Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

just Sam

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• just Sam

Hallo,ik heb wat met de schuivers zitten te spelen,na die indigo reeks om eens te zien of deze beter zijn? is niet gemakkelijk tussen al dat mooi geweld hier,maar je steekt er wel wat van op

alvast bedankt

jeannot

Re: just Sam

Hey Jeannot,

2 mooie, waarbij 1 toch mijn voorkeur krijgt. De indigo's heb ik gemist, maar deze vind ik best te smaken . Bij de eerste blijf je wel even kijken,mss belichting op het haar iets subtieler.
    Grtz..
    **Website** 'you can't depend on your eyes if your imagination is out of focus'

Comment

Beste Jeannot,

Niet om het een of ander. Maar los van het feit dat ik je enthousiasme mbt modellenfotografie erg aanstekelijk vind, vind ik het resultaat nog niet je van het.

Wat ik hier mis is toch wel een beetje een plan de campagne.

Ik vind het zelf erg moeilijk om je dit te vertellen, maar er is een spreekwoord. ‘Met vallen en opstaan leer je lopen’

Wat jij met jouw platen probeert, is als volslagen sportamateur, een 10km horden zonder op je bek te gaan.

Voordat je eerst alle schuiven in fotosoep gaat toepassen lijkt het je niet eerst zaak om de basis onder controle te krijgen? En met de basis bedoel ik meer het oog voor detail? Meer oog voor gevoel, compositie en eindresultaat? Meer inhoud?

Fock. Dit is moeilijk uit te leggen.

Foto 1
      Wat ik al eerder zei in een vorig topic. Je hebt een pracht van een model tot je beschikking maar kijk nou eens naar no1. De expressie straalt pure fun uit. Die kop alleen al. Geweldig en zou ik een moord voor doen als ik er zelf bij een model om zou vragen. Maar wees nou eerlijk….. Past dit bij deze pose?

Foto 2
      Los van het feit dat je pijn in je nek krijgt om een goed beeld van haar te krijgen is alles onder haar kin een grote blursoep en onder een compleet verkeerde hoek geschoten.

Ik ben behoorlijk bekend met de drift als het gaat om modellen te fotograferen maar wees toch een klein beetje meer kritisch voor jezelf.
      Probeer nou eens eerst een mooi portret te schieten..en nog een… en nog een….. en nog een…...

Leer dan eerst deze knap te bewerken met in je achterhoofd de leeftijd van deze mooie vrouw.
      Blijf van de schuifjes af en leer eerst wat ISO, sluitertijd en diafragma doet in div. omstandigheden en waag je dan eens aan dit soort beelden.

Jeannot, ik mag je graag, je comments en beelden, en vat dit commentaar aub niet negatief, hautain of denigrerend op. Graag zie ik meer van jouw hand.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

beste jorgen, ik ben vooral niet het type dat zich nu gaat opwinden,uit deze kritieken leer ik juist dat is toch de bedoeling van deze hele zaak niet?
        van mensen zoals jij,Lennert en ik ga ze niet allemaal noemen want dan wordt dit een héél lang draadje kan ik alleen maar iets opsteken in de betekenis van het "woord" natuurlijk. dat met die kin dat klopt nu je ernaar verwijst,maar het ging mij om de bewerking ervan,pijn in de nek,daar hoef ik geen toestel voor nodig,leg ik je nog wel eens uit,maar ik wil u toch ook wel op iets wijzen fock is met een u grapje

maar bedankt voor deze goede en degelijke uitleg

grtjs gNo

Comment

Sammeke neemt straks Bd over ....
          We blijven wel lachen, en eerlijk gezegd vind ik de uitspattingkjes van gNo wel aanstekelijk werken. We hoeven het niet allemaal super te vinden maar het brengt wel zoals wij dat in Brabant zeggen 'leven in de brouwerij'...
          Henk
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

Comment

Ja Jeannot ik vrees dat ik Max hier moet bijtreden hoor.
            Ge hebt het materiaal en het model en de tools maar hij beaamt een beetje wat ik gisteren al zei in mijn PM naar jou he?
            Je moet wel happy zijn met zo een persoonlijk model he..Profiteer er van zou ik zeggen en probeer dat te verzilveren.
            Ik bedoel dat ge nie van Sammeke moet profiteren he...

