Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krulspelden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Krulspelden

    Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
    kweet het ni zenne maar vind deze bewerking ni mooi....k'ben weer den enigste die dat vind blijkbaar, conclusie: zal wel aan mij liggen zeker
    de foto's op zich zijn natuurlijk wel top
    Hahaha.. ligt ook aan jou. Jij bent het heel vaak niet eens met wat een ander mooi vindt. Maar dat is maar goed ook want alleen maar oes en aas en dezelfde smaak willen we niet.

    Echter zou ik graag van je horen wat je niet goed en/of mooi aan de bewerking vindt. Dan zou ik het mss. aan kunnen passen en/of kijken of ik het dan ook mooi vind.

    Mijn bedoeling van deze bewerking was om het totaal beeld ietsie ruiger te maken.

    Ik heb wel die lijn iets opgeschoven. Is geen fotosoep trouwens, maar een blok waar ze tegenaan staat.

    Thanks @ iedereen so far.

    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #17
      Re: Krulspelden

      over de foto's an sich wil ik het niet hebben die zijn zeker goed (mijn gedacht) maar ik ben ondertussen heel andere bewerkingen van jou gewoon , het beauty gehalte vind ik hier niet terug, de ruis hmmmm nee niet mooi, de kleur vind ik eigenlijk ook ni goed zo, trouwens ook teveel "wit" of lichtplekken zoals je het wil noemen......
      om heeeeeeel eerlijk te zijn , ik dacht eigenlijk dat deze post niet echt van jou was
      let wel: ik doe het zeker niet beter, !!!!

      telkens ik een post zie van "madmax" verwacht ik al automatisch een topplaat , ook qua bewerking , zo zijn we het nu eenmaal gewoon van jou, helaas hier heb ik dat wow gevoel helemaal niet, ik ben er zeker van als je jou beauty-kunsten op deze platen loslaat het erg knappe plaatjes zijn, want ondertussen weet iedereen wat je kan, bewijzen hoef je immers niks meer maar.....het weerhoud mij er niet van te zeggen of ik het mooi vind of niet

      bedankt voor de appreciatie van mijn mening jorgen
      http://www.jvs-photography.be/

      Comment


      • #18
        Re: Krulspelden

        hahaha okay Duidelijk. Gelukkig maar, want dit moest ook geen beauty worden, maar wat ik al zei; 'de wat ruigere uitstraling'.
        Nu kan het natuurlijk zijn dat ik de plank volledig missla met mijn niet-beauty-bewerking, maar daar kan ik zelf natuurlijk niet over oordelen.
        We wachten nog wat andere reacties af voordat ik mijn mening hierover vorm
        Thanks so far en gewoon eerlijk blijven hoor.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #19
          Re: Krulspelden

          Hoewel ik totaal tegen de "poseertrend" van de laatste maanden ben, waarbij het me bijzonder opvalt dat de schouders steeds naar voor gebracht worden, en deze onnatuurlijke houding m.i. een mens niet siert, moet ik zeggen dat ik deze derde foto, weliswaar in de eerste versie, gewoon schitterend vind. Net genoeg omdat het net teveel is. M.i. vooral een mooie schaduwwerking. Die zorgt meteen ook dat de wit/zwart (licht/donker) achtergrond volledig tot zijn recht komt. Schitterend beeld, à la MadMax gepresenteerd...

          Comment


          • #20
            Re: Krulspelden

            Moesten die BH's niet uit voor jou ?

            Comment


            • #21
              Re: Krulspelden

              Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
              Moesten die BH's niet uit voor jou ?
              hahahaha... ja.. en dat deed ze ook hoor

              Thnx Festina, tis op het randje he
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #22
                Re: Krulspelden

                Persoonlijk moet ik jvs bijtreden.

                Een beauty-foto met een ruige afwerking...ok...moet kunnen natuurlijk.
                Maar hier wringt het schoentje want de ruige afwerking vind ik enkel terug in de schaduw - en middenparijen. De lichte tonen vertonen die ruwheid niet (toch niet zichtbaar) en neigen naar de klassieke beautyafwerking. Vandaar wellicht dat het ergens niet klopt.
                Ook ik vind de lichte partijen iets té licht. Technisch zijn ze niet overbelicht...gewoon te licht. De lichte partijen tonen te vlak daardoor.

                Ik denk dat je ook eerst de foto moet standaard retoucheren en nadien de ruwe afwerking geven want nu toont het wat vlekkerig in sommige schaduw en middentonen. Tenzij je het zo bedoeld hebt natuurlijk.

                Kan ook zijn dat ik de klik niet kan maken tussen dit origineel wellicht zachte huidje en MadMax' 'ruwheid'!

                ...maar 'k zal blijven oefenen!

                Comment


                • #23
                  Re: Krulspelden

                  Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                  Persoonlijk moet ik jvs bijtreden.

                  Een beauty-foto met een ruige afwerking...ok...moet kunnen natuurlijk.
                  Maar hier wringt het schoentje want de ruige afwerking vind ik enkel terug in de schaduw - en middenparijen. De lichte tonen vertonen die ruwheid niet (toch niet zichtbaar) en neigen naar de klassieke beautyafwerking. Vandaar wellicht dat het ergens niet klopt.
                  Ook ik vind de lichte partijen iets té licht. Technisch zijn ze niet overbelicht...gewoon te licht. De lichte partijen tonen te vlak daardoor.

                  Ik denk dat je ook eerst de foto moet standaard retoucheren en nadien de ruwe afwerking geven want nu toont het wat vlekkerig in sommige schaduw en middentonen. Tenzij je het zo bedoeld hebt natuurlijk.

                  Kan ook zijn dat ik de klik niet kan maken tussen dit origineel wellicht zachte huidje en MadMax' 'ruwheid'!

                  ...maar 'k zal blijven oefenen!
                  precies wat ik bedoel alleen....maniac kan het wat duideijker overbrengen
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Krulspelden

                    Okay.. dan het het vanaf nu een ruige beauty

                    Jeuhje .. meer ruis in de hooglichten, hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
                    Dat is altijd het nadeel van een action en curves. Als je idd beauty-licht gebruikt, zit je al redelijk aan de grens met je hooglichten. Gooi je er dan nog een bewerking ala dit overheen komen de laatste dus in de gevarenzone. Ik heb daar vaker last van gehad, vooral met omzetten naar zwart wit.
                    Dan zou je dus theoretisch een half stoppie moeten onderbelichten? oeww.. nu wordt het technisch op het digitale vlak ... moet ik uitproberen. Die kennis bezit ik zo ff 1,2,3 niet. Maar wel interessant om het eens te testen.

                    Maar iig bedankt voor de toelichting echter laat ik deze beelden zo. Nu eerst Kerst en de volgende shoot eens proberen.

                    Thanks
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #25
                      Re: Krulspelden

                      Nr 1

                      Topplaat zonder meer!

                      Helemaal mijn ding.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Krulspelden

                        Doe mij maar 1
                        Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Krulspelden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          Een echt madmax-plaat
                          Oei daar ben ik het dit keer niet mee eens

                          Let wel, ik vind het mooie platen en de afwerking (bewerking) ook meer dan ok, maar het zijn zeker geen typische madmaxplaten.
                          MadMax is voor mij DE beautyshooter bij uitstek, en dat zijn deze platen niet...

                          Ruiger beeld vraagt ruigere belichting, eventueel hardere schaduwen... Dus geen beautyverlichting, want dit geeft zacht licht met zeer weinig schaduwen.

                          Maar wel een leuke afwisseling en graag meer van dit

                          Peter
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                          Comment

                          Working...
                          X