Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

simulated night shot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • simulated night shot

    Deze foto is genomen omstreeks 11.00 u in de voormiddag (voor mij is dat nog voormiddag ).

    1 X SB-28 in Westcott softbox als mainlight, 1 X SB-28 met 1/4 grid als hairlight.

    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

  • #2
    Re: simulated night shot

    Mooi hoe je zo tot dit resultaat komt op klaarlichte dag..
    Wou dat ik dit ook al kon

    Comment


    • #3
      Re: simulated night shot

      Lekker over-powerd

      mooi experiment, maar ik ga toch voor je vorige serie.

      @greyhorse... als je normaal bijv. F16 meet bij een sluitertijd van 1/125 in het daglicht. En je zet dan een flitser op je object, maar dan met meer power. Bijv. F22 - F32 (cam aanpassen)
      Dan zal de omgeving donker worden en het object goed belicht.
      Dit is wat je in principe in de studio ook doet. Zelfs al laat je je licht in de ruimte aan... en je zet je flitser op hoog vermogen, zal de ruimte donker zijn en je object goed belicht.

      Je ziet het vaak aan buitenopnamen. Model staat met rug naar de zon... maar toch is de voorkant goed belicht (kan normaal niet) Er is dus ingeflitst. Hoe hoger je de flitscapaciteit zet (en de desbetreffende waarde in je cam aanpast) des te donkerder zal de omgeving worden.
      Last edited by MadMax; 28 mei 2009, 11:24.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #4
        Re: simulated night shot

        Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
        Lekker over-powerd

        mooi experiment, maar ik ga toch voor je vorige serie.

        @greyhorse... als je normaal bijv. F16 meet bij een sluitertijd van 1/125 in het daglicht. En je zet dan een flitser op je object, maar dan met meer power. Bijv. F22 - F32 (cam aanpassen)
        Dan zal de omgeving donker worden en het object goed belicht.
        Dit is wat je in principe in de studio ook doet. Zelfs al laat je je licht in de ruimte aan... en je zet je flitser op hoog vermogen, zal de ruimte donker zijn en je object goed belicht.

        Je ziet het vaak aan buitenopnamen. Model staat met rug naar de zon... maar toch is de voorkant goed belicht (kan normaal niet) Er is dus ingeflitst. Hoe hoger je de flitscapaciteit zet (en de desbetreffende waarde in je cam aanpast) des te donkerder zal de omgeving worden.
        Bedankt voor je deskundige uitleg

        Comment

        Working...
        X