Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
mag ik miereneuken?
je hebt een klein stukje huid vergeten aan de haarlijn (en soms iets teveel gekleurd)
wel heel tof gedaan!
Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II
@ gekke max : tja, die achtergrond was een beetje een wanhoopspoging oorspronkelijk was ie wit, maar dat werkte niet. Ook zwart was geen optie. Dus nu nog eens iets anders.
@ Philip : ik denk niet dat ik een stukje vergeten was, maar het was wel een refelctie waardoor het leek alsof er een stukje niet geschilderd was. Nu is die weg, niet ?
haha, die snorharen
links boven en volledig in het midden is er nog een bleek strookje, maar het stoort niet echt hoor
Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II
Toch een paar suggesties zoals gevraagd : de ogen en de tanden vind ik erover. De tanden zijn te perfect wit; de ogen hebben te veel contrast en lijken mij ook te wit (ik kijk hier op mijn portable scherm dat wat te bleek staat). Ik zou beide wat terugbrengen zodat het wat meer natuurlijk wordt. Ik weet wel dat men dit in modelfotografie nogal boost, maar men gaat er vaak over. Dergelijke ogen bestaan niet.
De huid is mooi gedaan. Maar toch suggesties om het nog natuurlijker te maken. Ten eerste loopt die 'plat' door.
Zo zie je aan de kin dat de vlekken 2D doorlopen naar de borst, die een stuk dieper ligt. Ook loopt de textuur wat door op de lippen.
Daarnaast lopen de vlekken ook niet in mee in perspectief met de huid, maar zijn er plat boven gelegd (zo lijkt het toch). Met een displacement filter kan je dat laten meebuigen.
Dit werkt goed op een gordijn en hopelijk hier ook. Misschien ga je eerst wat meer diepte moeten steken door te dodgen en te burnen (want het is op donker en licht dat de displacement filter werkt om het 3D effect te berekenen).
@ PSG : tanden heb je helemaal gelijk, ogen half. Ben beide wat uit het oog verloren toen ik een blending mode op soft light zette om dat 'leven' in de huid te krijgen. Vooral op de huid geconcentreerd en de rest vergeten
Van de 2D huid heb je grotendeels gelijk. Het overgaan in de nek was me zelf eigenlijk nog niet opgevallen Probleem is dat ik wel degelijk een displacement map gebruikt heb, alleen lijkt dit bij zulke 'koppen' niet goed te werken (of doe ik iets verkeerds). Volgende keer ga ik toch eens probremen vooral op die displacement te letten.
Probleem is dat ik wel degelijk een displacement map gebruikt heb
Ik was inderdaad aan het twijfelen. Als je het contrast van de image waarop je de displacement berekent wat meer boost, zal dit allicht geinterpreteerd worden als meer diepte en zal je een sterker buigend effect krijgen. Dat kan misschien helpen?
Ik was inderdaad aan het twijfelen. Als je het contrast van de image waarop je de displacement berekent wat meer boost, zal dit allicht geinterpreteerd worden als meer diepte en zal je een sterker buigend effect krijgen. Dat kan misschien helpen?
nie echt, ik zit idd op de Z/W plaat dan te dodgen en burnen om het contrast te verhogen, maar blijkbaar werkt dit toch niet echt.
Volgende keer ga ik eens gewoon aan grijze 3D bol gebruiken met front licht als displacement map voor de zijkanten. De neus en ogen gaat m.i. wel met een gewoon portret. och we zien wel
Comment