Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
mooi experiment, maar ik ga toch voor je vorige serie.
@greyhorse... als je normaal bijv. F16 meet bij een sluitertijd van 1/125 in het daglicht. En je zet dan een flitser op je object, maar dan met meer power. Bijv. F22 - F32 (cam aanpassen)
Dan zal de omgeving donker worden en het object goed belicht.
Dit is wat je in principe in de studio ook doet. Zelfs al laat je je licht in de ruimte aan... en je zet je flitser op hoog vermogen, zal de ruimte donker zijn en je object goed belicht.
Je ziet het vaak aan buitenopnamen. Model staat met rug naar de zon... maar toch is de voorkant goed belicht (kan normaal niet) Er is dus ingeflitst. Hoe hoger je de flitscapaciteit zet (en de desbetreffende waarde in je cam aanpast) des te donkerder zal de omgeving worden.
mooi experiment, maar ik ga toch voor je vorige serie.
@greyhorse... als je normaal bijv. F16 meet bij een sluitertijd van 1/125 in het daglicht. En je zet dan een flitser op je object, maar dan met meer power. Bijv. F22 - F32 (cam aanpassen)
Dan zal de omgeving donker worden en het object goed belicht.
Dit is wat je in principe in de studio ook doet. Zelfs al laat je je licht in de ruimte aan... en je zet je flitser op hoog vermogen, zal de ruimte donker zijn en je object goed belicht.
Je ziet het vaak aan buitenopnamen. Model staat met rug naar de zon... maar toch is de voorkant goed belicht (kan normaal niet) Er is dus ingeflitst. Hoe hoger je de flitscapaciteit zet (en de desbetreffende waarde in je cam aanpast) des te donkerder zal de omgeving worden.
Comment