Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ellen III

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ellen III

Probeer het eerst eens in foto beoordeling, en als je daar positieve reacties krijgt, kom dan terug hier in showcase
    Volgens mij nog iets te hoog gegrepen....

Remember?

Comment

knappe foto Henk , in kleur laten en niks meer aan doen!
      ferm plaatje
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

On topic
        Voor mij de kleurenversie.
        Kunnen we ergens het origineel bekijken omdat ik ook vind dat door het resizen of bewerken er kwaliteit in verloren gegaan, vooral bij de ogen.
        compo, eens iets anders
        Als het toegestaan is even muggenziften. Ik heb de indruk dat het model scheef zit maar haar hoofd wel recht houd. Op zich geen probleem maar daardoor is haar blouse aan de linkerkant van de foto opzij geschoven,wat ook geen probleem is. Maar wel dat daardoor een stuk van het witte riempje van haar bh zichtbaar is.
        Robby
        Last edited by Wim1960; 14 maart 2009, 22:21. Reden: Quote verwijderd
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

aangepaste versie is beter vind ik, en ik verkies de kleurenversie.

Comment

Ik vind de kleurenversie mooi(2e), maar had je mss niet beter die neus (in profiel) ietsje minder voor de spiegel laten komen? (is maar een idee hé)

Maar Madmax zijn ZW vind ik dan ook weer schitterend. De ZW van Henk is naar mijn goesting te zacht van contrasten. (daarom niet slecht hé )
            Groetjes - Aerrow
            Canon EOS 50D - EF-S 17-55/f2.8 IS USM - EF 50/f1.8 II - Canon Powershot S5IS - this is all I "own"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47
              Beste PSG,

Ik zoek op BD naar jouw inzendingen zodat ik enig idee krijg naar jouw geloofwaardigheid op comments. Helaas vind ik niets.
              Los dit eventjes op, dan gaat voor mij misschien de zon op....

Henk
              Ik heb besloten wat constructiever op deze bemerking te reageren.
              Misschien ben je minder thuis in halo's en verscherping dus hieronder heb ik de evidente gebieden gemarkeerd waar er op uw foto halo's zijn.

Link

Je kan op het web heel wat info vinden rond verscherping en hoe wel en hoe niet te gebruiken.

Zoals gevraagd heb ik dan ook maar een paar prentjes gepost.
              Je kan daar eens kijken naar de aspecten expressie en scherpte(diepte).
              Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Stef
              Last edited by PSG; 14 maart 2009, 19:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                On topic
                Voor mij de kleurenversie.
                Kunnen we ergens het origineel bekijken omdat ik ook vind dat door het resizen of bewerken er kwaliteit in verloren gegaan, vooral bij de ogen.
                compo, eens iets anders
                Als het toegestaan is even muggenziften. Ik heb de indruk dat het model scheef zit maar haar hoofd wel recht houd. Op zich geen probleem maar daardoor is haar blouse aan de linkerkant van de foto opzij geschoven,wat ook geen probleem is. Maar wel dat daardoor een stuk van het witte riempje van haar bh zichtbaar is.
                Robby
                Hey Robby, je weet niet hoe moeilijk het is om zo'n tweeling precies hetzelfde te laten kijken!
                Die ene d'r blouse zit inderdaad scheef. Tsja, ik ben niet zo precies hè.... LOL
                groetjes, blijf commentaar geven, doe er ook gerust een grapke bij....
                Henk
                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                (BD1383NL)

Comment

Zwart-witjes

dit zijn echt wel grave platen zenne,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    Ik heb besloten wat constructiever op deze bemerking te reageren.
                    Misschien ben je minder thuis in halo's en verscherping dus hieronder heb ik de evidente gebieden gemarkeerd waar er op uw foto halo's zijn.

Link

Je kan op het web heel wat info vinden rond verscherping en hoe wel en hoe niet te gebruiken.

Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Stef

Knappe platen Stef die je doorstuurt. Vooral de DOF vind ik goed toegepast, maar ook de subtiele tintverschillen. Respect!

Die te veel verscherpte gedeelten in mijn inzending. Ik bewerkt ze in PS zoals ik denk dat ze moeten zijn, dus inclusief verscherping. Daarna zet ik ze via BDsizer in de juiste omvang, en dan met 20% verscherping zoals mij aanbevolen. Misschien is het beter om alleen die laatste verscherping toe te passen....? Verscherping op verscherping kan natuurlijk mis gaan. Iemand heeft al gevraagsd om het originele bestand. Dat ga ik toch eens beschikbaar sdtellen, want ik ben toch benieuwd wat anderen ervan maken.
                    Groetjes, Henk en bedankt voor je sportieve reactie.
                    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                    (BD1383NL)

Comment

Wauw, knap resultaat, doe mij maar de kleurenversie
                      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                      www.cromagnonman.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                        Die te veel verscherpte gedeelten in mijn inzending. Ik bewerkt ze in PS zoals ik denk dat ze moeten zijn, dus inclusief verscherping. Daarna zet ik ze via BDsizer in de juiste omvang, en dan met 20% verscherping zoals mij aanbevolen. Misschien is het beter om alleen die laatste verscherping toe te passen....? Verscherping op verscherping kan natuurlijk mis gaan.
                        Je haalt inderdaad al een paar juiste aspecten aan.
                        Verscherping is custom werk en doe je in termen van de inhoud en de grootte.
                        De finale verscherping mag je maar éénmaal doen. Verklein eerst naar het formaat; verscherp dan custom en gebruik je oogbollen.
                        Het algoritme Lanczos3 in BDsizer raad ik aan voor portretten. Het geeft een zachte rendering. Dit verscherp ik meestal tussen de 13 en de 18%. Maar opnieuw : gebruik die oogbollen. Voor landschappen kan je smart sharpen gebruiken. B-spline is voor vergrotingen en heeft bij verkleiningen een slecht en fuzzy resultaat.

