Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Indy
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Indy
[MOD]Startbericht quoten is niet noodzakelijk en bevordert de leesbaarheid niet echt.
Mooi model goed in beeld gebracht maar...
Wat me stoort zijn de dubbele catclights in beide ogen , het gelaat dat niet los komt van de
achtergrond en de minder goede PS nabewerking.Last edited by Ticor; 23 januari 2009, 00:53.
-
Heb de make-up vlek wat weggewerkt in PS.
Is hij nu beter ?
Comment
-
ik vind het een prachtplaat!!
Heel mooi ingetogen.
Hoogstens nog even de losse haartjes op haar voorhoofd wegshoppen.
Voor de rest: Top!!
Groetjes, MariusZonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl
Comment
-
-
Mooi portret. Al denk ik dat een lichte achtergrond meer had bijgedragen tot de rustige, ingetogen sfeer die uit de foto spreekt. Het zwart maakt het wat hard nu.
Comment
-
@luc
Wat Lennert bedoelt zijn de twee gebieden die geshaped zijn, links en rechts op het voorhoofd. Normaal is dat wat minder zichtbaar (ook qua kleur) en oogt het meer als een schaduw.
De bedoeling van shapen is om gebieden meer naar voren of naar achteren te brengen. Net als dodge en burn.
Donkere gebieden vallen (optisch) naar achter en highlichts komen meer naar voren.
In dit geval, links op haar voorhoofd, zit nu optisch een 'deuk'. Vaak zit daar al een verdikking door bot, maar door de schaduw wordt het nog eens extra versterkt.
Zie ook bijv. de kuiltjes in haar wangen om het te verduidelijken. De kuiltjes zijn donkerder (vallen dus meer naar achter). Zou je die bijv. oplichten en gelijk trekken met de wang qua lichtsterkte en kleur, dan zou dat gebied compleet glad worden. (hier niet doen hoor.. tis ter verduidelijking)
Ook leuk om te zien is bijv haar onderste ooglid. Die is redelijk licht waardoor ze dikker lijken. Zou je dit bijv donkerder maken dan vallen ze meer naar achteren.
Dit is even puur analyseren van een gezicht hoor!!! Niks ten nadele van de oogleden en/of kuiltjes. Maar je kunt een gezicht (en ook heel veel andere objecten) vormen dmv highlights en schaduwen. En als je dat goed leert zien, zul je ook beter leren fotoshoppen (en make-uppen)
OT.. mooie plaatje, mooi koppie.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk berichtMooi portret. Al denk ik dat een lichte achtergrond meer had bijgedragen tot de rustige, ingetogen sfeer die uit de foto spreekt. Het zwart maakt het wat hard nu.
Dus witte achtergrond was bij deze geen optie.
Persoonlijk verkies ik trouwens bij dit type portretten een donkere achtergrond, maar dat is smaak uiteraard
@MadMax : merci voor de goeie uitleg hé
Comment
-
Een hele mooie foto, maar een aantal punten die naar mijn mening bewerkt dienen te worden. Namelijk,de lichtere delen in de achtergrond zijn wat storend.Er is ook geen diepte omdat de achtergrond slecht belicht is (model komt niet los van achtergrond).
Er is een kleurzweem over de foto (blauw).
De donkere delen op het voorhoofd leiden inderdaad ook af.
En last but not least, een verkeerd kleurprofiel voor weergave op een monitor (namelijk geen kleurprofiel).
Maar allemaal op te lossen met een goede nabewerking.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie17 Bekijk berichtEen hele mooie foto, maar een aantal punten die naar mijn mening bewerkt dienen te worden. Namelijk,de lichtere delen in de achtergrond zijn wat storend.Er is ook geen diepte omdat de achtergrond slecht belicht is (model komt niet los van achtergrond).
Er is een kleurzweem over de foto (blauw).
De donkere delen op het voorhoofd leiden inderdaad ook af.
En last but not least, een verkeerd kleurprofiel voor weergave op een monitor (namelijk geen kleurprofiel).
Maar allemaal op te lossen met een goede nabewerking.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk berichtIk zie op mijn monitor absoluut geen kleurzweem hoor, en de foto ziet er op de monitor perfect uit
Na de juiste kleurcorrecties profiel is het wel duidelijk zichtbaar.
Als je dat wil zou ik hem wel willen bewerken en posten.
Comment
-
Ja doe maar eens.
Waar kan ik dat kleurenprofiel instellen ?
Comment
-
Ik ga straks even aan de slag.
Edit > convert to profile > srgb voor weergave op een monitor (bij engelse versie van PS).
Hoe kan ik hem linken zodat hij direct zichtbaar is op het forum zodat je niet eerst naar een andere site gaat of alleen een thumbnail ziet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie17 Bekijk berichtHoe kan ik hem linken zodat hij direct zichtbaar is op het forum zodat je niet eerst naar een andere site gaat of alleen een thumbnail ziet ?
Okay flauw.
Als je voor de eerste keer foto's gaat plaatsen kan dit soms flink tegenvallen en dit door mischien maar een zeer klein misverstandje. Hier de visuele stap voor stap handleiding voor het posten van foto's. Moderators, ik hoop dat jullie het me niet kwadelijk nemen dat de afmetingen niet volgens de regels zijn, maar ik heb ze
Maar daar word je ook niet wijzer van. Zag allemaal kruisjes.
De link van je foto tussen [ img] .... [/ img] plaatsen. Zonder spaties. Dus [img] http://www.blabla.jouwfoto.jpg [/img]
Vertel TS dan ook meteen even hoe je de blauwzweem kunt meten. Das ook handigLast edited by MadMax; 23 januari 2009, 21:01.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
Comment