Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Straatportretten uit BRU III

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Straatportretten uit BRU III

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Dit is zo in NL, in BE weet ik niet.
    Ter info... In "Algemeen" staat een uitleg, met o.m. DEZE LINK. UItzonderingen voor politiemannen of - vrouwen in uniform heb ik nog nooit geweten in België.
    't Zijn goedgemaakte portretten, maar als je geen toestemming hebt om ze hier te zetten, mag 't in principe niet, evenmin als de vorige reeksen, en ik denk 3/4 van de straatportretten en -fotografie die hier gepubliceerd wordt. In NL zijn de regels inderdaad TOTAAL anders (Zie DEZE LINK), dus allen naar NL om daar portretten te maken . Ook daar adviseert men echter om toestemming tot publicatie te vragen.

Comment

Eerste is geweldig mooi!
      Zo wil iedereen wel een fotootje met zijn lief!

PhilJ
      Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
      Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

Comment

lekker hard.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als iedereen zich aan de regeltjes moest houden zouden hier heel wat minder pareltjes ten tonele verschijnen.Vindt het prachtig, alle twee
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            In NL zijn de regels inderdaad TOTAAL anders (Zie DEZE LINK), dus allen naar NL om daar portretten te maken . Ook daar adviseert men echter om toestemming tot publicatie te vragen.
            Allemaal welkom in NL hoor!

Goede link. Daar staat het ook duidelijk van de politie:
            Ook politieagenten kunnen aanspraak maken op portretrecht, maar dat wordt minder snel erkend dan bij gewone burgers. De politie verricht een openbare taak, en moet daarbij een grotere inbreuk op de persoonlijke levenssfeer toestaan dan privépersonen.

Het gebeurt steeds vaker dat politieagenten worden gefotografeerd of gefilmd terwijl ze aan het werk zijn. Dat mag, ook als ze niet bezig zijn met groot nieuws. Het portretrecht geldt voor de politie maar beperkt, omdat zij bezig zijn met een openbare taak. Net als bekende personen hebben zij dan meer te tolereren.
            En daar onder nog een voorbeeldje van een 'speciaal geval' waar het niet mag. Wat ik zo niet 1-2-3 zie is het advies toestemming te vragen. In NL weegt de vrijheid van meningsuiting zwaarder dan de wet op privacy, tenzij in uitzonderlijke gevallen die ook op de site genoemd worden. Ik kan me niet voorstellen dat mijn foto's ingaan tegen het redelijk belang van de gefotografeerde.

Maar: dit was in Brussel en dan telt dat allemaal niet. Aan de andere kant, de agente heeft me haar zien fotograferen en ik meende zelfs een glimlach te ontwaren. Was het niet toegestaan, had ze me dat wel gezegd of in elk geval kunnen zeggen. Ik ga dus uit van 'oogluikende toestemming' tot het tegendeel blijkt. En ik ben het met een paar van jullie eens: als dit al niet meer mag, wat kun je dan nog doen op straat? 't Wordt misschien tijd dat in BE de wetgeving hierover gemoderniseerd wordt. Ik meen zelfs dat de huidige wet op gespannen voet staat met de Europese regelgeving.

Comment

Volgens mij heb je nog niet genoeg geleerd na het voorval in Spanje.

In België zijn de gevangenissen nog kouder dan in Spanje.

De 1e foto is overigens een top opname

mvg
              Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
                Als iedereen zich aan de regeltjes moest houden zouden hier heel wat minder pareltjes ten tonele verschijnen.Vindt het prachtig, alle twee
                Benieuwd of je ook zo zou reageren als je hier ongevraagd een foto van je vrouw, kind of vriend(in) zou zien staan. Op een openbare plaats. Zoals het strand.

Ik ga nog steeds uit van mijn eigen gezond verstand ipv het-mag-dus-ik-doe-het: als ik de persoon was die ik fotografeerde en ik had er problemen mee om op foto te staan op dat moment of die plaats, dan doe ik het gewoon niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                  Volgens mij heb je nog niet genoeg geleerd na het voorval in Spanje.

In België zijn de gevangenissen nog kouder dan in Spanje.
                  Ik geef toe, van het verhaal is weinig over maar als je je het eind nog kunt herinneren: met de wet in de hand kwam de Spaanse politie er al snel achter dat er niks strafbaars was gebeurd en stond ik weer op straat met camera en foto's.

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Benieuwd of je ook zo zou reageren als je hier ongevraagd een foto van je vrouw, kind of vriend(in) zou zien staan. Op een openbare plaats. Zoals het strand.

Ik ga nog steeds uit van mijn eigen gezond verstand ipv het-mag-dus-ik-doe-het: als ik de persoon was die ik fotografeerde en ik had er problemen mee om op foto te staan op dat moment of die plaats, dan doe ik het gewoon niet.
                  Ik denk dat het een mindset is. Wij weten hier niet beter, het is de wet, dus ja, je kunt hier zomaar gepubliceerd worden en dat gebeurt dan ook. Of het nou je vrouw, kind een politieman of jezelf betreft. Ik heb er eerlijk gezegd weinig begrip voor als men moeite heeft met de foto's die ik maak. Over dat strand: lees die pagina nog eens door, dan weet je waar hier de grens ligt.

En overigens: ik gebruik ook mijn gezond verstand. Juist daarom, zou ik zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                    Mooi!! zowel 1 als 2.

Hier in nederland is het geloof ik verboden iemand in Uniform op de plaat te zetten (weet het niet helemaal zeker)
                    Tevens hebben wij niet van die fotogenieke en mooie politieagenten hier

Heel mooi omgezet ook.
                    zeker van? ik vind deze toch wel vrij fotogeniek http://img117.imageshack.us/img117/8...sterdam1rf.jpg
                    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
                      zeker van? ik vind deze toch wel vrij fotogeniek http://img117.imageshack.us/img117/8...sterdam1rf.jpg
                      Haha, zonder pistool is het geen echte. Carnaval zeker?

Comment

Een hele mooie, en knappe 2e!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Mooi dat je dat erin ziet. Maar ter geruststelling: het was maar een straatartiest waar ze naar keken.
                          Dat is nog veel mooier want dan zijn ze gewoon stapelverliefd!
                          Last edited by doudeke; 18 november 2008, 19:58.

Comment

Working...
                          X