Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slavin bij zonsondergang

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Slavin bij zonsondergang

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Waarom doe je 't dan toch...

Sorry maar ik weet niet waarom dit soort watermerk gebruikt wordt, is het dezelfde reden als iemand die op een circuit racefoto's gaat nemen of iemand die gewoon thuis wat foto's gemaakt heeft? Want tjah, ik zet ook mijn watermerk op mijn foto's, ere wie ere toekomt, niet? Wat als je foto per ongeluk in één of ander magazine terecht komt?

En vanwaar die heksenjacht tegenover KStyle?
    Zoals steeds het zelfde probleem De comments aandachtig lezen en als het effe kan ook allemaal lezen dan zul je weten waarover het gaat.
    Het is geen heksenjacht op een bepaald persoon maar een uiting van ongenoegen op het misbruik van dit forum voor commerciele doeleinde

En om een einde te maken aan deze eindeloze discusie lees eens dit reglement van BD

8.3. Spam
    Spam oftewel het reclame maken voor een bepaalde URL is niet toegestaan.
    Het vermelden van een URL onder een post of bij een groet is dan ook niet gewenst. Uitzonderingen zijn links naar je eigen non-profit sites waar iedereen belang bij kan hebben. Commerciële of persoonlijke sites promoten is verboden. We maken ook een uitzondering als het posten van een URL juist erg zinvol is in de betreffende context. Denk aan topics over persoonlijke homepages en topics waarin info gevraagd wordt.
    Fotomodellen kunnen maximaal één maal per kwartaal hun gratis diensten (TFP of TFcd) aanbieden in een topic.
    Oproepen om te stemmen voor een welbepaalde foto in een fotowedstrijd zijn niet gewenst en worden als spam beschouwd.

Als dit nu nog niet duidelijk genoeg is
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      Zoals steeds het zelfde probleem De comments aandachtig lezen en als het effe kan ook allemaal lezen dan zul je weten waarover het gaat.
      Het is geen heksenjacht op een bepaald persoon maar een uiting van ongenoegen op het misbruik van dit forum voor commerciele doeleinde

En om een einde te maken aan deze eindeloze discusie lees eens dit reglement van BD

8.3. Spam
      Spam oftewel het reclame maken voor een bepaalde URL is niet toegestaan.
      Het vermelden van een URL onder een post of bij een groet is dan ook niet gewenst. Uitzonderingen zijn links naar je eigen non-profit sites waar iedereen belang bij kan hebben. Commerciële of persoonlijke sites promoten is verboden. We maken ook een uitzondering als het posten van een URL juist erg zinvol is in de betreffende context. Denk aan topics over persoonlijke homepages en topics waarin info gevraagd wordt.
      Fotomodellen kunnen maximaal één maal per kwartaal hun gratis diensten (TFP of TFcd) aanbieden in een topic.
      Oproepen om te stemmen voor een welbepaalde foto in een fotowedstrijd zijn niet gewenst en worden als spam beschouwd.

Als dit nu nog niet duidelijk genoeg is
      Robby
      't is weer compleet off topic maar toch

eigenlijk is dit wel erg duidelijk maar dan klopt dit toch niet met de handtekeningen en watermerken van verschillende andere posters hier, regelmatig kom ik op deze manier toch op sites die duidelijk de portfolio zijn van een (semi)prof en zeker niet "non-profit".Dan moet men al deze mensen op de vingers tikken en niet alleen diegene die provocerende 18+ plaatjes maakt maar ook die met commerciele communie- of concertfotografie.
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

kunnen we AUB terug de foto beoordelen
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik denk dat bijna alles gezegd is over de foto, over nonnen daarentegen ...
          (graptje ...)

Comment

[QUOTE=Monica;2210320]
            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Toevallig passeerde ik hier nog eens, en dan valt het me altijd op, dat deze topics nog steeds zoveel ophef maken.

