Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nathalie 'spread legs'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nathalie 'spread legs'

    Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    Beste,
    Wat wil je hier nou op horen?
    Dat is toch niet uit te leggen en dat hoeft ook niet.

    Een foto spreekt de ene wel aan, en de ander niet. Net zoals ik van dit type vrouw hou, en jij van een ander. Dat ik een wijntje lust en jij een biertje, koffie of thee.

    Deze plaat was voor mij op gebied van studiofotografie een regelrechte uitdaging waar ik weken over nagedacht heb hoe ik dit ging doen. Het model heeft moeten oefenen om op 3 ledematen te staan, maar zodanig dat het achterste been niet zichtbaar was. (camerahoek).

    Dan het lint. Hoe ga je dat aan een naaktmodel vastmaken zonder dat het verschuift? Jup.. plakken Maar hoe? Eerst staat ze en als ze gaat bewegen laat alles los en verschuift de boel.
    Dan sta je achter het model wat ook niet prettig is voor het model en moet plakband gaan aanbrengen. Okay.. dat is zonder ernstige overtredingen goed gelukt.

    Dan het licht en toen de uiteindelijke pose... Gaat niet. Model glijdt weg. Verdromme. Papier en handen nat maken. gaat ook niet. Verdorie. Band glijdt weg. Dan de glasplaten proberen. Verdomme die schuiven ook weg.
    De blaren staan in haar vingers en ze krijgt koppijn van het leunen. Ik als fotograaf heb de pose van te voren thuis ook geprobeerd en mij lukte het niet. Probeer het zelf eens en zeg me of je het fijn vindt om zo te staan

    Zelf zie ik het niet als het plaatje alleen, maar om de totale uitdaging. En in mijn ogen is deze geslaagd. Uiteraard vind ik deze plaat een van mijn toppers voor mijn boek en daar gaat hij ook vet in

    En ook als je aanmerkingen hebt, zeg ze gerust. Of ik er wat mee doe is mijn probleem (of niet) Maar iemand overtuigen dat het een mooi plaatje is, is geen vraag. Dat kan dus niet

    Thanks allemaal
    ik twijfel geen minuut aan de kwaliteit van de plaat of de kunstjes van het model...
    alleen zag en zie ik de bijzondere prestatie niet direkt, dus het licht aan mij ....
    het is een model en waarschijnlijk geen turnster of contortioniste , vandaar dat het model dus ook kopijn kreeg en de houding als problematisch ondervonden heeft, maar dat weet de kijker niet op voorhand natuurlijk....ikke toch ni in ieder geval...

    bedankt jorgen voor de uitleg,
    alleen maar respect voor de prestatie
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #32
      Re: Nathalie 'spread legs'

      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
      bedankt jorgen voor de uitleg,
      alleen maar respect voor de prestatie
      Graag gedaan En nogmaals .. de prestatie alleen maakt nog niet de mooie plaat voor jou, voor mij of wie dan ook. Alles valt of staat met onze persoonlijke smaak, dus no hard feelings als je iets niet mooi vindt.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #33
        Re: Nathalie 'spread legs'

        Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
        das flauwekul he , wat ge hier nu zegd, ik heb niet gezegd dat ik de plaat niet mooi vind of dat ik het ook zou kunnen of iets in die genre he,
        plaatje is schitterend laat daar geen twijfel over bestaan....
        maar kon de vele jubelreakties niet direkt plaatsen vandaar dat ik uitleg vroeg en madmax heeft die dan ook uitgebreid gegeven !
        De jubelreakties (sic) komen hier vooral uit twee aspecten die zelden verenigd zijn in één resultaat.
        Aan de ene kant is het zuiver grafisch aspect dat ons treft en waarop we reageren omdat onze smaaksensoren sterk geprikkeld worden. Je kan het ook KUNST (sorry voor hoofdletters) noemen.
        Aan de andere kant staan technische knowhow, vakkennis, materiaalkennis, contact en regie met model, make-up, ondervinding, feeling, en ga zo maar verder.

        Ik wil er niet meer over uitwijden en zeg enkel maar: mensen geniet van dit werk want zo zie je ze niet vaak.

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #34
          Re: Nathalie 'spread legs'

          volledig mee eens,maar ook het nodige respect om dit kunstje om te zetten op beeld vraagt "vissers geduld" en daar is serieus over na gedacht,we,en nu praat ik voor mezelf(schrijf) nemen ons toestel kiekjes maken en denken dat zal wel goed zijn,en ga dan pas denken"als het te laat is!!! Dit moet zowel voor de fotograaf als voor het model een heel zware dag geweest zijn laat daar geen twijfel over bestaan!!
          Vandaar het nodige respect !!!!

