Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shannon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Shannon

Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Re: Shannon

'k vind het een mooie foto, maar die neusschaduw is toch iets té prominent in beeld. Hoe meer je er op let, hoe storender hij wordt, wat eigenlijk wel jammer is. Misschien iets zachter maken...?

Mvg,
    Frederic

Comment

twee mooie opnamen en ik (denk) dat ze mooie ogen heeft.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Me like a lot
        En dan vooral de z/w versie daar ben ik echt zot van...

Het harde licht en dito neusschaduw stoort mij bij de z/w absoluut niet, het past gewoon bij het totaal plaatje, ook qua sfeer.
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Beste, je zal bewust voor de donkere ooggedeelten gekozen hebben wat ik trouwens ook gedaan zou hebben. Echter de schaduw van haar neus stoort me vooral bij de zw-w opname.
          Euhhh suggestie... waarom niet een klein spotje gericht op de achterkant van het haar zodat het model iets meer loskomt van je toch wel mooi gekozen achtergrond.
          Verder niets dan lof voor deze opnames.

Groeten Nies

Comment

thanks @ allemaal.

De keuze voor de schaduw, zowel onder haar neus, de geknepen ogen, en de donkere achtergrond is bewust gekopieerd uit een voorbeeld van een magazine.
            Ze zeggen wel eens; beter goed gejat dan slecht verzonnen. Het kan natuurlijk zijn dat het slecht gejat is
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

Jaja... Jörgen doet 't weer!
              Schitterend; as usual. De schaduwen storen me niet erg.
              Hoewel de kleurenversie bangelijk goed is, kies ik toch voor de zw/w versie. Die is gewoonweg nóg beter.

Grtz,
              Palladio
              You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Mooie foto
                kies toch voor de zwart/wit versie
                al stoort mij idd de neusschaduw
                wel wat, ook al heb je er bewust
                voor gekozen...
                Hoop meer te zien van dit model

gr
                Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Luc Bekijk bericht
                  ........al stoort mij idd de neusschaduw
                  wel wat, ook al heb je er bewust
                  voor gekozen...
                  Kijk.. over storen en smaak ga ik het niet hebben. Dat is zo verdomde persoonlijk, maar ik krijg steeds meer de indruk van diverse mensen dat ze doodsbenauwd voor schaduwen zijn.

Ik gaf laatst een privéworkshop en het eerste wat de mannen deden was twee flitsers zo neerzetten dat werkelijk alles platgeflits werd.
                  Toen vroeg ik wat er mis met schaduw was. ... antwoord: dat is toch niet mooi?
                  Duh???.
                  Leer even andersom denken en bouw je licht met 1 lamp op. Platflitsen is makkelijk, gericht schaduwen creeren is lastiger, maar daardoor krijg je vaak wel veel spannendere plaatjes. (mijn gedacht he)
                  Uiteraard schiet ik ook zacht, schaduwloos ect. maar ik ben gek op schaduwen en vind het zelf vaak heel mooi.

@Frederic: Natuurlijk kan ik de schaduw verzachten, maar als ik dat had gewild, had ik de plaat in eerste instantie met een totaal andere lichtbron geschoten, en niet met een open reflector.

Uiteraard wil ik niemand mijn foto opdringen en beweren dat het een mooi plaatje is, integendeel, maar ben het af en toe een beetje beu om steeds maar te verdedigen dat dit soort schaduwen normaal zijn. Lees de playboy vorige maand... pak de Douglas folder van deze week enz.

http://www.beautyshoot.nl/shoot01/schaduw01.jpg en geniet

Fijn weekeinde allemaal
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Weer heel mooi! Vooal de zwart-wit versie is erg sterk!

En de schaduw stoort mij niet.
                    www.pixation.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
                      Weer heel mooi! Vooal de zwart-wit versie is erg sterk!

En de schaduw stoort mij niet.
                      Zelfde mening, schaduw is wel sterk maar hoort bij het plaatje

Comment

Ik heb nog altijd heel veel ontzag voor dergelijk modellenwerk. Wat een prachtig beeld.

Fantastisch om te zien wat voor belang de kleurzetting heeft op de sfeer van een foto. De kleurenversie kan zo gebruikt worden in een glossy magazine of reclame, terwijl de (hele mooie) zwart/wit omzetting het beeld een aangename retro-feel geeft.

Madmax staat nog steeds garant voor kwaliteit.
                        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                          @Frederic: Natuurlijk kan ik de schaduw verzachten, maar als ik dat had gewild, had ik de plaat in eerste instantie met een totaal andere lichtbron geschoten, en niet met een open reflector.
                          Jij plaatst je foto, ik plaats MIJN mening... Kan je er niet mee leven, dan is dat heel jammer voor jou. Het is maar mijn mening over jouw foto, m.a.w. hoe ik de foto vind. Je hoeft er echt niks mee te doen hoor, en je hoeft je zelfs niet te verdedigen. Dat vraag ik ook niet!

Btw, het is niet omdat het in boekjes zo staat dat het persé als goed aanschouwd moet worden, want in boekjes staan vaak ook heel foute foto's

Mvg,
                          Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            ..... want in boekjes staan vaak ook heel foute foto's
                            Frederic
                            das ook weer waar
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Ik ga voor de zwart-wit ,maar dan het bovenste vierkant!

Comment

Working...
                              X