Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Kijk.. over storen en smaak ga ik het niet hebben. Dat is zo verdomde persoonlijk, maar ik krijg steeds meer de indruk van diverse mensen dat ze doodsbenauwd voor schaduwen zijn.
Ik gaf laatst een privéworkshop en het eerste wat de mannen deden was twee flitsers zo neerzetten dat werkelijk alles platgeflits werd.
Toen vroeg ik wat er mis met schaduw was. ... antwoord: dat is toch niet mooi?
Duh???.
Leer even andersom denken en bouw je licht met 1 lamp op. Platflitsen is makkelijk, gericht schaduwen creeren is lastiger, maar daardoor krijg je vaak wel veel spannendere plaatjes. (mijn gedacht he)
Uiteraard schiet ik ook zacht, schaduwloos ect. maar ik ben gek op schaduwen en vind het zelf vaak heel mooi.
@Frederic: Natuurlijk kan ik de schaduw verzachten, maar als ik dat had gewild, had ik de plaat in eerste instantie met een totaal andere lichtbron geschoten, en niet met een open reflector.
Uiteraard wil ik niemand mijn foto opdringen en beweren dat het een mooi plaatje is, integendeel, maar ben het af en toe een beetje beu om steeds maar te verdedigen dat dit soort schaduwen normaal zijn. Lees de playboy vorige maand... pak de Douglas folder van deze week enz.
Bedankt voor deze voor mij verhelderende visie, hier heb ik zeker wat aan !
persoonlijk vind ik het beeld gewoon af, beide zijn zeer mooi. Ik heb een lichte voorkeur voor zwart-wit.
Mijn welgemeende congrats aan het team !
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
mooi model en mooie foto
bewerking is er over voor mij
ik ben blijkbaar de enige die dat vind ma goed ik zeg het toch
had iemand anders deze gepost er waren een hoop reakties gekomen over de bewerking die erover is .....maar gezien madmax deze post, durft blijkbaar niemand iets te zeggen
mooi model en mooie foto
bewerking is er over voor mij
ik ben blijkbaar de enige die dat vind ma goed ik zeg het toch
had iemand anders deze gepost er waren een hoop reakties gekomen over de bewerking die erover is .....maar gezien madmax deze post, durft blijkbaar niemand iets te zeggen
er zijn genoeg mensen die deze plaat niet mooi vinden en of het nou door bewerken komt of de schaduw... das niet belangrijk.
Maar wat heeft dat met mij als persoon MadMax te maken? Dat snap ik niet zo goed.
Mijn platen worden vaak genoeg 'afgekeurd' door medeleden en dat vind ik niet erg hoor. Als er maar af en toe een bij zit waar wel iedereen achter staat, ben ik weer helemaal blij. Dus nokken met die Madmax onzin
je hebt zeker een punt maar....iedereen weet wat voor plaatjes jij maakt en je weet zelf ook dat je tot de beste hier behoord vandaar dat het voor velen waarschijnlijk moeilijk is kritiek te leveren op een plaat en al zeker door mensen (zoals ik) die er zelf niks van bakken
je hebt zeker een punt maar....iedereen weet wat voor plaatjes jij maakt en je weet zelf ook dat je tot de beste hier behoord vandaar dat het voor velen waarschijnlijk moeilijk is kritiek te leveren op een plaat en al zeker door mensen (zoals ik) die er zelf niks van bakken
uhmm.. tot de beste?? Ik kan er een dik dozijn opnoemen waar ik stinkjaloers op ben, dus laat dat beste maar even achterwege
Maar goed. Dikke onzin dus. Ik ben gegroeid door de kennis van het merendeel van de leden hier. Soms door flink op mijn bek te gaan en door soms harde kritiek.
Ik kan het van iedereen hebben, behalve 1 persoon. Maar goed. Die weet dat intussen
Zolang mensen druk met deze hobby bezig zijn en ook regelmatig op hun bek vallen, worden we samen beter. Toch?
Maar heel af en toe breekt er bij mij iets als ik een kudde schapen zie mekkeren over dingen die totaal onlogisch zijn of niet aan de orde. En dan geef ik een weerwoord.
Vergeet niet dat ik (en dat zal jij ook zijn) altijd achter je plaatjes staat die je hier post.
Bla bla bla.. we wijken weer af
Gewoon je ding zeggen en als ik het er niet mee eens ben zal ik je kop door de wringer halen
Ben het trouwens wel degelijk met je eens dat deze plaat niet de best bewerkte ooit is hoor
Maar hij komt wel in mijn portboek
Comment