Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Infinty

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Infinty

Man, man, man wat een reactie
    Voor mij is het bijlange nog niet welletjes genoeg geweest.
    De laatste tijd vaart er hier een aangename, verfrissende wind door het forum op het gebied van portret. Er is een soort clubje bezig met mensen die op zoek zijn naar een eigen stijl en ons aangenaam verrassen met hun postings. In dat clubje vinden we mensen met diverse stijlen en ontwikkelingen. Ik kijk telkens met grote belangstelling uit naar die mensen die niet enkel hun eigen verzoeken posten maar ook zonder aarzeling gratis gouden raad verschaffen aan hun medespelers. Ik denk dan voornamelijk aan Madmax, Henk47, Lennert en gNo. Ziedaar een viermanschap die ik nog veel succes toewens.

Henri

Ben ik voor en deel mee eens. Maar je mag geen appelen met peren vergelijken.

Gedreven is gNo iig wel

De bewerking van no2 is ook niet mijn ding. Vind het eerlijk gezegd afschuwelijk maar over persoonlijke smaken mag je natuurlijk niet twisten
    Daarentegen vind ik de pose van madam wel heel aardig.

De naturel oogt voor mij een stuk rustiger.

De bewerking valt wel wat zwaar maar heeft wel iets speciaals urban achtig. Voor iemand die hier niet van houd is het uiteraard een "vies beeld" al hou ik ook wel eens van ongepoetste versies.

--------------------------------------------------------------------------------
    Ik ben niet zo thuis in portretten, maar wil toch even mijn mening delen.
    De eerste komt wat te dof en donker over. Misschien het contrast of de curve wat aanpassen. Tevens zou ik de belichting ook iets hoger zetten: op haar gezicht ipv haar borst.

De tweede vind ik zeer origineel kwa bewerking, maar ze zit idd nogal krap in haar kader.
    Ook de achtergrond stoort een beetje in die zin dat ie ofwel iets meer zichtbaar moet zijn, zodat je ziet wat het is, ofwel helemaal wegshoppen.

Alleszins goe bezig!

Opbouwend en hoopgevend.Een eerlijke mening naar mijn gedachte.

--------------------------------------------------------------------------------
    Dit is idd afschuwelijk!!!
    Foto1 krijg je na 2sec kijken bang van en zeker niet op een positieve manier!
    Foto2 is gewoon weg verschikkelijk

Vind toch wel als je echt zulke beelden wilt laten zien dat je ze dan op zen minst bij beoordeling moet zetten

Afschuwelijk is wel wat kort door de bocht en smaken verschillen nu eenmaal en ja je hebt misschien gelijk dat deze in de beoordeling thuishoort.

Jeannot mag ik nog een goeie raad geven.
    Doe zo verder maar doordacht. Je moet je fotos niet gaan analizeren maar gewoon even critical zijn en zien..je keuzes wat je maakt zijn goed hoor en je maakt wat je wil zien das wat telt.
    Jij bekijkt het model in dit geval je vrouw op een andere mannier als de anderen hier op de topic en daar zul je toc een iets of wat andere kijk moeten op nemen.
    MAar zoals ik al zei..SAMKEN VERSCHILLEN NU EENMAAL...En ik vind de fotos eerlijk gezegd met de beperkte middelen die je hebt niet slecht maar bijf van bewerkingen en omzettingen af waar ze niet nodig zijn..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Dat gNo een eigen stijl gevonden heeft? Dat is duidelijk!
      'k Vind het telkens opnieuw vrij confronterende foto's door het licht, compo en kleuren. Dat is duidelijk!

Controverse? Ja, duidelijk!
      Is daar iets mis mee? Neen, maar dat is natuurlijk niet altijd duidelijk .
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

Comment

ik vind de foto's ook maar niks, en om hem in een rijtje samen te zetten met Madmax en lennert? Euh daar is toch nog wel een zeer grote kloof tussen

ik zou eerder enkele namen als Sylvie huybrecht, madmax, daniel doyen, lennert, frank doorhof in 1 rijtje zetten (mijn excuses als ik er nog enkel vergeet, het dient ter illustratie van het niveau verschil). Die leveren telkens platen af die altijd showcase waardig zijn.

