Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kindje dat ik tegen kwam

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kindje dat ik tegen kwam

Oorspronkelijk geplaatst door pazman_nl Bekijk bericht
    ^zw tint is nooit realitisch.
    Niet akkoord. Door gebruik van o.a. kleurenfilters kan je een z/w foto (en vooral de huid) helemaal anders laten uitdraaien dan de kleurfoto. Of de helderheid en detail weergeven zoals het in kleur was.

Bijvoorbeeld, een rood-oranje filter resulteert in een lichte huid en lost sproeten en kleine onvolmaaktheden op, terwijl blauw-groene juist de huid verdonkert maar meer detail legt in rimpels, stoppels etc...

De vraag is natuurlijk of de TS daadwerkelijk met filters gewerkt heeft, of een simpele z/w gedaan heeft waarbij de software (of camera) alles koos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pazman_nl Bekijk bericht
      ^zw tint is nooit realitisch. Maar volgens mij is het ook kindje met een kleurtje. Als dit niet zo is kan je me'n laatste opmerking vergeten.
      Idd het kind heeft een kleurtje
      Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

Comment

Jezus, wat een gemierenn*k hier zeg. Om niet goed van te worden.

Ten eerste MOET er helemaal niks. Bij het woord alleen al zou ik alle regels tegengesteld gaan toepassen. Als iedereen altijd had gedaan wat MOET volgens de regels, dan stond de fotografie nu nog even ver als honderd jaar geleden. Wat dat betreft: kudos voor de topicstarter.

Ik vind alleen niet dat dit standpunt in deze bepaalde compositie goed uitkomt, maar dat kan in een andere scene helemaal anders uitdraaien. en andere vinden het hier net wél goed. Ik heb wel een voorbeeld van waar dit standpunt naar mijn persoonlijke mening wel goed uitkomt, maar heb het nog niet geprocessed. Da's ook wat.

En dan de huidskleur...
        Tenzij je het kind in kwestie zelf hebt gezien, is hier geen manier om te zeggen of dit te donker of te licht is. In feite is dat ook helemaal niet belangrijk, want je weet van de overgrote meerderheid van de foto's die je ziet niet hoe het in werkelijkheid is. Mocht je het kind wél gezien hebben, en de huidtint is niet zoals in werkelijkheid: wat dan nog? Dat maakt een foto namelijk niet goed of slecht. Een foto is een foto, en da's niet zomaar een verzameling pixels met elk een bepaalde waarde. Velen kijken naar pixels, weinigen naar foto's.

Wat zou je commentaar bij een high-key foto zijn, waar je de gezichtstrekken wel ziet maar nauwelijks huid, maar dan weer wel opvallende ogen? Ook niet goed dan? Niks is eenduidig in de fotografie.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Jezus, wat een gemierenn*k hier zeg. Om niet goed van te worden.

Ten eerste MOET er helemaal niks. Bij het woord alleen al zou ik alle regels tegengesteld gaan toepassen. Als iedereen altijd had gedaan wat MOET volgens de regels, dan stond de fotografie nu nog even ver als honderd jaar geleden. Wat dat betreft: kudos voor de topicstarter.

Ik vind alleen niet dat dit standpunt in deze bepaalde compositie goed uitkomt, maar dat kan in een andere scene helemaal anders uitdraaien. en andere vinden het hier net wél goed. Ik heb wel een voorbeeld van waar dit standpunt naar mijn persoonlijke mening wel goed uitkomt, maar heb het nog niet geprocessed. Da's ook wat.

En dan de huidskleur...
          Tenzij je het kind in kwestie zelf hebt gezien, is hier geen manier om te zeggen of dit te donker of te licht is. In feite is dat ook helemaal niet belangrijk, want je weet van de overgrote meerderheid van de foto's die je ziet niet hoe het in werkelijkheid is. Mocht je het kind wél gezien hebben, en de huidtint is niet zoals in werkelijkheid: wat dan nog? Dat maakt een foto namelijk niet goed of slecht. Een foto is een foto, en da's niet zomaar een verzameling pixels met elk een bepaalde waarde. Velen kijken naar pixels, weinigen naar foto's.

Wat zou je commentaar bij een high-key foto zijn, waar je de gezichtstrekken wel ziet maar nauwelijks huid, maar dan weer wel opvallende ogen? Ook niet goed dan? Niks is eenduidig in de fotografie.
          Er zijn miereneukers en er zijn er die dingen gigantisch kunnen aankoeken.

Ik vind dat de z/w omzetting in deze foto een verkeerde balans heeft. Das mijn mening en wie ben jij om met een aantal grote clichématige open-deur-intrappen stellingen te beweren dat ik verkeerd ben?

Comment

Working...
          X