                              Groeten hoog uit de bergen van Tanchang, Gansu, China.
                              Canon 30D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                                Amen...

dus:

Foto is mooi uitgevoerd en de helft van de uitleg had ik niet nodig. De man verdiept zich en er zit heel duidelijk herhaling in de foto. Dus alleen maar voor de uitwerking.
                                Maar... in het vervolg kan, zeker voor dit soort foto's een korte inleiding ook al helpen. Kunstruimte "de verdieping" erbij voor de gekozen titel

Fototechnisch ook alles perfect in orde hoor... en zoals al door velen gezegd, 1 van je betere. Moet Bouk denk ik wel bijtreden, als je bedoeling was om de herhaling (verdiepingen) in de foto naar voren te brengen, dan zou er misschien nog iets af mogen van de linkerkant.
                                Dank je wel voor je reply. Ik heb gecropt, maar wilde wel kunstwerk één er helemaal op houden.
                                Je hebt wel gelijk dat een toelichting het soms makkelijker maakt om een foto te bekijken. Ik ga daar rekening mee houden.
                                Wat me opvalt is dat een (mijns inziens betere) foto uit dezelfde serie hier relatief weinig bijval kreeg. Ik kan hem op BD niet meer terugvinden, daarom als link http://www.pbase.com/henk1/image/112473408/original.jpg
                                Alle twee op groot formaat geprint, springt die laatste er imo veel meer uit. Maar ik realiseer me dat niet iedereen dit smaakt.
                                Henk
                                Last edited by Henk47; 1 juni 2009, 15:24.
                                (BD1383NL)

Comment

Working...
                                X