Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snapshot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: snapshot

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Daar heb je gelijk in denk ik maar ik ben een eerlijke jongen en het was echt een snapshot. Ik zag ze daar staan in dat licht en hop dus een foto genomen. En ze is er zelf ook blij mee. Meer moet dat eigenlijk niet zijn.

Maar bedankt voor je eerlijke kijk op foto en comments MadMax.
    Een snapshot heeft bij sommige mensen een negative bijklank en ik begrijp dat nog altijd niet.
    Op andere forums bestaan er subforums die gewijd zijn aan snapshots en neem van mij aan dat daar parels tussenzitten.
    Mvg Tim

Comment

Max.. dat was toch sarcasme hopelijk?
      Anderzijds, stel dat je voor een commerciele opdracht soortgelijk "snapshot" moet aanleveren, zou jij dit aanleveren?

Schaduwen trekken op niks.
      onscherp..
      Lichtinval al even erg..
      detail?
      Kadrering..

heeft niks te maken met al dan niet snapshot.
      De foto is gewoon slecht.

niks persoonlijk.. je post de foto in SC, dan moet je je maar aan comments verwachten.
      poof

Comment

Een beetje rechtzetten, mag m.i. zelfs met een snapshot. Ik vind het ruimtelijke wel goed, en het lichtspel werkt mee en tegen... het maakt voor een stuk de foto, maar de lichte vlek achter het model, zorgt tegelijk weer voor afleiding. Donkere partij vooraan vind ik een tikkeltje jammer en is iets te donker naar mijn smaak.
        Deze is van een lachende dame, met een spontane expressie, zo zijn er ook van huilende baby's met een spontane expressie. Dus wie weet, waar komt deze foto nog terecht...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
          Anderzijds, stel dat je voor een commerciele opdracht soortgelijk "snapshot" moet aanleveren, zou jij dit aanleveren?

Schaduwen trekken op niks.
          onscherp..
          Lichtinval al even erg..
          detail?
          Kadrering..

heeft niks te maken met al dan niet snapshot.
          De foto is gewoon slecht.

niks persoonlijk.. je post de foto in SC, dan moet je je maar aan comments verwachten.
          LOL Ja een foto is alleen SC OK wanneer je de omstandigheden volledig onder controle hebt. Al de andere foto's mogen hier niet gepost worden

De commentaren over scherpte en detail zijn ook prachtig....;alsof je dat op dergelijk klein formaat kan zien

Maar je commentaar is welkom hoor neg of pos maakt niets uit. Smaken verschillen nu eenmaal. De ene kan voorbij de technische omstandigheden kijken de andere loopt daarop vast. Dat is iedereen zijn goed recht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
            Nee. Eigenlijk niet.

Beeld is technisch zeker niet volmaakt. Maar welke foto is dat nou wel?
            Het is ook niet zo dat als ik zeg dat de foto SC waardig is dat iedereen dat ook moet vinden. Het is een persoonlijke mening voor en van mij zelf. Voor een nieuwe cam, snap etc. vind ik het een prima beeld waar ik al een paar keer naar heb gekeken.
            En als ik deze vergelijk met sommige andere baggerplaten, die op alle fronten geconstrueerd en in scene gezet zijn, zie ik 10 x liever dit.
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

Ik vind het een sfeervolle foto.
              Hoeft daarom technisch niet perfect te zijn. Hoeft zelfs niet recht te staan.
              Er zijn nog andere facetten aan de fotografie dan de techniek, de esthetiek bijvoorbeeld. En op dat vlak vind ik dit een goed beeld.

Comment

Ik denk dat sommige mensen een denkfout maken.
                Namelijk alle foto's in SC beoordelen met een soort 'standaard' set spelregels.

Ik denk dat afhankelijk van het type foto, de foto naar omstandigheden beoordeeld dient te worden. Het is immers niet fair om dezelfde perfectie van een studio omgeving qua belichting te verlangen in een foto genomen in de buitenlucht. Met name vind ik persoonlijk dat expressie hier regelmatig een onbelangrijke rol krijgt. Of bijvoorbeeld, 'het verhaal'dat de foto uitstraald.

Dan nog iets. Ik betrek het op mezelf. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit met studiobelichting gewerkt (en modellen) en heb ook geen (of in ieder geval weinig) idee hoe je dat moet doen, instellen, meten, etc. Ik zie regelmatig de term 'showcase waardig' voorbij komen. Ben ik dan bijvoorbeeld gekwalifiseerd om commentaar te geven ??? Natuurlijk kan ik zeggen of iets me aanspreekt of niet, maar over techniek heb ik in dit geval niets te bieden.

Naar mijn mening is een goede een foto een foto waarbij de fotograaf ervoor zorgt dat de foto naar omstandigheden zo goed mogelijk is. Kortom het maximale eruithaald (+ eventueel photoshop kunsten ). Bovendien hebben diverse soorten foto's ook een divers doel: high fashion, straat fotografie, een kindje die voor het eerst loopt, evenementen, enz.

Dit verhaaltje slaat niet specefiek op de mensen die in dit bericht gerageerd hebben, maar ik bedoel het meer zo in z'n algemeenheid.

p.s. ook ik vind dat sommige foto's beter niet in SC hadden moeten verschijnen, maar deze is leuk om naar te kijken !!

enne .... mijn eigen snapshots worden (mede dankzij dit forum) steeds beter

Comment

Op dit formaat kun je inderdaad moeilijk oordelen over scherpte en dergelijke. Maar ik heb hem zelf eens omgezet in zwart-wit: dit wordt iets heel anders ! Heel mooi !

Comment

Working...
                  X