Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zonder dollen.. erg sexy maar de lijnen lopen zo naar omhoog.
Nu zal dit een snapopname geweest zijn waar je niet even op je buik achter het model kon gaan liggen natuurlijk
Door het hoge standpunt krijg je een leuke inkijk. Bij zo'n straatbeelden zie ik er liever wat omgeving bij, maar hier, door de rustige achtergrond, die nog een tikkeltje meespeelt om de omgeving te bepalen, breng je de volledige aandacht op het onderwerp... een leuke inkijk. Ter verbetering zou ik hem nog ietwat proberen recht te zetten, en zeker zorgen dat het zwarte streepje bovenaan links weg is. Het plukje rechts onder stoort ook een beetje.
Beste moderator. Het is monochroom. Dus geen kleur. Ik snap de verplaatsing dus niet...
Henk
Enkel zwart en wit zijn geen kleuren, al de rest wel. En aangezien hier toch duidelijk een bruintint in zit begrijp ik volkomen het ingrijpen van de moderator door de foto te verplaatsen
Wat de foto betreft vind ik het ietwat voyeuristisch overkomen, persoonlijk niet mijn ding.
Deze reactie begrijp ik eigenlijk niet, en zeg nu niet dat ik niet tegen kritiek kan. Dit is niet echt mijn ding maar probeer af en toe toch eens iets anders te fotograferen dan vliegers of crossers. Ik dacht net dat straatfotografie voyeurisme is. Bij mijn weten is deze foto technisch toch niet slecht dus post ik hem bij showcase, kun je mij uitleggen waarom jij dit geen fotografie noemt? OK het is showcase dus een antwoord à la 'goed' of 'slecht' is normaal voldoende. Maar waarom dit showcase onwaardig is weet ik eigenlijk niet, ik heb hem bij monochroom/zwart-wit geplaatst en weet dat deze foto veruit bij de mindere is bij showcase mensen/modellen maar in zwart-wit vond ik hem toch niet misstaan, mijn fout niet dat hij verplaatst werd. Bij ons is in de fotoclub zwart-wit en sepia dezelfde catergorie.
Wat de kadrage betreft: dit is op een terras getrokken, een halve milimeter naar boven stond een vervelende muur, en rechts naast het model een trap, ook heb ik de indruk dat de foto schuin staat, kijk maar naar de lijnen van de dals, OK maar ik heb hem horizon gezet door mezelf op het model te concentreren. En dat lekkere w**fje staat toch recht niet?!
Deze reactie begrijp ik eigenlijk niet, en zeg nu niet dat ik niet tegen kritiek kan. Dit is niet echt mijn ding maar probeer af en toe toch eens iets anders te fotograferen dan vliegers of crossers. Ik dacht net dat straatfotografie voyeurisme is. Bij mijn weten is deze foto technisch toch niet slecht dus post ik hem bij showcase, kun je mij uitleggen waarom jij dit geen fotografie noemt? OK het is showcase dus een antwoord à la 'goed' of 'slecht' is normaal voldoende. Maar waarom dit showcase onwaardig is weet ik eigenlijk niet, ik heb hem bij monochroom/zwart-wit geplaatst en weet dat deze foto veruit bij de mindere is bij showcase mensen/modellen maar in zwart-wit vond ik hem toch niet misstaan, mijn fout niet dat hij verplaatst werd. Bij ons is in de fotoclub zwart-wit en sepia dezelfde catergorie.
Wat de kadrage betreft: dit is op een terras getrokken, een halve milimeter naar boven stond een vervelende muur, en rechts naast het model een trap, ook heb ik de indruk dat de foto schuin staat, kijk maar naar de lijnen van de dals, OK maar ik heb hem horizon gezet door mezelf op het model te concentreren. En dat lekkere w**fje staat toch recht niet?!
Fotografie is het wel, mijn excuses. De plaat is tenminste scherp, er is rekening gehouden met compositie etc.
Als je mij zegt dat je de foto achteraf aan "dat lekker w**fje"() hebt laten zien en ze toestemde om deze op een forum te plaatsen, is het ok voor mij.
Iets 'kunstig' zie ik er niet in.. in mijn ogen worden foto's zoals deze gemaakt om dezelfde reden waarom die "erotica-beurs" foto's worden gemaakt (en hier durven voorbij te komen): Bloot om bloot. Gewoon een beetje huid te zien, en hoppa: showcase.. Maar misschien is mijn verwachting van straatfotografie te hoog.
Comment