Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hier in nederland is het geloof ik verboden iemand in Uniform op de plaat te zetten (weet het niet helemaal zeker)
Tevens hebben wij niet van die fotogenieke en mooie politieagenten hier
Het is naar mijn weten ook verboden om agenten te fotograferen en deze foto's te publiceren, of toch iets gelijkaardigs , maar soit, het zal wel niet zo nauw steken zeker?
(zijn prachtige foto's hoor!)
"The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman websitefotoblog
vind je B/W platen idd dat ietsje meer hebben.
ze doen mij zin krijgen om ook de straat op te trekken (alleen zal ik dan wat minder werk moeten hebben)
nice done
Er is hier al heel veel over "gepalaverd" maar In principe is het ook verboden de eerste foto te publiceren zonder toestemming.
Ik zelf laat altijd zien door een knikje te geven of een toestel te laten zien dat ik een foto ga maken. Meestal reageren de mensen instemmend. Zou het zelf ook niet leuk vinden zo maar foto's van mezelf of familie te zien...
De eerste is wel een mooie !!
Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140
Hier in nederland is het geloof ik verboden iemand in Uniform op de plaat te zetten (weet het niet helemaal zeker)
Dat je uniform met een hoofdletter schrijft geeft wel aan dat je er veel respect voor hebt, niet?
Maar nee, in tegendeel: vanwege de openbare functie hebben politieagenten zelfs minder rechten dan 'gewone mensen' bij het fotograferen op straat. Dit is zo in NL, in BE weet ik niet.
Er is hier al heel veel over "gepalaverd" maar In principe is het ook verboden de eerste foto te publiceren zonder toestemming.
Ik zelf laat altijd zien door een knikje te geven of een toestel te laten zien dat ik een foto ga maken. Meestal reageren de mensen instemmend. Zou het zelf ook niet leuk vinden zo maar foto's van mezelf of familie te zien...
De eerste is wel een mooie !!
Mja, dan is het spontane er natuurlijk onmiddellijk af.
Maar nee, in tegendeel: vanwege de openbare functie hebben politieagenten zelfs minder rechten dan 'gewone mensen' bij het fotograferen op straat. Dit is zo in NL, in BE weet ik niet.
Vreemd, wist niet dat politie plots openbaar bezit was.
Mij lijkt het soms risicovol, bijvoorbeeld in context van speciale opdrachten, recherche of undercover werk, dat men politie vastlegt op foto en op een website plaatst... hier lijkt het natuurlijk wat amicaler, maar je moet ergens een lijn trekken.
Mij lijkt het soms risicovol, bijvoorbeeld in context van speciale opdrachten, recherche of undercover werk, dat men politie vastlegt op foto en op een website plaatst... hier lijkt het natuurlijk wat amicaler, maar je moet ergens een lijn trekken.
Ja, je moet ergens een lijn trekken. Die ligt dan bij de speciale gevallen en niet bij zulke foto's als hierboven. Nogmaals voor alle duidelijkheid: ik heb het over NL
.
Comment