          Comment


          • #35
            Re: Nathalie 'spread legs'

            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            mooi plaatje, apparte pose, mooi licht

            maar helaas, wat hier nu zo super geweldig is zie ik niet, wat zien jullie nog meer dat ik niet zie, voor mij is zoals ik het nu zie dit een mooi uitgelicht plaatje met een leuk model en apparte pose

            leg eens uit aub? dan zie ik het mss ook , en wil graag leren....
            Ik begrijp wat je wil zeggen in deze met suprelatieve, omgeven foto.
            Ik vind het ook spijtig dat er reaktie zijn zoals super, mooi geweldig knap en dergelijke zonder dat het wordt toegelicht waarom. Dit is een foto met een onderwerp dat naar de keel grijpt.
            Mijn eerste gedacht was,als ik de eerste keer de foto bekeek,"wat is dit voor een wansmakelijke, lugubere, op sommige plekken overbelichte, foto met een volledig centraal geplaats model. Dit zijn elementen waarvoor een andere foto volledig met de grond wordt gelijk gemaakt. Zover was mijn eerste indruk.
            Direkt daarna legde ik de link met het het filmpje op You tube, dat ik eerder al uitgelegd heb. Zonder dit filmpje zou de foto nog altijd "wat is dit voor een wansmakelijke, lugubere, op ..........."zijn.
            Dus het zou eens mooi zijn dat de mensen, die zegde "super enz" eens hun gevoelens die ze bij deze foto hebben toelichten.

            Wat ik de vorige keer ben vergeten te zeggen "Geweldige prestatie van het model
            Robby
            Last edited by robbydorine; 10 februari 2009, 20:32.
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #36
              Re: Nathalie 'spread legs'

              Hiervoor wil ik ook nog eens in mijn pen kruipen: schitterende prestatie!

              PS-technisch zou ik enkel de huidtonen van het model wat op elkaar afstemmen van kleur en eventueel de linkerbenedenhoek iets oplichten.

              Comment


              • #37
                Re: Nathalie 'spread legs'

                ik zit hier al een hele tijd naar te kijken en de commentaren te lezen. Wat moet ik dan nog toevoegen ?
                Dit is de "bloody limit". technisch knap, goed uitgelicht, enzovoort.
                Maar die compositie, de "kunsten" van Nathalie en de "regie"!!!!!!!. Maakt niet uit dat je het plaatje "nagemaakt" hebt. dit is gewoon super.
                en ik houdt nota bene helemaal niet zo van modelfotografie.

                proficiat, laat er zo nog maar een stel komen.

                Bert
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

                Comment


                • #38
                  Re: Nathalie 'spread legs'

                  Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                  Hiervoor wil ik ook nog eens in mijn pen kruipen: schitterende prestatie!

                  PS-technisch zou ik enkel de huidtonen van het model wat op elkaar afstemmen van kleur en eventueel de linkerbenedenhoek iets oplichten.
                  I agree... zo beter?

                  Last edited by MadMax; 10 februari 2009, 20:51.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nathalie 'spread legs'

                    Wat een hobby zeg

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nathalie 'spread legs'

                      Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                      I agree... zo beter?
                      Van modelfotografie ken ik niets, maar dit is naar de keel grijpend mooi. De "verbeterde" is inderdaad beter.

                      Dat hier over nagedacht is, staat buiten kijf.

                      Mvg.
                      Robert

                      PS. Ik kan mis zijn, maar ik zou zelfs eens proberen om de schaduwen weg te shoppen om het gevoel te krijgen dat het model zweeft.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nathalie 'spread legs'

                        De 'Max' van een plaat Maxie, eentje waar onmiddelijk zowel de esthetiek als de 'kunde' in't oog springt
                        My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nathalie 'spread legs'

                          "Lof"


                          Er was eens een vuil meneerke "Lof"
                          die zei:
                          "Stuur deze plaat maar direct naar den HOF"

                          Ik ga zelfs wachten om me te wasse.
                          Even kijken en genieten, want deze plaat is
                          .....
                          PURE KLASSE !!!!

                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nathalie 'spread legs'

                            Hierbij door mij bewerkt. (Met toestemming van Madmax geplaatst).


                            Comment


                            • #44
                              Re: Nathalie 'spread legs'

                              Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie17 Bekijk bericht
                              Hierbij door mij bewerkt. (Met toestemming van Madmax geplaatst).
                              In alle oprechtheid: je bewerking is beslist aanvaardbaar wat huidskleur betreft maar het verliest de impact van het origineel omdat het te contrastrijk overkomt .
                              Zelfs met de te hoge lichten en een lichtere huidstint blijft mijn voorkeur gaan naar het origineel.Dat is nu een typische Madmax.
                              Madmax copiëren is een illusie.

                              Henri
                              Last edited by kodachrome; 11 februari 2009, 15:17.
                              lidnummer: BD0435BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nathalie 'spread legs'

                                Afblijven, origineel is machtig!!
                                Reflecties maken het juist af.

                                Glenn
                                Mijn site...
                                vandaelefotografie.be
                                * BD0916BE *

                                Comment

                                Working...
                                X