Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
hehehehe... uiteraard heeft Sjonnie toestemming gevraagd om te laten zien wat er mogelijk is met fotoshop. Deze bewerking zie je ook wel vaker als je een gezicht compleet symmetrisch wilt hebben. Ik vind het best netjes uitgevoerd, maar het is natuurlijk te zichtbaar dat het lichaam gespiegeld is. Neemt niet weg dat zo'n pose (en met rood band, wat ik overigens ook heb liggen) best een keer te proberen is.
Maar voorlopig niet
Dat kan nu toch niet zijn. Hebben ze een mooie foto beginnen ze er aan te prutsen.
Ik zou ze nog eens spiegelen dan heb je een siamese tweeling.
Madmax dat je dit toelaat begrijp ik niet goed. Ik kan begrijpen dat men dat in een ander toppic doet. Maar hier waar iedereen waw zegt komt men met zo iets belachelijks af. Je zit te genieten van iets moois, een foto die al op het randje is want ben nu eerlijk een mens die een been en arm kwijt is wekt toch bepaalde gevoelens los ook al is het nep, En dan krijg je dit voorgeschoteld dan is er bij mij de lol af.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Beste mensen of jezelf nu voor of tegen bewerkingen bent is één punt of je een bepaalde bewerking geslaagd vindt is een ander punt.
Bij menigeen loopt dit kris kras door elkaar zij zijn tegen photoshopbewerkingen en dan wordt het maar afgedaan als belachelijk en iemand ''copieren'' en dit soort nonsens.
En dit is hypocriet.Er worden heel veel foto's bewerkt die hier op dit forum geplaatst worden ja bijvoorbeeld ook door Madmax (fashion shots).
Dan hoor je er niemand hierover klagen.
Wat mij betreft is iedere foto voor verbetering en digitale bewerking vatbaar.Photoshop is gewoon een deel van de workflow bij digitale fotografie.
Ik probeer niemand te kopieren,de foto van Madmax mankeert niks aan en was prima in orde voor mijn bewerking.Mijn dank is groot voor zijn toestemming en hopelijk is dit voor herhaling vatbaar in de toekomst.
Ik heb alleen willen laten zien wat er mogelijk is.
Voor diegenen die niks tegen photoshopbewerkingen hebben,als je een foto hebt die je wilt plaatsen op het forum en hij mist net dat beetje wow effect wil ik hem graag bewerken,wat voor bewerking dan ook stuur een pm.
Beste mensen of jezelf nu voor of tegen bewerkingen bent is één punt of je een bepaalde bewerking geslaagd vindt is een ander punt.
Bij menigeen loopt dit kris kras door elkaar zij zijn tegen photoshopbewerkingen en dan wordt het maar afgedaan als belachelijk en iemand ''copieren'' en dit soort nonsens.
En dit is hypocriet.Er worden heel veel foto's bewerkt die hier op dit forum geplaatst worden ja bijvoorbeeld ook door Madmax (fashion shots).
Dan hoor je er niemand hierover klagen.
Wat mij betreft is iedere foto voor verbetering en digitale bewerking vatbaar.Photoshop is gewoon een deel van de workflow bij digitale fotografie.
Ik probeer niemand te kopieren,de foto van Madmax mankeert niks aan en was prima in orde voor mijn bewerking.Mijn dank is groot voor zijn toestemming en hopelijk is dit voor herhaling vatbaar in de toekomst.
Ik heb alleen willen laten zien wat er mogelijk is.
Voor diegenen die niks tegen photoshopbewerkingen hebben,als je een foto hebt die je wilt plaatsen op het forum en hij mist net dat beetje wow effect wil ik hem graag bewerken,wat voor bewerking dan ook stuur een pm.
I love Photoshop
Ik heb niets tegen bewerking. Maar hier gaat het over een foto waar bijna iedereen met de mond open staat.
Stel je voor, ik zit in het museum Het Louvre en zit met volle teugen
te genieten van de Mona Lisa. Iedereen moet mij gerust laten en ik ben weg van de wereld. Gegrepen door ongewone emoties en volledig onder de indruk zak ik verder weg in een roes. Le moment supreme voor ieder museumbezoeker. Plotseling wordt ik door iemand in mijn zij geduwd en nog niet goed van het verschieten duwt hij mij een afbeelding onder de neus waar ik zie dat de Mona Lisa in twee is gesneden en gespiegeld aan elkaar is geplakt. Technisch perfekt gedaan maar toch probeer ik mij te beheersen en zeg ik op een beschaafde manier dat het echt niet het moment is dat hij dit laat zien en dat hij moet vertrekken met zijn belachelijke afbeelding.
Laat hij dit zien op een andere plaats en moment dan zal in mischien wel met bewondering kijken en mijn mening geven.
Wat ik wil zeggen is laat de mensen hier van genieten opent met toestemming van Madmax een ander topic waar je kunt experimenteren want iedere bewerking die je doet is geen meerwaarde voor deze foto. Soms moet je van een foto blijven ook al is ze niet perfekt.
Schoonheid is niet gelijk aan perfektie.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Ik heb niets tegen bewerking. Maar hier gaat het over een foto waar bijna iedereen met de mond open staat.
Stel je voor, ik zit in het museum Het Louvre en zit met volle teugen
te genieten van de Mona Lisa. Iedereen moet mij gerust laten en ik ben weg van de wereld. Gegrepen door ongewone emoties en volledig onder de indruk zak ik verder weg in een roes. Le moment supreme voor ieder museumbezoeker. Plotseling wordt ik door iemand in mijn zij geduwd en nog niet goed van het verschieten duwt hij mij een afbeelding onder de neus waar ik zie dat de Mona Lisa in twee is gesneden en gespiegeld aan elkaar is geplakt. Technisch perfekt gedaan maar toch probeer ik mij te beheersen en zeg ik op een beschaafde manier dat het echt niet het moment is dat hij dit laat zien en dat hij moet vertrekken met zijn belachelijke afbeelding.
Laat hij dit zien op een andere plaats en moment dan zal in mischien wel met bewondering kijken en mijn mening geven.
Wat ik wil zeggen is laat de mensen hier van genieten opent met toestemming van Madmax een ander topic waar je kunt experimenteren want iedere bewerking die je doet is geen meerwaarde voor deze foto. Soms moet je van een foto blijven ook al is ze niet perfekt.
Schoonheid is niet gelijk aan perfektie.
Robby
Ik kan mij dit voorstellen en grotendeels in deze gedachtegang meegaan maar ik vind het wel vreemd dat je iemands inspanning afdoet als belachelijk en dit de beschaafde manier noemt. Nogmaals de foto van Madmax is dik in orde en is niet door mij bewerkt omdat ik hem niet mooi vond maar juist wel.Ik ben gewoon creatief met kurk (photoshop) geweest.
Last edited by sjonnie17; 12 februari 2009, 21:56.
Reden: Verkeerde info
Comment