Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cherelle

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cherelle

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
    Jammer dat je met zo een mooi model en een mooie visa (wat je er nog van kunt opmaken) hebt gekozen voor zo een overdreven bewerking

Kwestie van belichting zit ik zelfs in dubio...
    Komt die rare zwarte vlek aan haar neus door slagschaduw of is het door de bewerking ?
    Indien door slagschaduw, dan ben ik ook niet 100% overtuigd van je belichtingskeuze...

Grtz. Peter
    De belichting is hier een zeer klassieke waarbij men het hoofdlicht schuinachter het onderwerp plaatst en schaduw creëert op de zijde die naar de camera is toegekeerd. Verlichting staat niet al te hoog op 30 tot 45° boven (en naast )het hoofd.
    Pose (vooral hoofdinclinatie) wordt zodanig gekozen (in samenwerking met laterale verplaatsing van de lichtbron) tot op de schaduwzijde een verlichte driehoek ontstaat, die oog en wang opheldert. Neusschaduw mag niet de bovenlip bereiken. Aldus ontstaat een zeer mooi modelé wat vooral in America zeer gegeerd wordt. Dit is ook de typische verlichting bij close-up in de meeste cinematische scènes met dramatisch karakter.
    Normaal gaat men op de donkere zijde een invullicht plaatsen (reflector of extra flits) zodat men het contrast beter in de hand heeft. Dit werd hier niet toegepast zodat het resultaat bijzonder hard overkomt.
    Tot daar de positieve kant van dit beeld, waarvoor mijn respect.

Maar dan loopt het voor mij ook uit de hand wat betreft de verdere nabehandeling. Ik had ook graag vernomen wat het nagestreefde doel is om tot dergelijk vitrine-pop resultaat te komen.

Henri (ex kiekjesman met vergane glorie)
    lidnummer: BD0435BE

Comment

Ik hou er wel van. Grace Jones achtige pose. En super artificieel.

Comment

Deze foto heeft alle ingrediënten in huis om een topper van formaat te zijn: een krachtige pose, mooi belicht en wat een ogen!

Enkel de bewerking... die is echt niet mooi. 'oei oei oei' was het eerste wat in mijn hoofd kwam
        www.pixation.be

Comment

Ik ben het met jullie commentaar eens, slechtste bewerking ooit...
          Heb het orgineel reeds naar Madmax gestuurd en hij heeft me reeds op weg geholpen.(thanks).

Zal binnenkort een nieuw exemplaar posten...
          | EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
          | 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|

Comment

SUPER model, maar deel ook de mening
            van de rest, hoop snel andere versie te
            zien

grtz
            Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTDesign Bekijk bericht
              Ik ben het met jullie commentaar eens, slechtste bewerking ooit...
              Heb het orgineel reeds naar Madmax gestuurd en hij heeft me reeds op weg geholpen.(thanks).

Zal binnenkort een nieuw exemplaar posten...
              Je krijgt van mij iig een dikke voor je sportiviteit en hoe je met (opbouwende)kritiek omgaat.
              Mijn reactie hierboven was niet al te mild hierboven waarvoor een klein excuus hier.
              Ik heb idd het origineel gezien en geef toe dat het een heel moeilijk te bewerken foto is. Maar aan de andere kant wel een uitdaging.
              Je weet intussen hoe je me kunt bereiken voor verdere vragen. Wil graag helpen als het in mijn mogelijkheid ligt.
              Fijne kerst gewenst!!
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                Je krijgt van mij iig een dikke voor je sportiviteit en hoe je met (opbouwende)kritiek omgaat.
                Mijn reactie hierboven was niet al te mild hierboven waarvoor een klein excuus hier.
                Ik heb idd het origineel gezien en geef toe dat het een heel moeilijk te bewerken foto is. Maar aan de andere kant wel een uitdaging.
                Je weet intussen hoe je me kunt bereiken voor verdere vragen. Wil graag helpen als het in mijn mogelijkheid ligt.
                Fijne kerst gewenst!!
                Dat noem ik nu eens sportiviteit sé.. Dit is een mooie afsluiter.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Thanks,

Mag ik jullie ook allemaal fijne dagen wensen middels dit kaartje.

