Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Foto kan me niet echt bekoren. Gelukkig dat smaken verschillen hoor. Maar ik zou zo'n plaat nooit in showcase posten, mag ik vragen wat je er zelf goed aan vind?
Ik vind de vignetting te sterk, je rechter oog mag wat meer licht vangen, te veel verscherpt, niet overbelicht maar op het randje.
De compositie en de blik vind ik wel goed, maar redden imo het totaal plaatje niet.
Awel, ik vind deze foto
de meeste kunstfotografen kleuren buiten de lijntjes.
een nonconformistisch plaatje welk in het oog springt door zijn tegendraadsheid.
Pixelpeepers kijken enkel naar de afzonderlijke pixels en regeltjes maar zien zelden het geheel.
Elke goede fotograaf steekt zijn eigen appart standpunt of stijl in zijn foto's waardoor hun foto's opvallen in de menigte. dit is je hier wel gelukt.
Alhoewel bouk 27 juli beter vind, vind ik deze de beste van jou zelfportretten.
Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Awel, ik vind deze foto
de meeste kunstfotografen kleuren buiten de lijntjes.
een nonconformistisch plaatje welk in het oog springt door zijn tegendraadsheid.
Pixelpeepers kijken enkel naar de afzonderlijke pixels en regeltjes maar zien zelden het geheel.
Elke goede fotograaf steekt zijn eigen appart standpunt of stijl in zijn foto's waardoor hun foto's opvallen in de menigte. dit is je hier wel gelukt.
Alhoewel bouk 27 juli beter vind, vind ik deze de beste van jou zelfportretten.
klopt tis ju(L)i ipv ju(N)i.
sorry voor het ongemak.
grt,bouk.
@ Lennert : Ik vind hem goed omdat hij mijn stijl weergeeft, meer kan ik er niet over zeggen. Tis mijn stijl, kan er geen verantwoording voor geven. It is what it is.
Sommigen houden ervan, anderen vinden het showcase onwaardig. Ik kan daar geen rekening mee gaan houden.
Ik zie hier ook niet vaak een foto die ik goed vind maar ik respecteer iemands stijl, en geef toe, mensen die zeggen dat deze niet showcasewaardig is, er komen hier soms verschrikkelijk amateuristische prenten online die gewoon goed gekeurd worden voor de persoon die ze maakt en niet de prent zelf . Maakt het iemand niet uniek dan om anders te zijn? Meelopen met de rest is niet "Melissa Van Belle"
@ Zunoel : You've said it all !! Right on the spot
En zoals gewaarschuwd in post 1. Controverse, did it once again
Untill next time...Ciaoooo
Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Van BelleBekijk bericht
@ Lennert : Ik vind hem goed omdat hij mijn stijl weergeeft, meer kan ik er niet over zeggen. Tis mijn stijl, kan er geen verantwoording voor geven. It is what it is.
Het is je volste recht maar materiaalkennis is je wel aangeraden.
Of eet je graag soep met een vork?
Acht simpele woorden… een eenvoudige vraag, een retorische vraag.
Retorische vragen zijn vaak overtuigingsmiddelen. Het antwoord, dat al in de vraag besloten ligt veronderstelt een algemeen aanvaarde stelling: Soep eten lukt niet met een vork. Je moet een lepel gebruiken, én je moet hem goed gebruiken. Je moet materiaalkennis hebben anders kom je tot absurde, hilarische, toestanden.
Simonisme beleeft er alvast “lol” aan -hoewel je je kunt afvragen of girls er niet méér fun aan beleven –
Maar misschien wil je met die vork helemaal geen soep “eten”. Misschien wil je, als clown, dat je publiek er lol aan beleeft. Dan blijkt die vork toch wel een prima keuze: hilariteit gegarandeerd. Ook hier materiaalkennis. Ander materiaal voor een ander doel.
Hier zit hier dus het addertje onder het gras, want in de discussie wordt de algemeen aanvaarde stelling niet geëxpliciteerd. Er worden algemene technische richtlijnen over lensgebruik en belichting aangegeven. Daarbij wordt kennelijk stilzwijgend uitgegaan van een héél klassiek portret.
Een portret zonder vignetering, zonder vervorming. Een portret dat mits uitgedachte belichting de persoon er op zijn voordeligst, misschien wel glamoureus, laat uitzien. Lange neuzen, puistjes, rimpels, wallen onder de ogen of meervoudige onderkinnen worden mits flou artistique, zacht frontlicht of andere technische hocus pocus met de mantel der liefde bedekt. Vakkundig. Vakkundige mainstream. Fotografie als eufemisme!
Vaak kan een portret heel wat meer humor en karakter vertonen als het van die modale regelneverij afstand neemt. Als het net als bij stripfiguren bepaalde fysische kenmerken accentueert, uitvergroot, dramatisch verlicht of anderszins er de aandacht op vestigt: “dit is niet echt” “dit is een karikatuur” “dit mag je niet te ernstig nemen. Zeker bij een zelfportret is dit veilig. Je speelt een rol. Je geeft je minder bloot. Tegelijk kan je je eigenheid, je stijl uitdrukkelijk naar voor schuiven.
Dus Melissa heeft gelijk: een zelfportret. Meer nog door de eigenheid van de stijl dan door haar fysieke verschijning. Te nemen of te laten.
Zelf vind ik het wel grappig, en anders tant pis... Als je een meisje bent, weet dan: “girls have more fun”
Comment