In Ps kun je best bicubic gebruiken.
                        Voor landschappen kun je overwegen bilineair of zelfs nearest neighbor te gebruiken aangezien dit meer details gaat scherp houden, maar dit kan wel hoekige randjes geven.
                        Voor vergrotingen gebruik je ook bicubic tot zowat 200%. Daarboven is de plugin Genuine Fractals een aanrader of laat je het gewoon aan de RIP over als die beschikbaar is.

Het is wel wat een raadsel waarom PS nog altijd geen Lanczos(3) aanbiedt. Maar Lightroom werkt intern wel met een Lanczos kernel .

Laatste noot : ik sprak bovenaan om de finale verscherping slechts éénmaal te doen op basis van formaat en inhoud. Typisch doe je op het moment van import van de RAW ook een lichte input verscherping. Digitale opnames zijn namelijk vaak een klein beetje onscherp (door de AA filter). Dit staat los van de finale verscherping.

Knappe platen Stef die je doorstuurt. Vooral de DOF vind ik goed toegepast, maar ook de subtiele tintverschillen. Respect!
                        Vriendelijk bedankt.

Comment

De finale verscherping mag je maar éénmaal doen. Verklein eerst naar het formaat; verscherp dan custom en gebruik je oogbollen.
                          Het algoritme Lanczos3 in BDsizer raad ik aan voor portretten. Het geeft een zachte rendering. Dit verscherp ik meestal tussen de 13 en de 18%. Maar opnieuw : gebruik die oogbollen. Voor landschappen kan je smart sharpen gebruiken. B-spline is voor vergrotingen en heeft bij verkleiningen een slecht en fuzzy resultaat.

Voor landschappen kun je overwegen bilineair of zelfs nearest neighbor te gebruiken aangezien dit meer details gaat scherp houden, maar dit kan wel hoekige randjes geven.
                          Voor vergrotingen gebruik je ook bicubic tot zowat 200%. Daarboven is de plugin Genuine Fractals een aanrader of laat je het gewoon aan de RIP over als die beschikbaar is.

Het is wel wat een raadsel waarom PS nog altijd geen Lanczos(3) aanbiedt. Maar Lightroom werkt intern wel met een Lanczos kernel .

Laatste noot : ik sprak bovenaan om de finale verscherping slechts éénmaal te doen op basis van formaat en inhoud. Typisch doe je op het moment van import van de RAW ook een lichte input verscherping. Digitale opnames zijn namelijk vaak een klein beetje onscherp (door de AA filter). Dit staat los van de finale verscherping.

Vriendelijk bedankt.

Helaas zie ik binnen PS die keuzemogelijkheden niet. Ik pas Onscherp-masker toe meestal rond de volgende waarden (eigenlijk verieer ik alleen de bovenste regel):

Bij Slim-verscherpen krijg ik meer keuzemogelijkheden, maar nog steeds niet wat jij noemt....
                          Henk
                          (BD1383NL)

Comment

Vriendelijk bedankt.
                            ik heb me deze in ieder geval opgeslagen,kan ik wat van opsteken

Comment

Helaas zie ik binnen PS die keuzemogelijkheden niet. Ik pas Onscherp-masker toe meestal rond de volgende waarden (eigenlijk verieer ik alleen de bovenste regel):

Bij Slim-verscherpen krijg ik meer keuzemogelijkheden, maar nog steeds niet wat jij noemt....
                              Henk
                              Het grotendeel ging over het verkleinen en vergroten aspect, waarna je dit resultaat verscherpt. Beide beinvloeden het resultaat. Allicht was dit niet duidelijk.

Je gaat deze verklein/vergroot mogelijkheden vinden onder image > image size of zijn nederlandse variant.

Kwestie van onscherp masker mask moet je wel de settings aanpassen aan de situatie.
                              De drempel/threshold bepaalt hoe duidelijk bepaalde randen moeten zijn opdat die verscherpt worden (technisch : hoe hoog het locale contrast moet zijn).

Een standaard waarde voor normale groottes is vb 12. Daarbij wordt dus niet alles verscherpt ; alleen vrij duidelijke randen en voorbeeld geen kleine ruis spikkels.
                              Voor kleine webprentjes kan je die op 1 laten; dan wordt alles verscherpt.

De straal bepaalt de dikte van de artificiele randen die het onscherp masker toevoegt. Die hou je klein voor foto's met heel veel kleine details en 'groot' voor foto's met eerder grotere details. Best niet veel groter dan 2.

Hoeveel bepaalt gewoon de sterkte van het effect.

Ga je overdrijven in het verscherpen, dan ga je de artificiele randen duidelijk gaan zien. Deze randen noemt men halo's.

Comment

Working...
                              X