Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
het eerste wat mij stoort is dat reflectiescherm in de bril ,
heb de indruk dat de scherpte voor het model zit (frontfocus)
tevens lichtjes bewegings ontscherpte op de haren
mss iets meer onderaan croppen zodat die witte opening weg is
op de rechterarm van het model zijn uitgebrande delen
bij fashion zou ik graag wel een scherp model willen zien
greets
je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad www.korandoke.be
het eerste wat mij stoort is dat reflectiescherm in de bril ,
heb de indruk dat de scherpte voor het model zit (frontfocus)
tevens lichtjes bewegings ontscherpte op de haren
mss iets meer onderaan croppen zodat die witte opening weg is
op de rechterarm van het model zijn uitgebrande delen
bij fashion zou ik graag wel een scherp model willen zien
Ik ga niet akkoord met de opmerkingen hierboven.
Als je al die opmerkingen zou in beschouwing nemen heb je gewoon een andere foto. En dat kan nooit de bedoeling zijn. Dan is het geen Jetfool foto meer.
De plaat staat op zich en is prima ! De sfeer zit goed, het is mijn ding.
Beste mensen alvast bedankt voor de comments maar bij deze wil ik toch wel het één en het ander verduidelijken:
- Het beeld is bedoeld zoals het er uitziet
- het is dus de bedoeling om de reflecties te hebben in beide glazen v/d zonnebril (ik heb verdorie de reflectie moeten shoppen in het linkerglas )
- de scherpte of liever zachtheid is bekomen mede door de nabewerking
- zicht er bewegingsonscherpte op het haar ? zeer zeker goed gezien, foto is buiten genomen en er was wind. Maar dit stoort mij in dit beeld niet, wegens de algemene sfeer waarop ik dit beeld breng.
- uitgebrande delen op het model? : bij mij in LR als ik dit opvraag in het histogram, geen uitgebrande delen te zien.
-In de meeste reacties zeggen:" bij fashion wil ik een scherp model zien" ??? Dat kan zijn dat jullie dit willen zien, en de meeste fashion foto's zijn waarschijnlijk zo maar MOET dat dan altijd zo zijn ??? Soms zijn we veel te veel kuddedieren en durven we niet afwijken van het geplaveide pad. Ik ben bij deze wel eens afgeweken van het geplaveide pad, toen ik dit beeld zag wist ik bijna direct wat er er mee wilde bekomen.
Het is zoals Nat zegt: "Als je al die opmerkingen zou in beschouwing nemen heb je gewoon een andere foto." Het is gewoon mijn visie niets meer of minder.
@karondoke: de crop die jij voorsteld zal ik eens bekijken, thx voor de tip
en de meeste fashion foto's zijn waarschijnlijk zo maar MOET dat dan altijd zo zijn ???
Tuurlijk niet. Af en toe afwijken van de "regeltjes" mag en moet kunnen.
Crop zou ik imho zeker niet wijzigen ... refelecties in bril trekken mss. veel aandacht maar je "geshopte reflectie" was zeker geen slecht idee
Zeker een geslaagde foto imho ...
The quickest way to make money at photography is to sell your camera
Crop zou ik imho zeker niet wijzigen ... refelecties in bril trekken mss. veel aandacht maar je "geshopte reflectie" was zeker geen slecht idee
ook mijn idee
een heel geslaagde voor mij
ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
*BD1034BE
Comment