Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aller-aller-aller-zieligste blik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aller-aller-aller-zieligste blik

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht

Het blijft een gekunseld geheel met die nepachtergrond zo.
    Ook ik ga je hierin gelijk geven. Het is een gekunsteld geheel met een nepachtergrond, net zoals 20-30% van de andere foto's op deze site...
    Alleen ziet de mijne er misschien niet zo professioneel uit.

het is en blijft een noodmaatregel om een foto welke niet op de juiste manier gemaakt is te redden.
    Ik geef graag toe dat zelfs ik deze foto niet meteen in de HoF verwacht had, maar "niet op de juiste manier gemaakt"??
    Volgens jou moeten dus alle portretfoto's in een studio gemaakt worden met dié lens en dié camera en dàt soort belichting...
    Wat is volgens jou anders de JUISTE manier?
    Foto's zijn imo nog steeds moment opnames die ofwel spontaan ofwel geposeerd kunnen gemaakt zijn. Is een spontane foto dan minder goed dan een geposeerde?
    Meestal zijn die laatste zelfs nog meer bewerkt dan de spontane, want die moéten 'perfect' zijn.

Toch bedankt voor je eerlijke mening.
    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
      Ik vind het onjuist dat er in dit topic een discussie ontstaat over de plaatsing in het HOF.
      TS heeft zijn eigen foto daarvoor niet genomineerd, dus hij kan er al zo wie zo niets aan doen. TS doet er dan ook verstandig aan zich in deze discussie niet te mengen.
      mvg
      Antoine
      Klopt helemaal. De discussie zou over de foto moeten gaan. Maar al snel wordt er naar de hof verwezen en als hij erin komt is het hek helemaal van de dam. Dan komen er dus zowel pro als contra reacties.

Over de foto. Als ik dit kind persoonlijk zou kennen, dan zou het wel emoties losmaken. Nu niet.
      Ik ben helemaal niet te vinden voor breedhoek-portretten. De vertekening draagt niet bij aan het portret. Dit kan wel geslaagd zijn als het expliciet de bedoeling is om een soort 'cartoon-effect' te creëren. Stefan Vanfleteren heeft zo een aantal indrukwekkende portretten gemaakt.
      Maar hier vind ik het dus niet geslaagd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        Ik vind het onjuist dat er in dit topic een discussie ontstaat over de plaatsing in het HOF.
        TS heeft zijn eigen foto daarvoor niet genomineerd, dus hij kan er al zo wie zo niets aan doen.

TS doet er dan ook verstandig aan zich in deze discussie niet te mengen.

mvg
        Antoine
        Sorry Antoine,
        Maar ik was blijkbaar gelijktijdig met jou een antwoord aan het opstellen.
        Ik heb het volgens mij toch nog beleefd gehouden?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
          Over de foto. Als ik dit kind persoonlijk zou kennen, dan zou het wel emoties losmaken. Nu niet.
          Ben jij dan zo'n 'koel' persoon? Vind ik jammer voor jou hoor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Verdiende HOF omdat het een portret is wat je pakt en daar gaat hier toch ook wel een beetje over..
            Het moet niet steeds 100% perfect zijn.

De foto klopt en dat is wat belangrijk is.

Proficiat met deze prachtplaat en wees wat milder tegen haar in het vervolg ok?
            Haar reactie was totaal overdreven (zoals kinderen dat zo goed kunnen), maar ik beloof dat ik haar voortaan geen lijfstraffen meer zal geven.

Voor de rest: Allemaal bedankt voor de toffe reacties en de mods; bedankt voor den HoF!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
              Ben jij dan zo'n 'koel' persoon? Vind ik jammer voor jou hoor!
              Neen, dat ben ik helemaal niet. En iemand die me niet kent moet zich zeker ook geen zorgen gaan maken over hoe of wat ik ben.

