Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Claire

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Claire

Dezelfde foto maar vanuit twee plekken op het internet gelinkt...

de eerste vanuit de chello homepage:

de volgende vanuit Pbase:

Ziet iemand verschil in scherpte?
    Ander commentaar uiteraard ook welkom!

ZIE DE FOTO ONDERAAN RESIZED MET BD-SIZER!

bedankt voor jullie reactie, Henk
    Last edited by Henk47; 3 november 2008, 14:39.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

Re: Claire

Deze techniek toepassen. Dan zie je dat er géén verschil is.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Je zet beide foto's in verschillende lagen in PS. Dan zet je de blend mode op verschil (difference). Je ziet dan bij helderheid 0 een vertikale lijn en voor de rest niets, wat betekent dat alle pixels identiek zijn en er dus geen enkel verschil is tussen de foto's. Overigens zijn beide bestanden exact even groot en breedte en hoogte van beide foto's identiek. Als er enig verschil in beeldkwaliteit zou bestaan krijg je op zijn minst een andere bestandsgrootte.
      Beauty need only be a whisper
      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

ja ik zie verschil in scherpte!!
        leuke pose.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Deze techniek toepassen. Dan zie je dat er géén verschil is.
          Thanks Jos! NU ben ik er uit. Ik meende de 'onscherpte' die sommigen (en ik nu ook) zien in mijn foto's te wijten aan de manier waarop Pbase met de foto's omgaat.
          Het blijkt nu -en ik wist dat echt niet- dat na het resizen in Photoshop een deel van de scherpte weg is. Ik zie in het draadje de voorbeeldfoto's en het verschil is werkelijk heel groot.
          Ik ga vanaf nu BD sizer gebruiken!
          h.gr., Henk
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            ja ik zie verschil in scherpte!!
            leuke pose.
            grt,bouk.
            Hallo Bouk,
            Welke is volgens jou dan beter? (scherper...)
            Henk
            (BD1383NL)

Comment

Volgens mij is er geen verschil te zien, gewoon met het blote oog wel te verstaan

Comment

Geweldig! Met BDsizer verlies ik de scherpte niet meer. De hulp vanuit BD heeft me erg geholpen!
                Hieronder het resultaat:

(BD1383NL)

Comment

Working...
                X