Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

think out of the box

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• think out of the box

De setting : een high-key opname van het driejarig fotomodel tegen 't gordijn in de living (met natuurlijk licht) en dan in photoshop wat met het kader gespeeld....

'k heb met opzet het hoofdje laten "piepen" boven de linksonderhoek om het effect van "uit het kader" te komen te benadrukken.
    bediscussieerbaar, 'k weet het, maar 'k vond het iets hebben

Groeten,
    Geert

.

Re: think out of the box

Zoals je zelf zegt: het kader is bediscussieerbaar.
    Het is jouw keuze maar ik hou er niet van: het mooie en speelse modelletje verdient beter. Het knipt de hals toch wat kort af ook.
    Misschien is het daglicht toch wat te fel geweest zo op de rand van het gezichtje.
    Mag dat: Ik zie een gemiste kans want er zit zoveel goeds in de opname .
    Zo gaat dat als je de veel bewandelde paadjes verlaat; er zit dan al eens een ongelukkige kijker tussen.
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Comment

Ik vindt de houding wat te geforceerd, jammer want het idee is wel te verwerken. Wat me meer intrigeert is waar je het kader vandaan haalt. Kun je eens uitleggen? Bij voorbaat dank!

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Twee reacties maar tot nu toe op een afwijkend maar zeker interessant idee...
        Ook gedurfd en m.i. hier nieuw. Dat verdient wel wat meer ondersteuning.
        Ik waardeer deze inzending zeker.
        groet, Henk
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

Comment

Mag ik je er even aan herinneren dat een opname van een persoon met een witte achtergrond GEEN high-key is..? Misschien moet je eens opzoeken wat een high-key dan wél is.

Kortom, in je high-key opzet ben je al niet geslaagd. Wat de compositie voor mij betreft al even min. 'k vind hem eigenlijk zelfs eerder thuis horen in fotobeoordeling dan hier in showcase.

Mvg,
          Frederic

Comment

vind het resultaat er een beetje uitzien als kindermishandeling.
            scherpte/belichting en kleur zijn OK.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Beste allemaal,

Bedankt voor de reacties, 'k wist op voorhand dat het wat controversieel zou worden

@bouk : 't model in kwestie is eerder oververwend dan mishandeld, wees gerust
              @Frederic : je hebt gelijk, 't is gemaakt in een reeks die bedoeld was voor high key maar deze opname is dat niet. Wat de compo betreft...de gustibus.
              @ Henk : bedankt ! 't is van 't experimenteren dat een mens meest leert he ?
              @ VIM : heel evenwichtige commentaar...bedankt , geapprecieerd.
              @ nikonias : kader volgt via PM

Groeten,
              Geert

Comment

Working...
              X