Ik gaf m'n mening op een foto. Da's alles.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                Haar reactie was totaal overdreven (zoals kinderen dat zo goed kunnen), maar ik beloof dat ik haar voortaan geen lijfstraffen meer zal geven.
                ............
                Als ik dat zo zie dan weet ze haar papa wel klein te krijgen...
                Het raakt tenminste mijn koude kleren.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

krijg hier wel zo langzamerhand een topictitel gezicht van hoor.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Deze foto moet het HELEMAAL hebben van het onderwerp en het gevoel dat dit trieste modelletje bij ons oproept. Dat MAG .
                    Mij lijkt het er op dat de fotograaf niet voldoende tijd kreeg om juist te mikken want over de compo kan ik me niet laaiend enthousiast uitlaten. Nochtans is hij anders technisch wél in orde (naar mijn smaak althans). 'k Ben dus een beetje aan het twijfelen over wat ik er moet van vinden .
                    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                    Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      krijg hier wel zo langzamerhand een topictitel gezicht van hoor.
                      grt,bouk.
                      Mag ik effe een foto komen maken?!

Comment

Prachtige foto, maar de achtergrond spreekt mij ook niet aan. 't Is een (b)engeltje, maar die aureool vind ik persoonlijk niet mooi.
                        Canon Eos 450D
                        Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                        Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

[QUOTE=X-off;Ik geef graag toe dat zelfs ik deze foto niet meteen in de HoF verwacht had, maar "niet op de juiste manier gemaakt"??
                          Volgens jou moeten dus alle portretfoto's in een studio gemaakt worden met dié lens en dié camera en dàt soort belichting...
                          Wat is volgens jou anders de JUISTE manier?
                          Foto's zijn imo nog steeds moment opnames die ofwel spontaan ofwel geposeerd kunnen gemaakt zijn. Is een spontane foto dan minder goed dan een geposeerde?
                          Meestal zijn die laatste zelfs nog meer bewerkt dan de spontane, want die moéten 'perfect' zijn.

Toch bedankt voor je eerlijke mening. [/QUOTE]

neen,

Ik wil hiermee zeker niet zeggen dat er een steriele achtergrond gekozen zou moeten worden. Verre van zelfs. Dat maakt een foto al vlug geposeerd. Daar ben ik zelf helemaal geen fan van.
                          Echter, je geeft zelf in de openingstopic al aan dat je de achtergrond zelf ook te druk vond, en daarom voor deze bewerking gekozen hebt.
                          DAARMEE bedoel dat de foto niet goed genomen is. Ook een achtergond kies je zorgvuldig omdat dat een essentieel onderdeel van de foto is.

Begrijp mij niet verkeerd : ik gun je van harte een foto in de HOF en proficiat daarmee. Echter ik ben van mening dat er deze week "betere" foto's waren die het ruim verdienden in de HOF te komen.

Alex
                          Website : www.alextimmermans.com
                          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buckie Bekijk bericht
                            Prachtige foto, maar de achtergrond spreekt mij ook niet aan. 't Is een (b)engeltje, maar die aureool vind ik persoonlijk niet mooi.
                            Tja, in mijn originele (eerste) post in dit topic vroeg ik of iemand andere/betere suggesties had, maar er is nog steeds niets uit de bus gekomen... Alleen den HoF (en wat discussies).

Comment

Ook een achtergond kies je zorgvuldig omdat dat een essentieel onderdeel van de foto is.
                              Als een kind huilt, heb je helaas niets te kiezen.
                              Je neemt de foto of je neemt ze niet. Achterna is het een verkeken kans.

Begrijp mij niet verkeerd : ik gun je van harte een foto in de HOF en proficiat daarmee. Echter ik ben van mening dat er deze week "betere" foto's waren die het ruim verdienden in de HOF te komen.

Alex
                              Tja, zoals Antoine reeds zei: daar beslis ik niet over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                                Neen, dat ben ik helemaal niet. En iemand die me niet kent moet zich zeker ook geen zorgen gaan maken over hoe of wat ik ben.

Ik gaf m'n mening op een foto. Da's alles.
                                Sorry, mijn excuses.
                                Je hebt gelijk, dat zijn inderdaad mijn zaken niet.
                                Bedankt voor je mening.

Comment

Working...
                                X