Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het werkt verslavend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • het werkt verslavend

    hier krijg je meer reacties dan op het andere forum, dus ga nog een poging wagen.
    net eventjes en half uurtje met dochterlief de studio in gegaan.
    ben denk ik wel iets te voorbarig geweest met de bewerking, iets teveel belichting aangepast, maar ik hou erg van lichte foto's. En ik speel altijd erg graag met de verzadinging.
    Misschien is dit technisch niet goed????? of kan het wel zo? Tja ik ben nog een leek wat dat aangaat.
    Dit was pas de 2de keer in de studio.........dus...........




  • #2
    Re: het werkt verslavend

    ik vind best dat je heel lekker gaat hoor.
    Maar soms afwisselen met wat meer schaduw geeft je meer mogelijkheden straks en leer je ook beter kijken hoe ze vallen.
    Dit is redelijk makkelijke beautyfotografie maar ziet er netjes uit.

    Je hebt ook een heel leuk modelletje tot je beschikking. Kijk alleen uit dat de poses niet te heftig worden voor de leeftijd.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: het werkt verslavend

      Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
      ik vind best dat je heel lekker gaat hoor.
      Maar soms afwisselen met wat meer schaduw geeft je meer mogelijkheden straks en leer je ook beter kijken hoe ze vallen.
      Dit is redelijk makkelijke beautyfotografie maar ziet er netjes uit.

      Je hebt ook een heel leuk modelletje tot je beschikking. Kijk alleen uit dat de poses niet te heftig worden voor de leeftijd.
      Dank je voor je reactie.
      inderdaad dat wat je zegt over de poses klopt.
      Ik heb een hekel aan foto's van jonge kinderen die te volwassen op de foto staan.
      ik had van onze oudste dochter van 14 dezelfde foto's gemaakt
      De oudste wilde eens proberen een echt model te zijn..hahaha



      (Deze foto vind ik zelf overigens wel veels te flets...en te grijs.)

      , en nicole wilde zelf ook eens zo op de foto , net als haar grote zus..
      over het algemeen maak ik altijd erg kinderlijke en kinderachtige foto's van ze , en ik wilde eens iets anders proberen.
      Dit is pas de eerste keer dat ik dit zo gedaan heb.

      Maar hoe zit dat met die schaduwen dan precies?
      Waar moet ik dan precies op letten?
      Last edited by moontje; 22 mei 2009, 18:44.

      Comment


      • #4
        Re: het werkt verslavend

        ben het bijna helemaal eens met madmax. Maar, je zegt zelf in de begeleidende tekst dat je van lichte foto's houdt. Dus, wat voor soort foto's ga je dan maken?
        juist, lichte foto's. Tenzij je ze wilt verkopen, dan zul je je moeten aan passen aan de smaak van anderen.
        voor wat betreft die schaduwen; in de eerste is volgens mij niks mis.
        de tweede is wat "plat". Heb de indruk dat je hier met 2 dezelfde lampen met dezelfde intensiteit en dezelfde afstand gewerkt hebt (of misschien 1 lamp met softbox recht van voren.
        1 lamp ongeveer 45 graden van voren en een reflectiescherm aan de andere kant of 2 lampen ongeveer 45 graden van links en rechts maar spelen met de afstand.(de één wat verder weg dan de ander)
        Dan krijg je controleerbare schaduwen en nog steeds lichte foto's.
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: het werkt verslavend

          Er is niks met je licht hoor, het is alleen een keuze die je maakt.
          Hier in deze foto's pakt het goed uit. De schaduwen die je hebt, zijn heel subtiel.
          Het 'probleem' is echter als je naar bijv. full bodies gaat, of andere compo's dat de foto's dan snel 'saai' gaan worden. Maar het hangt ook helemaal van je thema af, het model en noem maar op.
          Door te spelen met je mooie dochter en uit te proberen, kun je snel inspelen op een bepaalde situatie.
          Begin altijd met 1 lamp en pak de andere er pas bij (of scherm) als je niet tevreden bent. Maar met 1 lamp kun je ook 1 miljard opstellingen maken

          En je zou dus kunnen denken aan wat Berto zegt bijv.

