Als je voor de eerste keer foto's gaat plaatsen kan dit soms flink tegenvallen en dit door mischien maar een zeer klein misverstandje.
Hier de visuele stap voor stap handleiding voor het posten van foto's.
Moderators, ik hoop dat jullie het me niet kwadelijk nemen dat de afmetingen niet volgens de regels zijn, maar ik heb ze wel zo klein mogelijk gemaakt.![]()
[MOD] Naar aanleiding van deze bijzonder interessante handleiding heeft de BD-redactie een uitgebreide visuele handleiding beschikbaar gesteld op de BD-homepage onder de Tips-sectie. Bedankt Servo!
Willy
![]()
Laatst gewijzigd door Hombre; 10 oktober 2005 om 19:13
Servo, nieuwe leden zullen je dankbaar zijn.
We zullen eens in de gaten houden of dit beter werkt dan de forumregels lezen.
Als het werkt, dan mag je de andere forumregels ook 'fotograferen'.![]()
Dank je wel , goed initiatief hoor![]()
Nikon D70 en Nikon Coolpix 8700 / 18-70DX / 70-300 / Nikkor Macro 105 / SB600
Voor mensen die Fotopic gebruiken: het getal achter images weglaten....
ps: werkwijze is beetje verschillend, afhankelijk van de editor die je selecteert in je profiel....
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...]
Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
sorry maar ben blijkbar een klungel
dit lukt me allemaal goed
alleen kan ik mijn fotos niet in juiste grote behouden
ik ken ook gene site waar ik men foto's kan neer zetten :-(
als ik dit al eens wist was het al veel waard
Google maar eens op imagehack, daar kan je je foto op kwijt. En er zijn er nog hoor. De foto resizen kan je met bd sizer bijvoorbeeld, maar waarschijnlijk heb je ook een software bij de camera waar dit ook ergens mogenlijk is.
Ik zie deze tip nu pas voor het eerst. Het is jammer dat er gekozen is om PBase als voorbeeld te nemen want bij PBase is dit nu juist niet de methode om een foto te linken. Als je daar namelijk in de properties kijkt zie je een link naar een tijdelijke kopie op een van de workload balancing servers. Die link bestaat even maar kan even later al weer weg zijn. Niet gebruiken op BD dus om je foto's te tonen.
Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
Doe dit al bijna 4 jaar zo, nog nooit geen problemen gehad.
![]()
mense, gebruik gewoon Google pages, hier heb je volledig gratis 100 mb, en geen limit per bestand. dus je kan gerust hoge res. foto's upoaden:
http://pages.google.com
je moet wel eerst een Gmail account hebben![]()
Hallo,
Ik gebruik Picasa (ook van Google) en ik heb gemerkt dat als je de link info gebruikt die picasa je toont er geen foto's te zien zijn/waren (test forum).
Na een aantal trial&errors blijkt dat je een aantal zaken moet weglaten uit de link info. Dat heb ik in een Word-doc gezet om het zelf niet te vergeten.
Graag had ik dat Word-doc ter beschikking gesteld maar weet niet hoe of aan wie?
mvg
Marc
Hier kan Ajuin misschien even helpen !
Hallo , ben hier nieuw en ga ook eens proberen om iets te posten( een foto)
foto gemaakt met een D-40 VAN NIKON met de 18-55 kitlens
Laatst gewijzigd door Dirky; 25 september 2007 om 22:06 Reden: wil er nog iets bij zetten om te testen
Hallo,
Ik weet; ik ben echt niet handig met computers en ik heb net al zitten lezen hoe ik foto's op het forum zou moeten krijgen. Maar nu wordt er vanuit gegaan dat men weet "hoe u op fototopic foto's online moet plaatsen". Maar dit weet ik ook niet. Ik heb my.fototopic.net gevonden, maar krijg zoveel mogelijkheden om te kiezen. Waar moet ik op deze startpagina voor kiezen om het voor elkaar te krijgen om foto's op het forum te plaatsen? Digitaal foto-album, of sharing foto's etc...?????
Als ik eenmaal een begin heb, lukt het met jullie uitleg hopelijk verder wel.
Groetjes, José
http://photobucket.com/
Hier kun je vanalles plaatsen op het gebied van foto's. Dan kun je 'eenvoudig' met de onderste 'link' een copie maken van je onderwerp die je dan op dit forum zet
en met onderstaande link kun je je foto's tot het formaat brengen dat een forum van je verlangt. Dit kan ook met PS maar dat vereist een beetje oefening.
http://bluefive.pair.com/updates.htm
Enne, handig zijn is maar een betrekkelijk begrip...![]()
Bedankt voor snelle reactie. Ik ga ermee aan de slag.
José
Toch nog een vraag; ik heb me nu aangemeld op photobucket. Een foto ge- upload. En dan krijg je rechts in scherm 4 "adressen" (zal ik ze maar noemen) namelijk "share URL", "Direct link", "HTML code" en "IMG code". Ik heb ze bijna allemaal al geprobeerd om m.b.v. knippen en plakken ze op het forum te krijgen, maar in het voorbeeld-post, zie ik alleen maar rode kruisjes verschijnen. Wat doe ik fout en welk van deze 4 moet ik gebruiken?
José
"IMG code"
[img]adres [/img] zo luidt de syntaxis.
Dat is de derde optie, alleen aanklikken zou voldoende moeten zijn. Dan wordt het automatisch naar je plakbord gecopiëerd. Dan open je een bericht hier en dan
geef je ctrl - v dan staat je adres in de berichtenbody![]()
Visuele handleiding, ik zie enkel maar drie kleine kruisjes
Want ik deed zo ook eens een post met foto's en ik krijg er enkel maar de link in waar ze staan geuploaded![]()
euhm ligt het aan mijn computer misschien want ik zie hier geen foto's in het bericht van servo
ja, ook ik zie alleen rode kruisjes, zelfs de nieuwe link werkt niet meer...
ofwel zie ik iets over het hoofd maar mijn eigen foto's posten lukt ook al niet...
grtz
Kijk eens hier: http://download.belgiumdigital.com/h.../PC-web-BD.pdf