Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 26

Standaard Visuele handleiding foto's posten

Als je voor de eerste keer foto's gaat plaatsen kan dit soms flink tegenvallen en dit door mischien maar een zeer klein misverstandje.
    Hier de visuele stap voor stap handleiding voor het posten van foto's.

Moderators, ik hoop dat jullie het me niet kwadelijk nemen dat de afmetingen niet volgens de regels zijn, maar ik heb ze wel zo klein mogelijk gemaakt.

[MOD] Naar aanleiding van deze bijzonder interessante handleiding heeft de BD-redactie een uitgebreide visuele handleiding beschikbaar gesteld op de BD-homepage onder de Tips-sectie. Bedankt Servo!
    Willy

Laatst gewijzigd door Hombre; 10 oktober 2005 om 19:13

Standaard Re: Visuele handleiding foto's posten

Servo, nieuwe leden zullen je dankbaar zijn.
    We zullen eens in de gaten houden of dit beter werkt dan de forumregels lezen.

Als het werkt, dan mag je de andere forumregels ook 'fotograferen'.

Dank je wel , goed initiatief hoor
    Nikon D70 en Nikon Coolpix 8700 / 18-70DX / 70-300 / Nikkor Macro 105 / SB600

Voor mensen die Fotopic gebruiken: het getal achter images weglaten....

ps: werkwijze is beetje verschillend, afhankelijk van de editor die je selecteert in je profiel....

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

sorry maar ben blijkbar een klungel
    dit lukt me allemaal goed
    alleen kan ik mijn fotos niet in juiste grote behouden
    ik ken ook gene site waar ik men foto's kan neer zetten :-(
    als ik dit al eens wist was het al veel waard

Google maar eens op imagehack, daar kan je je foto op kwijt. En er zijn er nog hoor. De foto resizen kan je met bd sizer bijvoorbeeld, maar waarschijnlijk heb je ook een software bij de camera waar dit ook ergens mogenlijk is.

Ik zie deze tip nu pas voor het eerst. Het is jammer dat er gekozen is om PBase als voorbeeld te nemen want bij PBase is dit nu juist niet de methode om een foto te linken. Als je daar namelijk in de properties kijkt zie je een link naar een tijdelijke kopie op een van de workload balancing servers. Die link bestaat even maar kan even later al weer weg zijn. Niet gebruiken op BD dus om je foto's te tonen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
    Ik zie deze tip nu pas voor het eerst. Het is jammer dat er gekozen is om PBase als voorbeeld te nemen want bij PBase is dit nu juist niet de methode om een foto te linken. Als je daar namelijk in de properties kijkt zie je een link naar een tijdelijke kopie op een van de workload balancing servers. Die link bestaat even maar kan even later al weer weg zijn. Niet gebruiken op BD dus om je foto's te tonen.
    Doe dit al bijna 4 jaar zo, nog nooit geen problemen gehad.

mense, gebruik gewoon Google pages, hier heb je volledig gratis 100 mb, en geen limit per bestand. dus je kan gerust hoge res. foto's upoaden:
    http://pages.google.com
    je moet wel eerst een Gmail account hebben

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.Freeman Bekijk bericht
    mense, gebruik gewoon Google pages, hier heb je volledig gratis 100 mb, en geen limit per bestand. dus je kan gerust hoge res. foto's upoaden:
    http://pages.google.com
    je moet wel eerst een Gmail account hebben
    Ik ben bezig maar ik krijg er nog niet veel uit. Wellicht ligt het aan mijn zyzteem.

Ik ga morgen wel eens verder spelen.

LTR

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door servo Bekijk bericht
    Als je voor de eerste keer foto's gaat plaatsen kan dit soms flink tegenvallen en dit door mischien maar een zeer klein misverstandje.
    Hier de visuele stap voor stap handleiding voor het posten van foto's.

Moderators, ik hoop dat jullie het me niet kwadelijk nemen dat de afmetingen niet volgens de regels zijn, maar ik heb ze wel zo klein mogelijk gemaakt.

[MOD] Naar aanleiding van deze bijzonder interessante handleiding heeft de BD-redactie een uitgebreide visuele handleiding beschikbaar gesteld op de BD-homepage onder de Tips-sectie. Bedankt Servo!
    Willy

Ik zie ook niet meer dan 3 rode kruisjes, zoals mij altijd overkomt.
    Nikon en Canon

Post Re: Visuele handleiding foto's posten

Hallo,

Ik gebruik Picasa (ook van Google) en ik heb gemerkt dat als je de link info gebruikt die picasa je toont er geen foto's te zien zijn/waren (test forum).

Na een aantal trial&errors blijkt dat je een aantal zaken moet weglaten uit de link info. Dat heb ik in een Word-doc gezet om het zelf niet te vergeten.