BTW...Vind de fotos op zich niet slecht en zeker de eerste...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Ja Jeannot ik vrees dat ik Max hier moet bijtreden hoor.
              Ge hebt het materiaal en het model en de tools maar hij beaamt een beetje wat ik gisteren al zei in mijn PM naar jou he?
              Je moet wel happy zijn met zo een persoonlijk model he..Profiteer er van zou ik zeggen en probeer dat te verzilveren.
              Ik bedoel dat ge nie van Sammeke moet profiteren he...

BTW...Vind de fotos op zich niet slecht en zeker de eerste...
              we blijven ons best doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                ...los van het feit dat ik je enthousiasme mbt modellenfotografie erg aanstekelijk vind, vind ik het resultaat nog niet je van het.

Voordat je eerst alle schuiven in fotosoep gaat toepassen lijkt het je niet eerst zaak om de basis onder controle te krijgen? En met de basis bedoel ik meer het oog voor detail? Meer oog voor gevoel, compositie en eindresultaat? Meer inhoud?
                just my 2cents
                Scotty... beam me up !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
                  just my 2cents

if you're in for a dime d'ont go in for a dollar... zoiets??

grtjs

Comment

Vind de 1ste toch al een van de betere van je..
                    2de vind ik moeilijk kijken en minder van compo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                      we blijven ons best doen
                      Ik zie die fotos nu hier op mijn eigen scherm en dat niet van mijn werk pc en ik moet zeggen dat het er allemaal veel beter uitziet.

Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Voor mij doet de 2de het ... Heel mooie foto (en model), en perfect als je hem 90graden ccw draait.

Groetjes

Patrick

Comment

Jeannot zorgt er eens voor dat dat Sam dit comment niet kan lezen.
                          Tot daarjuist heb ik gedacht dat Sammeke een zuurpruim was. Bij al haar foto's waar haar gezicht op staat staat ze er zo triestig op.
                          En nu deze foto met dat lachje.
                          MadMax ja dat past bij deze foto. Dat is pure fun bij het fotograferen. Dit is geen foto gemaakt voor het één of het andere boekje.
                          In een vorig comment Indigo heb ik gezegd dat ik het gevoel had dat Sam in strijd was met de camera, maar daar is hier in beide foto's niets van te zien.
                          Madmax we mogen ook geen appelen met peren vergelijken. ik denk dat er één groot verschil is met u en Jeannot,
                          Als ik mij niet vergis maakt u gebruik van modellen, terwijl jeannot het hier moet doen met zijn Sammeke waar hij een heel andere relatie mee heeft dan u met je modellen. Modellen poseren voor de camera, zij hebben een relatie met de camera, en dat is het grote verschil met Sammeke, zij poseerd voor haar Jeannotke en moet eerst voorbij die camera geraken, en dat heeft ze nu gedaan. Niet geposseerd voor de camera maar voor haar schatteke. Als ze dat blijft doen dan denk ik dat we hier nog een paar mooie foto's gaan krijgen.
                          Wat ik hier nu heb geschreven is een veronderstelling die ik gehaald heb uit uw en Jeannnot foto's en comments.
                          De tweede foto (Close up gezicht) vind ik een pareltje.
                          scherpte waar ze moet zijn, boenk op haar oog. Niet scherp maar chirurgisch scherp.
                          Compo, belichting,kleur, dof
                          Als die niet in den HOF komt dan weet ik het ook niet na al wat ik daar al zien passeren heb
                          Robby
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

Comment

Ook ik ga voluit voor de tweede!
                            Heel mooi van compo, belichting en dof! Het oog retescherp en de rest blurry.
                            90° draaien is ook een prima optie, maar mij stoort het zo niet.
                            Knap, knap, knap!
                            Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                              De tweede foto (Close up gezicht) vind ik een pareltje.
                              scherpte waar ze moet zijn, boenk op haar oog. Niet scherp maar chirurgisch scherp.
                              Compo, belichting,kleur, dof
                              Als die niet in den HOF komt dan weet ik het ook niet na al wat ik daar al zien passeren heb
                              Robby
                              Persoonlijk vind ik het storend dat ze "ondersteboven" ligt. En persoonlijk vind ik het ook aangenamer in dit geval twee ogen te zien

Comment

Working...
                              X