Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
De eerste vind ik ongetwijfeld de beste. Van de tweede vind ik het heel jammer dat die planken niet mooi verticaal in beeld stonden. Dat belette mij net om die plaat als beste te kiezen.
Thnx allemaal.
@Frederic. Laat ik nou bewust die planken steeds scheef erop zetten voor wat meer dynamiek LOL. Maar goed. Das smaak. Weet zelf niet wat hier 'goed' of 'fout' is en hoe het hoort.
@Doc. Sorry, maar nee. Schaduwen zijn zoals ik ze zelf mooi vind in dit plaatje, en pas ik ook niet meer aan Volgende serie zal ik weer wat softer schieten, maar hier niet.
Thnx anyway.
Thnx allemaal.
@Frederic. Laat ik nou bewust die planken steeds scheef erop zetten voor wat meer dynamiek LOL. Maar goed. Das smaak. Weet zelf niet wat hier 'goed' of 'fout' is en hoe het hoort.
@Doc. Sorry, maar nee. Schaduwen zijn zoals ik ze zelf mooi vind in dit plaatje, en pas ik ook niet meer aan Volgende serie zal ik weer wat softer schieten, maar hier niet.
Thnx anyway.
Geen probleem, smaken verschillen gelukkig maar
Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX http://www.stevevandegaer.be
Echter ook een raadsel
De schaduwen op de planken achter Annelien, op foto 2.
1 ) Aan de benen lijkt de schaduw links én rechts te vallen, terwijl aan haar bovenlichaam enkel links.
2 ) Hoe komt het dat de schaduw links niet vol is, ik bedoel: tussen Annelien en schaduw'rand' zit een stuk gewoon onbeschaduwd hout dat met haar lichaam meeloopt. Als dit een foto van een beginner was, dan zou ik denken dat hij wat te ver is uitgeschoten met zijn dodge brush of zo rond het model, en zo de schaduw heeft geraakt. Maar dat kan ik me van jou absoluut niet voorstellen gezien je secuurheid op dat vlak.
Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie HuybrechtBekijk bericht
Hier een sterke voorkeur voor 2 en 3
Echter ook een raadsel
1 ) Aan de benen lijkt de schaduw links én rechts te vallen, terwijl aan haar bovenlichaam enkel links.
2 ) Hoe komt het dat de schaduw links niet vol is, ik bedoel: tussen Annelien en schaduw'rand' zit een stuk gewoon onbeschaduwd hout dat met haar lichaam meeloopt. Als dit een foto van een beginner was, dan zou ik denken dat hij wat te ver is uitgeschoten met zijn dodge brush of zo rond het model, en zo de schaduw heeft geraakt. Maar dat kan ik me van jou absoluut niet voorstellen gezien je secuurheid op dat vlak.
Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie HuybrechtBekijk bericht
Hier een sterke voorkeur voor 2 en 3
Echter ook een raadsel
Ps: ik gebruik geen ringflitser. Zit daar de verklaring?
hehehehe.. ik zat er op te wachten. Je bent de eerste die het ziet trouwens. Ook op andere fora en na 3 pagina's reacties niet eentje...maar goed.
Ik zag het dus ook en heb het raadsel niet kunnen achteralen. Het zit hem zeker niet in fotoshop, dat heb ik nagekeken. Ik heb wel een heel vreemde manier van belichten hier toegepast. Dish en strip van rechts en een enkele snoot van links. 2 x schuin van voren echter vraag me niet hoe het mogelijk is dat de schaduw niet doorloopt. Ik vind het dus ook bizar. (zou kunnen dat DOC gelijk heeft dat de flits rechts iets van het hout heeft meebelicht. Maar toch. Dan zou deze sterker geweest moeten zijn dan die aan de rechterkant en dan had ik weer geen schaduwen gehad.
En zodra ik er achterben (ga het met mijn pop annie nog een keer nabootsen) zal ik het je ZEKER vertellen.
Comment