Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Ik vind je foto wel geslaagd qua scherpte en omzetting, al zou ik zeker de onderste helft er af halen en de compositie meer vierkant maken.
Verder is hij toch wel heel lowkey aan de linkerzijde, misschien een half tot één stopje meer?
Mja... kweenie. Op mijn scherm komt de donkere bh toch nog een beetje in beeld waardoor het onderste deel van de foto toch "zinvol" is. Misschien bij jullie niet ?
Haar rechterkant meer oplichten zou hier gegarandeerd een discussie doen ontstaan over de definitie van lowkey, dus hou ik het maar zo
Mja... kweenie. Op mijn scherm komt de donkere bh toch nog een beetje in beeld waardoor het onderste deel van de foto toch "zinvol" is. Misschien bij jullie niet ?
Op mijn gecallibreerd scherm is het één zwart vlak. Dat van die BH is dus voor mij een volledig nieuw gegeven in deze foto
Misschien ook eens je scherm callibreren..?
Wat het zichtbare gedeelte betreft vind ik persoonlijk de schaduw niet erg elegant op haar gezicht vallen, waardoor haar gezicht mij redelijk bruut/zwaar overkomt.
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De SmetBekijk bericht
Op mijn gecallibreerd scherm is het één zwart vlak. Dat van die BH is dus voor mij een volledig nieuw gegeven in deze foto
Tiens, beetje off-topic, maar ben je zeker dat het calibreren ook slaat op de helderheid ? Is dat niet enkel de kleur correct zetten ?
Ik heb het even nagemeten in PS: haar lichaam heeft RGB waarden van (1,1,1) tot (6,6,6) en de bh is perfect zwart. Ik zie die grijstinten op mijn scherm dus wél, he.
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De SmetBekijk bericht
Frederic
Foto is untagged. Sla de foto op en ken srgb profiel toe. Magic will happen!
De foto staat in kleurprofiel sRGB, en is inderdaad zonder kleurprofiel gepost. Normaalgezien gaat je viewer (IE, Firefox, ...) er dan van uit dat het sRGB is. Dus er zou eigenlijk helemaal geen magic mogen "happenen"...
En ik zie de foto hier toch ook in een browser, met nog zichtbare grijstinten onderin.
Hoeveel bollen zie je op het onderstaande plaatje ?
Er staan er een aantal met grijstinten van 2 tot 12. Ik zie ze allemaal, maar voor die van 2 moet ik wel even staren. Het kleurprofiel zit er deze keer bij, maar dat zou niks mogen uitmaken, denk ik.
Comment