QUOTE]

Ik maak geen ophef hoor Festina.
            Ik vind alleen dat ik het recht heb om mijn eerlijke mening te geven. Ik vind vooral de composities van foto 1 en 3 drie keer niets, nr 2 dan 2 keer niets. Het onderwerp laat voor mij zien hoe maf bepaalde mensen in de moderne, verwende wereld geworden zijn. Dat mensen dit een interessant onderwerp vinden, prima. Maar deze foto's zijn geen showcasewaardig materiaal, eerder advertentiemateriaal.
            Het kan toch niet zo zijn dat kritiek op bepaalde foto's van deze TS als ophef wordt gezien?
            Waarom maak je van dat zelfde recht geen gebruik als het om een simpel modelfotoke gaat van fotografen met steeds dezelfde belichting met steeds hetzelfde achtergronddoekje ( met wolkjes in ), met een compositie die mijn kip beter kan ?

In plaats van trekt op niks, zou je ook kunnen zeggen hoe de fotograaf volgens u het beeld beter had kunnen opbouwen, maar het is waarschijnlijk veel gemakkelijker te zeggen dat een foto op niks trekt dan uit te leggen hoe het wel moet
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Stel me de vraag wat iemand zoals Monica zou zeggen over een foto van pakweg, Anton Corbijn? Veel te veel ruis, slechte compo en bewogen... is zeker niet geoed genoeg om in een fotoboek te komen, hoogstens op een fansite van Joy Division??
              Gewoon om maar te zeggen dat 't niet altijd alleen maar over 't technisch gedeelte gaat.

Misschien moeten we een paar nieuwe categoriën maken? "Rubriek: Technisch perfecte uitgevoerde foto's" "Rubriek: Technisch niet-perfecte foto's die toch een bepaald gevoel oproepen" "Rubriek: Foto's die bepaalde mensen zouden kunnen choqueren, ook al kiezen ze zelf om die foto's te bekijken terwijl ze nochtans op voorhand weten wat voor foto's het gaan zijn omdat ze de reputatie van de poster al kennen"

grapje hé :-)
              www.YourConcertShots.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
                Stel me de vraag wat iemand zoals Monica zou zeggen over een foto van pakweg, Anton Corbijn? Veel te veel ruis, slechte compo en bewogen... is zeker niet geoed genoeg om in een fotoboek te komen, hoogstens op een fansite van Joy Division??
                Gewoon om maar te zeggen dat 't niet altijd alleen maar over 't technisch gedeelte gaat.

Misschien moeten we een paar nieuwe categoriën maken? "Rubriek: Technisch perfecte uitgevoerde foto's" "Rubriek: Technisch niet-perfecte foto's die toch een bepaald gevoel oproepen" "Rubriek: Foto's die bepaalde mensen zouden kunnen choqueren, ook al kiezen ze zelf om die foto's te bekijken terwijl ze nochtans op voorhand weten wat voor foto's het gaan zijn omdat ze de reputatie van de poster al kennen"

grapje hé :-)
                Ik zou kontent zijn dat ik zoveel verschillende comments zou krijgen op mijn foto's.
                BD is een afspiegeling van onse maatschappij met zijn voorstanders , tegenstanders en de meelopers.

Dat mensen deze foto's niets vinden dat is hun volste recht en het is maar goed dat ze voor hun mening uitkomen, dat getuigt van eerlijkheid en daar kan een TS'R alleen maar tevreden mee zijn. b
                Beter dan die, die zeggen dat het een prachtige plaat is omdat hun edele delen dat zeggen.
                En je weet "Wie zijn edele delen gebruikt als een kompas zal vlug het noorden verliezen.
                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  En je weet "Wie zijn edele delen gebruikt als een kompas zal vlug het noorden verliezen.
                  Haha, wijze woorden.
                  Niet geschoten is altijd mis

Comment

on topic?

nummertje 1 past inderdaad niet bij het onderwerp, mocht die dan als grap bedoeld zijn, dan is die niet grappig genoeg, of ik snap ze niet.

off topic

als mensen zoals kodachrome nu eens slimmer worden, dan zetten ze de topicstarter gewoon op hun negeerlijst, dan worden ze er niet meer door gestoord en komen ze fotoposts als deze ook niet meer storen.

G
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Dit soort fotografie is niet zo mijn 'ding',sorry !
                      Tomorrow is what you make of it.....
                      MSP @ iStock

Comment

Working...
                      X