          Voorbeeld met 1 en dezelfde lamp en 1 kleur achtergrond: wit




          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: het werkt verslavend

            Bij je toegevoegde plaat vind ik het effect wel te flets. (mijn smaak, want ik ben van de contrasten hehehe)
            Ook staat je instellicht te laag (te grote pupillen) en vind ik de lampopstelling te laag. Catchlight mag hoger in de pupil vallen. Dus wat Berto zij.. 30-45 graden hoger dan model.
            Met zo'n dochter kun je leuke dingen doen... vort.. ga schieten
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #7
              Re: het werkt verslavend

              Wauw...dank jullie wel voor de uitleg.
              Ik ga hier zeker mee aan de slag, en zal ook eens wat minder lichte foto's gaan maken en met inderdaad 1 lamp eens proberen.
              Dit commentaar heb ik graag, ik wil heel graag veel bijleren, zit er ook aan te denken eens wat workshops te gaan volgen, want ik vind dat studiowerk zeer interessant,en wil hier erg graag verder in door.
              Ik ga eens even goed uitpluizen wat jullie me allemaal voor tips gegeven hebben, en ga er mee aan de slag.
              dANK U WEL ALLEMAAL!!

              Comment


              • #8
                Re: het werkt verslavend

                hallo....Jorgen..wat een prachtige foto's, mag ik niet eens bij je in de leerschool komen?? hahaha
                Ik vind die van dat meisje die haar haren vasthoudt en bloot bovenlijf helemaal de MAX...fantastisch!!


                Ook staat je instellicht te laag (te grote pupillen)

                Zouden de pupillen zo groot kunnen zijn omdat de studio helemaal donker was?
                Of heeft dat echt te maken met dat de softboxen te laag stonden...
                Last edited by moontje; 22 mei 2009, 19:19.

                Comment


                • #9
                  Re: het werkt verslavend

                  uiteraard woren pupillen groot in het donker, vandaar het instellicht van je softbox hoger zetten.
                  Normaal is het ook niet erg om normaal licht aan te hebben. De flitser is toch veel sterker als het omgevingslicht.. (meestal)

                  als jij een 500w op 1/2 power zet, heb je altijd nog 250w. Sterker dan een gloeilampie
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: het werkt verslavend

                    tja...ik ben zo stom geweest om maar 300 wat te nemen....spijt als haren op mijn hoofd......maar tja, is nu niks meer aan te doen.
                    Ze wilden me zelfs bijna 150 watt verkopen, ben ik blij dat ik daar niet op in ben gegaan.Maar had graag 400 of 500 watt gehad.
                    Ik heb nu 3 lampen van 300 watt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: het werkt verslavend

                      Is meer dan voldoende voor in de studio. (voor nu)

                      Ik schiet meestal op halve kracht, F8 en zit dan op 250w vermoed ik.
                      Maar vaak draai ik de lamp helemaal dicht om op F2.8 te komen en red het dan net niet. Dan moet ik blokken met een -2 stop gel.
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: het werkt verslavend

                        misschien niet technisch perfekt daar laat ik anderen over oordelen maar deze foto's kan ik toch echt wel smaken hoor, ik vind ze heel erg mooi!!
                        btw je hebt wel 2 prachtige kinderen

                        wat mij betreft
                        http://www.jvs-photography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: het werkt verslavend

                          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                          Is meer dan voldoende voor in de studio. (voor nu)

                          Ik schiet meestal op halve kracht, F8 en zit dan op 250w vermoed ik.
                          Maar vaak draai ik de lamp helemaal dicht om op F2.8 te komen en red het dan net niet. Dan moet ik blokken met een -2 stop gel.
                          Hahaha die laatste zin snap ik niet....Dan moet ik blokken met een -2 stop gel

                          Comment


                          • #14
                            Re: het werkt verslavend

                            Oorspronkelijk geplaatst door moontje Bekijk bericht
                            Hahaha die laatste zin snap ik niet....Dan moet ik blokken met een -2 stop gel
                            ow. sorry.
                            Dat is een vel doorzichtig plastic in neutraal grijs. ND filter, nutral density (vergeef me engelse spelling) Die hang je voor je flitser/box whatever.

                            Je blokt het licht dus met 1 of meerdere stops. Je kunt die filters ook op je lens zetten als het licht buiten te hard is of zo en je bijv. een langere sluitertijd wilt.
                            Maar dat is nu heeeeeelemaal of topic en totaal niet aan de orde.
                            Als je nog vragen hebt, kun je ze beter via pb of mail doen. Als ik kan en tijd heb, zal ik ze beantwoorden.

                            Nu naar bed, morgen je cam pakken en je dochter tegen de muur drukken :P

                            Cya
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: het werkt verslavend

                              Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                              misschien niet technisch perfekt daar laat ik anderen over oordelen maar deze foto's kan ik toch echt wel smaken hoor, ik vind ze heel erg mooi!!
                              btw je hebt wel 2 prachtige kinderen

                              wat mij betreft

                              dank je voor de mooie complimenten...

                              hahaha we hebben 4 kids, 3 meiden en 1 jongen. Dus nog 2 meer....

                              Comment

                              Working...
                              X