Graag had ik dat Word-doc ter beschikking gesteld maar weet niet hoe of aan wie?

mvg
    Marc

Hier kan Ajuin misschien even helpen !

Hallo , ben hier nieuw en ga ook eens proberen om iets te posten( een foto)

foto gemaakt met een D-40 VAN NIKON met de 18-55 kitlens
    Laatst gewijzigd door Dirky; 25 september 2007 om 22:06 Reden: wil er nog iets bij zetten om te testen

Hallo,
    Ik weet; ik ben echt niet handig met computers en ik heb net al zitten lezen hoe ik foto's op het forum zou moeten krijgen. Maar nu wordt er vanuit gegaan dat men weet "hoe u op fototopic foto's online moet plaatsen". Maar dit weet ik ook niet. Ik heb my.fototopic.net gevonden, maar krijg zoveel mogelijkheden om te kiezen. Waar moet ik op deze startpagina voor kiezen om het voor elkaar te krijgen om foto's op het forum te plaatsen? Digitaal foto-album, of sharing foto's etc...?????
    Als ik eenmaal een begin heb, lukt het met jullie uitleg hopelijk verder wel.
    Groetjes, José

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door José Bekijk bericht
    Hallo,
    Ik weet; ik ben echt niet handig
    Groetjes, José
    http://photobucket.com/

Hier kun je vanalles plaatsen op het gebied van foto's. Dan kun je 'eenvoudig' met de onderste 'link' een copie maken van je onderwerp die je dan op dit forum zet

en met onderstaande link kun je je foto's tot het formaat brengen dat een forum van je verlangt. Dit kan ook met PS maar dat vereist een beetje oefening.
    http://bluefive.pair.com/updates.htm

Enne, handig zijn is maar een betrekkelijk begrip...

Bedankt voor snelle reactie. Ik ga ermee aan de slag.
    José

Unhappy Re: Visuele handleiding foto's posten

Toch nog een vraag; ik heb me nu aangemeld op photobucket. Een foto ge- upload. En dan krijg je rechts in scherm 4 "adressen" (zal ik ze maar noemen) namelijk "share URL", "Direct link", "HTML code" en "IMG code". Ik heb ze bijna allemaal al geprobeerd om m.b.v. knippen en plakken ze op het forum te krijgen, maar in het voorbeeld-post, zie ik alleen maar rode kruisjes verschijnen. Wat doe ik fout en welk van deze 4 moet ik gebruiken?
    José

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door José Bekijk bericht
    Toch nog een vraag; ik heb me nu aangemeld op photobucket. Een foto ge- upload. En dan krijg je rechts in scherm 4 "adressen" (zal ik ze maar noemen) namelijk "share URL", "Direct link", "HTML code" en "IMG code". Ik heb ze bijna allemaal al geprobeerd om m.b.v. knippen en plakken ze op het forum te krijgen, maar in het voorbeeld-post, zie ik alleen maar rode kruisjes verschijnen. Wat doe ik fout en welk van deze 4 moet ik gebruiken?
    José
    "IMG code"

[img]adres [/img] zo luidt de syntaxis.

Dat is de derde optie, alleen aanklikken zou voldoende moeten zijn. Dan wordt het automatisch naar je plakbord gecopiëerd. Dan open je een bericht hier en dan
    geef je ctrl - v dan staat je adres in de berichtenbody

Visuele handleiding, ik zie enkel maar drie kleine kruisjes
    Want ik deed zo ook eens een post met foto's en ik krijg er enkel maar de link in waar ze staan geuploaded

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
    Visuele handleiding, ik zie enkel maar drie kleine kruisjes
    Want ik deed zo ook eens een post met foto's en ik krijg er enkel maar de link in waar ze staan geuploaded
    Is me reeds gelukt.....[IMG][/IMG] was die code reeds vergeten

euhm ligt het aan mijn computer misschien want ik zie hier geen foto's in het bericht van servo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door debster020 Bekijk bericht
    euhm ligt het aan mijn computer misschien want ik zie hier geen foto's in het bericht van servo
    Neen het ligt niet aan je computer. Eigenlijk zou dit zéér oude draadje gesloten moeten worden.

In de openingspost hierboven staat een nieuwe koppeling.
    Vriendelijke groet,

Jos

ja, ook ik zie alleen rode kruisjes, zelfs de nieuwe link werkt niet meer...
    ofwel zie ik iets over het hoofd maar mijn eigen foto's posten lukt ook al niet...

grtz

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TipexX Bekijk bericht
    ja, ook ik zie alleen rode kruisjes, zelfs de nieuwe link werkt niet meer...
    ofwel zie ik iets over het hoofd maar mijn eigen foto's posten lukt ook al niet...

grtz
    Kijk eens hier: http://download.belgiumdigital.com/h.../PC-web-BD.pdf

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten