Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Inevitable

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: The Inevitable

Wel Sylvie, voor het pas beginnen werken met deze toepassing vind ik het ongeloofelijk goed en ik lees dat al de voorgaande kommentaren het daar mee eens zijn.
    Ik zou zeggen ga zo verder en laat ons genieten
    Groetjes Rob

Comment

Meesterlijke bewerking van knappe foto
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

Comment

zalig gewoon, blijven posten zou ik zeggen
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          Als je een schilderij bekijkt ga je toch ook de potloodschets niet vragen..?
          verschil is dat we hier niet in een gallerij staan maar op een forum waar we iets willen leren. Allez, ik dan toch. Als ik enkel waaauuuw moet zeggen dan zou ik hier niet komen. Dus een origineel of een uitleg kan soms wel een hulp zijn.

Ik ben eerlijk niet zo weg van die bewerking. Waarom ? Hoofdzakelijk omwillen van de halo's rond de voorwerpen en personen. Dat maakt het allemaal wat stuntelig imho.

Voor een deel kan ik sjonnie volgens met zijn 'filter-effectje'. Niet dat het gewoon een filter is, maar dat het slechts 1 foto is zonder extra elementen. Een compilatie van verschillende foto's waar je een surrealistische voorstelling van wilt geven leent zich beter voor dit soort bewerkingen (think : jasper van tilburg bvb)

Hij zou bij mij niet aan de muur mogen, maar das ook niet de bedoeling he Als je er zelf content van bent of iets mee geleerd hebt das het belangrijkste. fotografie is per definitie toch heel subjectief, dus niet iedereen kan alles mooi vinden.

just my 2 cts
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
            verschil is dat we hier niet in een gallerij staan maar op een forum waar we iets willen leren. Allez, ik dan toch. Als ik enkel waaauuuw moet zeggen dan zou ik hier niet komen. Dus een origineel of een uitleg kan soms wel een hulp zijn.

Ik ben eerlijk niet zo weg van die bewerking. Waarom ? Hoofdzakelijk omwillen van de halo's rond de voorwerpen en personen. Dat maakt het allemaal wat stuntelig imho.

Voor een deel kan ik sjonnie volgens met zijn 'filter-effectje'. Niet dat het gewoon een filter is, maar dat het slechts 1 foto is zonder extra elementen. Een compilatie van verschillende foto's waar je een surrealistische voorstelling van wilt geven leent zich beter voor dit soort bewerkingen (think : jasper van tilburg bvb)

Hij zou bij mij niet aan de muur mogen, maar das ook niet de bedoeling he Als je er zelf content van bent of iets mee geleerd hebt das het belangrijkste. fotografie is per definitie toch heel subjectief, dus niet iedereen kan alles mooi vinden.

just my 2 cts

I second that.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
              Het grootste en belangrijkste deel van een leerproces is KIJKEN! Er proberen zélf achter te komen hoe iets tot stand gekomen is. Zélf experimenteren. En vooral niet klakkeloos proberen te kopiëren. Waar ik ook maar magazines in handen krijg bekijk ik altijd de foto's aandachtig, en probeer voor mezelf te weten te komen hoe ze tot een bepaald resultaat gekomen zijn. Dat is net het plezierige eraan.
              Maar zoals je zegt zijn we inderdaad op een fotoforum... Dat is blijkbaar toch voor een ruim aandeel een verzamelplaats van mensen die liever geen moeite doen om ergens zelf proberen achter te komen. Die alles graag op een bordje geserveerd krijgen, en van wie het dan nog liefst van al ingelepeld moet worden.
              Zo schiet men er foto's op los zonder na te denken over compositie of storende elementen, belichting, of wat dan ook. WANT... er is nog altijd photoshop achteraf. Maar de hele luierikken doen het nog anders. Die posten hun troep gewoon in het forumonderdeel 'fotobewerking' want er zal altijd wel een 'onnozelaar' zijn die het oplost voor hen, zonder dat het dan enige moeite kost. En denk je dat ze er dan uit leren? Neen, na de volgende sessie staan ze daar weer...

Mvg,
              Frederic

Comment

Het grootste en belangrijkste deel van een leerproces is KIJKEN! Er proberen zélf achter te komen hoe iets tot stand gekomen is. Zélf experimenteren. En vooral niet klakkeloos proberen te kopiëren. Waar ik ook maar magazines in handen krijg bekijk ik altijd de foto's aandachtig, en probeer voor mezelf te weten te komen hoe ze tot een bepaald resultaat gekomen zijn. Dat is net het plezierige eraan.
                Maar zoals je zegt zijn we inderdaad op een fotoforum... Dat is blijkbaar toch voor een ruim aandeel een verzamelplaats van mensen die liever geen moeite doen om ergens zelf proberen achter te komen. Die alles graag op een bordje geserveerd krijgen, en van wie het dan nog liefst van al ingelepeld moet worden.
                Zo schiet men er foto's op los zonder na te denken over compositie of storende elementen, belichting, of wat dan ook. WANT... er is nog altijd photoshop achteraf. Maar de hele luierikken doen het nog anders. Die posten hun troep gewoon in het forumonderdeel 'fotobewerking' want er zal altijd wel een 'onnozelaar' zijn die het oplost voor hen, zonder dat het dan enige moeite kost. En denk je dat ze er dan uit leren? Neen, na de volgende sessie staan ze daar weer...

Mvg,
                Frederic
                Er zijn verschillende manieren van leren. Uitleggen hoe een bewerking gedaan is is ook een vorm van leren. Met lui bedoel je waarchijnlijk 'er weinig tijd in willen stoppen'. Maar kijken en een idee opdoen (kijken) kan 'luier' zijn als een photoshop bewerking proberen na te doen (met uitleg).
                't Is vrij eenvoudig denk ik. Als er veel informatie gegeven wordt is de kans het grootst dat je het meeste kan leren. Ten tweede is het aan de poster welke informatie hij/zij verschaft.

Rob
                Last edited by IL Corvo; 20 januari 2009, 01:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IL Corvo Bekijk bericht
                  Ten tweede is het aan de poster welke informatie hij/zij verschaft.

Rob
                  Uiteraard, maar kan ik daarom mijn mening niet kwijt?

Mvg,
                  Frederic

Comment

Het grootste en belangrijkste deel van een leerproces is KIJKEN! Er proberen zélf achter te komen hoe iets tot stand gekomen is. Zélf experimenteren. En vooral niet klakkeloos proberen te kopiëren.
                    Ik doe het anders. Ik probeer eerst iets klakkeloos te kopieeren, bekijk dan de werkwijze die ik volgde en probeer daar zelf iets in te veranderen. Als je vanaf het begin je eigen weg op gaat begeef je je op glad ijs en kom je zelden tot hetzelfde resultaat (niet dat dat altijd moet, maar soms wil je dat wel)

Ik denk ook dat ze op een academie eerst beginnen met schetsen volgens vaste regels om dan later een eigen stijl te ontwikkelen, en niet andersom. Maar soit, das een discussie buiten deze foto om eigenlijk.
                    --
                    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Ja mensen we kunnen wel allemaal wauwwww en prachtig en zalig en mooie bewerking etc. roepen,maar dat kan toch niet de enige bedoeling zijn van een forum als deze.

Als je verstand hebt van fotozaken dan mag je het gerust laten blijken.Dat is namelijk een mooi leermoment voor bezoekers van deze en andere fora.

En niet specifiek om deze post af te kraken (de poster heeft goede inzet getoond en toch een mooie foto geproduceerd) maar sommige mensen verwachten alleen maar positieve reacties als ze wat posten.

Vooral als men al lang lid is en een nieuwe lid wat kritiek levert. (een reactie in de trant van van post jij dan maar wat beters is niet vreemd) Nou de titel senior member is leuk en aardig maar hoeft niks te betekenen.Ja dat je wat langer lid bent op dit forum.

En als je alles al weet en niet voor een ander zijn mening openstaat,wat voor zin heeft het dan om iets te posten ?

En zo denk ik erover

Comment

@sjonnie17:
                        Bij deze foto is o.a. gebruik gemaakt van de "Topaz Vivacity" photoshop plugin.

Een foto waarin het toegepaste effect primeert is vaak een minder goede foto. Een foto dient in de eerste plaats al goed te zijn zonder enige bewerking. Uiteraard kunnen bewerkingen achteraf iets extra toevoegen aan een foto en ze daardoor beter maken. Veel bewerkingen geven in het begin een "wauw" effect aan een foto maar gaan na enige tijd vervelen en kunnen herleid worden tot "spielerei". HDR is hier een typisch voorbeeld van: het wordt vaak toegepast op (alledaagse) foto's die helemaal geen HDR behoeven om wat dramatische luchten of kleurvervreemding toe te voegen. Just my 2 cents.

Hiermee wil helemaal niks slechts over deze foto zeggen. Ik denk dat ze ook zonder enige bewerking krachtig overkomt.
                        mijn foto's: www.reneheylen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
                          @sjonnie17:
                          Bij deze foto is o.a. gebruik gemaakt van de "Topaz Vivacity" photoshop plugin.

Een foto waarin het toegepaste effect primeert is vaak een minder goede foto. Een foto dient in de eerste plaats al goed te zijn zonder enige bewerking. Uiteraard kunnen bewerkingen achteraf iets extra toevoegen aan een foto en ze daardoor beter maken. Veel bewerkingen geven in het begin een "wauw" effect aan een foto maar gaan na enige tijd vervelen en kunnen herleid worden tot "spielerei". HDR is hier een typisch voorbeeld van: het wordt vaak toegepast op (alledaagse) foto's die helemaal geen HDR behoeven om wat dramatische luchten of kleurvervreemding toe te voegen. Just my 2 cents.

Hiermee wil helemaal niks slechts over deze foto zeggen. Ik denk dat ze ook zonder enige bewerking krachtig overkomt.
                          Passop, in omstandigheden als deze kan een mens eigenlijk maar twee dingen doen: of hij ergert zich dood, of hij ziet de klucht van de zaak in en legt er zich bij te rollen.

1. Nee die filter ken ik niet en hij zit in mijn foto niet verwerkt.
                          2. Ik heb in eerdere posts al gezegd dat iedereen die mijn origineel wil zien, dat op simpel verzoek via pm kan krijgen. Dat omdat ik beloofd heb het hier niet meer te posten na een eerdere discussie rond deze zaken, in een topic waar ik het dan wél had gepost om te vergelijken.
                          3. Nee ik bewerk mijn originelen niet omdat ze slecht zijn. Ik bewerk ze omdat ik het recht heb aan fotomanipulatie te doen en dat als een kunstvorm te zien. Tot vervelens toe heb ik het al verteld in andere topics: ik WIL helemaal niet fotograferen, ik wil tekenen (stripverhalen). Handicap o handicap want ik KAN niet tekenen en dus behelp ik mij met fotografie. En aldus heb ik mij (braaf als ik ben) jarenlang geschoold en bekwaamd in de skills van de Fotografie. Spreek mij gerust tegen als ik beweer dat ik intussen ook wel bewezen heb dat ik wat van fotografie ken. Maar de speeltijd is voorbij mensen. Het spijt me voor de liefhebbers van pure fotografie, maar dat is nooit mijn doel geweest en ik zal er steeds meer van afwijken. Wie er niet mee om kan: no problem, maar laat mij ook leven en mijn ding doen. Geloof het of niet, maar zoals er mensen zijn die een 'filtereffectje' na verloop van tijd gaat vervelen, zijn er ook mensen die na verloop van tijd verveeld geraken door fotografie 'an sich'.

Maar zolang die forum 'Belgium Digital' heet en niet 'Belgium Photography' blijf ik hier posten, aangezien ik naar mijn mening toch aan digitale beeldvorming doe?

@ Dzumbo: dit is nu eigenlijk niet meteen een tegenaanval op wat jij als laatste schreef, maar gewoon mijn mening bij alles wat ik hier gelezen heb, ok?
                          If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                          www.sylviehuybrecht.be

Comment

...Bij deze foto is o.a. gebruik gemaakt van de "Topaz Vivacity" photoshop plugin ...
                            Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                            ...
                            1. Nee die filter ken ik niet en hij zit in mijn foto niet verwerkt.
                            ...
                            Je hebt gelijk: ik bedoelde de Fractalius plugin.

Het enige wat ik met mijn commentaar wou zeggen is: bekijk een beeld en ga na wat het beeld doet bij jou: als het je boeit en/of (positief) beroerd is de maker volgens mij geslaagd. De gebruikte techniek, apparatuur, ... zijn hierbij van ondergeschikt belang.
                            Last edited by dzumbo; 21 januari 2009, 13:32.
                            mijn foto's: www.reneheylen.be

Comment

Juij, Dzumbo heeft de pot gewonnen!!!
                              If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                              www.sylviehuybrecht.be

Comment

Mvg,
                                Frederic
                                En Frederic...
                                Hoe heb jij het zover gebracht?
                                Zonder de hulp van BD-leden?
                                Herinner mij nog je eerste posts een paar jaar geleden...mocht je die nu bekijken met wat je nu post je zou er begot bij beginnen blozen
                                Jij hebt het inderdaad al héél ver gebracht...je posts mogen er zijn
                                Maar nu gaat het bliksemsnel en is soms wat uitleg niet overbodig...tenminste niet op een "familieforum" als BD
                                D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                                BD0290BE

Comment

Working...
                                X