Kom na de kerst terug met een nieuwe versie.

Groet Gé
                  | EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
                  | 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|

Comment

Mooi kaartje Gé.
                    Hezelfde toegewenst.

Gr kees
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                      De belichting is hier een zeer klassieke waarbij men het hoofdlicht schuinachter het onderwerp plaatst en schaduw creëert op de zijde die naar de camera is toegekeerd. Verlichting staat niet al te hoog op 30 tot 45° boven (en naast )het hoofd.
                      Pose (vooral hoofdinclinatie) wordt zodanig gekozen (in samenwerking met laterale verplaatsing van de lichtbron) tot op de schaduwzijde een verlichte driehoek ontstaat, die oog en wang opheldert. Neusschaduw mag niet de bovenlip bereiken. Aldus ontstaat een zeer mooi modelé wat vooral in America zeer gegeerd wordt. Dit is ook de typische verlichting bij close-up in de meeste cinematische scènes met dramatisch karakter.
                      Normaal gaat men op de donkere zijde een invullicht plaatsen (reflector of extra flits) zodat men het contrast beter in de hand heeft. Dit werd hier niet toegepast zodat het resultaat bijzonder hard overkomt.
                      Tot daar de positieve kant van dit beeld, waarvoor mijn respect.

Maar dan loopt het voor mij ook uit de hand wat betreft de verdere nabehandeling. Ik had ook graag vernomen wat het nagestreefde doel is om tot dergelijk vitrine-pop resultaat te komen.

Henri (ex kiekjesman met vergane glorie)
                      Wel, Henri tot die conclusie was ik wel gekomen hoor. Vandaar dat ik de keuze van de belichting niet 100% vind. Ik vind de schaduwen gewoon veel te hard voor een vrouwelijk model. Ik vind het bizar dat jij bij uitstek dit positief vind ...
                      Een reflectiescherm had voor mij toch wonderen gedaan met deze foto (en toch ben ik er ook zeker van dat de rare vorm van die schaduw het gevolg is van die overbewerking)

PS : kerstkaart is geweldig en ook voor jou GT geweldige feestdagen en een super 2009 toegewenst !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Peter
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                        Wel, Henri tot die conclusie was ik wel gekomen hoor. Vandaar dat ik de keuze van de belichting niet 100% vind. Ik vind de schaduwen gewoon veel te hard voor een vrouwelijk model. Ik vind het bizar dat jij bij uitstek dit positief vind ...
                        Een reflectiescherm had voor mij toch wonderen gedaan met deze foto (en toch ben ik er ook zeker van dat de rare vorm van die schaduw het gevolg is van die overbewerking)

PS : kerstkaart is geweldig en ook voor jou GT geweldige feestdagen en een super 2009 toegewenst !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Peter
                        heb wel gespecifieerd dat mijn respect gaat naar de opbouw van de verlichting màààààààààr dat een invullicht wel ontbrak.
                        Tot daar de positieve kant van dit beeld, waarvoor mijn respect
                        Heb nog een extra opmerking: de pose had nog beter geweest als:
                        - ofwel hoofdlicht nog wat dieper naast en achter model had gestaan,
                        - ofwel model hoofd nog ietwat meer naar de lens gekeerd had,
                        want dan zou de bekomen driehoek volledig geweest zijn met ietwat meer schaduw op de neus.
                        Dus reflectiescherm zeker nodig om prachtig modelé te bekomen.
                        Hoop dat TS en anderen er iets aan hebben?

Henri
                        Last edited by kodachrome; 24 december 2008, 15:00.
                        lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                          Dus reflectiescherm zeker nodig om prachtig modelé te bekomen.
                          Hoop dat TS en anderen er iets aan hebben?

Henri
                          Denk het wel... ook ik lees altijd stiekum mee om bij te leren
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

nu het na kerstmis is ben ik toch wel heel benieuwd naar de 'goed bewerkte versie'
                            Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Working...
                            X