Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jarne

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jarne

    graag jullie mening

    Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines

  • #2
    Re: Jarne

    Blijkbaar was het er mistig. Er ligt een serieuze zweem over de foto.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Jarne

      Erg mistig ja. Grove mist ook, want er zit behoorlijk wat ruis over. Ik heb echter meer vragen. Waarom stroomt de zee leeg. Waarom de kleren zo slordig. Waarom het gekozen standpunt, waarom niet lager. Waarom de appel??? Het beste aan deze foto vind ik de blik. Volgens mij kun je heel wat meer met deze jongen op fotografisch gebied. Deze foto vind ik gewoon slecht en is hooguit leuk voor in het familiealbum, sorry.
      Niet geschoten is altijd mis

      Comment


      • #4
        Re: Jarne

        heeft het, een mooie opname.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Jarne

          Oorspronkelijk geplaatst door Erryt Bekijk bericht
          Erg mistig ja. Grove mist ook, want er zit behoorlijk wat ruis over. Ik heb echter meer vragen. Waarom stroomt de zee leeg. Waarom de kleren zo slordig. Waarom het gekozen standpunt, waarom niet lager. Waarom de appel??? Het beste aan deze foto vind ik de blik. Volgens mij kun je heel wat meer met deze jongen op fotografisch gebied. Deze foto vind ik gewoon slecht en is hooguit leuk voor in het familiealbum, sorry.
          De 'mist' heb ik zelf gecreëerd door een polarisatiefilter te gebruiken. De mistige sfeer heb ik dus bewust gecreëerd. Ik hou niet zo van 'volgens het boekje' geijkte foto's.
          De zee stroom inderdaad leeg.
          De kleren slordig? Ik heb net eens gekeken, en we zijn al in 2009 beland, dus ook de kledingstijl is geëvolueerd.
          Standpunt is gekozen vanwege de positie van de blik in de ogen.
          De foto komt inderdaad terecht in een fotoalbum, maar smaken kunnen verschillen
          Maar ik apprecieer je feedback, en vooral de moeite die je ervoor genomen hebt.
          Groetjes,
          Geert
          Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines

          Comment


          • #6
            Re: Jarne

            Oorspronkelijk geplaatst door Mongogamgee Bekijk bericht
            De 'mist' heb ik zelf gecreëerd door een polarisatiefilter te gebruiken.
            Wil je mij die techniek ook eens aanleren?
            David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

            Comment


            • #7
              Re: Jarne

              Oorspronkelijk geplaatst door Mongogamgee Bekijk bericht
              De 'mist' heb ik zelf gecreëerd door een polarisatiefilter te gebruiken. De mistige sfeer heb ik dus bewust gecreëerd. Ik hou niet zo van 'volgens het boekje' geijkte foto's.
              Ik ook niet persé. Als het effect bewust zo gecreëerd is, dan neem ik mijn woorden deels terug (dat het een slechte foto zou zijn), maar ik blijf er bij dat ik het effect hier niet echt gepast vind. Het was voor mij heel simpel, als de foto zo bij mij uit de camera zou zijn gekomen, dan had ik hem persoonlijk als mislukt beschouwd en verwijderd. Zo zie je maar dat smaken enorm kunnen verschillen.

              Over de kleding: daar blijf ik bij. Ik ben zelf vrij jong en ga fanatiek met de mode mee en ik begrijp dat de kleding die de jongen draagt daar zeker in thuishoort, maar toch vind ik het slordig aandoen.

              Al met al toch een gedurfde foto (effect) en daarvoor lof.
              Niet geschoten is altijd mis

              Comment


              • #8
                Re: Jarne

                De foto is zo slecht niet zoals hier door sommige gezegd wordt.
                De pose en de blik is heel natuurlijk. Met zijn kleding is ook niets mis: het nonchalante zie ik liever dan opgedirkte modepoppen. Minpunten vind ik de mist waardoor hij flets is; de uitsnede aan de onderkant is wat krap.

                Comment


                • #9
                  Re: Jarne

                  en Eva, is er door het Paradijs uitgegooid.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jarne

                    Door de mistige zweem die bij dit soort foto niet thuishoort zijn natuurlijk de kleuren te flets geworden... En dan naar mijn inziens zou voor de compositie de appel beter nog heel zijn geweest ipv dat er aan geknabbeld is, en dan nog een minpuntje is dat de voorste vingerkootjes weg zijn van zijn hand...
                    Maar dat is natuurlijk maar mijn visie over de foto hé... Zelf maak ik ook nog genoeg schoonheidsfouten hoor...en zie dat altijd achteraf...het zou beter zijn dat ik ze zie wanneer ik ze voor m'n lens krijg...lol... ;-)
                    ARTERTAINER - CANON DIGITAL EOS 5D + EF 24-70mm F:2.8 L USM + EF 70-200mm F:4.0 L USM + EF 50mm F:1.4 USM + EF 85mm F:1.8 USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jarne

                      Jammer van de zweem. Zou wel eens willen weten hoe een polarisatiefilter intentioneel "voor mist kan zorgen in een foto". Is ook de allereerste keer dat ik dat lees. Je zou kunnen zeggen dat er beter een UV filter was gebruikt, dat wel.

                      Foto heeft ook onnodig ruis. Waarom ISO 400 met zoveel zon? Groter diafragma zou ook misschien zachtere achtergrond gegeven hebben, F11 is beetje klein.

                      Het lijkt mij vooral een spontaan kiekje, gezien de niet-ideale instellingen en de willekeurige pose. Kan mij moeilijk voorstellen dat je samen met het model aan het bespreken was hoe je best de appel tegen de mond zou houden
                      En ook gezien de scherpte, lijkt het mij een een kleine crop van een grotere foto (naast de vierkante crop uiteraard). Onscherpte kan ook aan de 173mm liggen, natuurlijk.

                      Vandaar, volg ik met de andere, een familiekiekje, niet meer.
                      Zelf zou ik echter een portret kiezen zonder half opgepeuzelde appel.

                      Comment

                      Working...
                      X