En dit hoort volgens mij ook in fotobeoordeling, en ik vind het ook net iets teveel om 4 topics te zien

Regel van showcase is de beste platen. Zijn dit dan alle 8 de platen in 4 verschillende topics? denk het niet
        www.sergioprodi.com
        Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

gno begint toch duidelijk een eigen stijl te ontwikkellen en dat vind ik dan toch erg positief
          zelf ben ik niet zo'n liefhebber van deze foto's , maar experimenteren moet zeker kunnen!
          of ze hier op hun plaats staan oordeel ik niet over, dat kunnen anderen waarschijnlijk beter

wel is duidelijk dat gno de mogelijkheden aan het aftasten is wat betreft portret en modelfotografie, en dat vind ik toch ook weer positief!

de opmerking "steeds naar dezelfde vrouw" te moeten zien vind ik niet correct , iemand die lerende is ivm portret en model kan toch niet steeds een ander model gaan vragen als er thuis iemand rondloopt die graag wil poseren en of dat nu je vrouw/dochter/buurmeisje is maakt niks uit....
          wie erop staat is in een leerfase niet zo belangrijk , t zijn de foto's die tellen ....

just my 2 centen
          http://www.jvs-photography.be/

Comment

De laatste foto is iets speciaals en spreekt mij het meeste aan.
            Persoonlijk had ik een beetje meer ruimte rechts van het hoofd gelaten maar dat is ieder zijn smaak.

Geert
            Fuji S5 Pro - glas van Nikon, Sigma, Tamron en Tokina

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sergio_Nikon Bekijk bericht
              ik vind de foto's ook maar niks, en om hem in een rijtje samen te zetten met Madmax en lennert? Euh daar is toch nog wel een zeer grote kloof tussen
              Akkoord met de kloof.
              Ik wil ze ook niet op dezelfde lijn plaatsen, maar een groot pluspunt is dat ze wel regelmatig mekaar aanvullen door gepaste en kritische beoordeling en raadgeving (wat van anderen niet zo evident is).
              Ze spelen op mekaar in en vormen zodoende een ideaal groepje, ook al zijn hun strekkingen en verwezenlijkingen soms diametraal tegenover elkaar. In dit groepje vindt je ideeën, meesterlijke verwezenlijkingen maar ook beginners-miskleunen waarvan men het beste kan leren.

Henri
              lidnummer: BD0435BE

Comment

Die tweede foto is zeker weer speciaal Het eerste wat door mijn hoofd ging was "waar kijkt ze naar?" Zeker de moeite en inderdaad een eigen stijl!

Comment

de 2de prachtige bewerking hoor
                  als ik hier de reacties op lees wil ik ze het allen eens zelfs zien doen
                  voor mij de 2de regelrecht hof materiaal
                  ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                  *BD1034BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                    Ben niet echt een liefhebber van de stijl gNo, maar ben het wel met bovenstaande eens.
                    Ik kijk dan ook altijd even naar deze postings.
                    mvg
                    Antoine
                    Ben ik 100 % mee eens. Bedankt aan alle 4.
                    gNo, doe zo verder. Ik heb er ook ff ervan geproefd en weet dat het allemaal zo simpel niet is.
                    Voorkeur gaat naar n° 2. Steek je model in een playstation 3 spelletje en stuur ze de wijde wereld in.
                    Smaken verschillen en negatieve commentaren geven is zo gemakkelijk. Aan al de negatievelingen wil ik deze raad geven: probeer het eens zelf en laat het resultaat dan ook eens zien aub. De meesten zijn hier gelukkig wel om visies te delen en iets bij te leren. Ik kijk uit naar je volgende gNo
                    Nikonspul

Comment

Sorry,
                      op verkeerd bericht gereageerd. Reactie op bericht van Kodachrome was de bedoeling.
                      Door me te ergeren aan bepaalde comments ben ik te vlug geweest en verkeerd bericht aangevinkt.
                      gNo
                      Nikonspul

Comment

bij deze wil ik iedereen bedanken voor de nuchtere en ontnuchterende commentaren

met vriendelijke groetjes

jeannot
                        Last edited by gNo; 30 maart 2009, 11:48.

Comment

Working...
                        X