Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Niks verkeerd met dit portret , belichting is okay ; enige dat stoort is de achtergrond die echt verschrikkelijk veel aandacht trekt ten koste van het overigens mooie model.
(Enige wat mss anders zou kunnen is de achtergrondkleur (is redelijk makkelijk aan te passen in ps) en haar 'hangbuikje'. Mijn modellen zijn hier altijd fel op dat ze zo niet op de plaat komen .)
Knap model, maar zoals eerder gezegd, die achtergrond..
Ook wat meer contrast in de plaat zou mooi zijn.
Denk wel dat ze content zal zijn met de foto's
Heren,ik laat steeds de keuze aan het model welke achtergrond ze willen en tja hun vinden nu die achtergrond niet lelijk en willen ervoor poseren.
Principes zijn er maar moet je niet steeds uitvoeren ok
Als ik het goed zie komt er licht door je achtergrond of ben ik fout? Stond die voor een raam of voor een witte muur? Zwarte plastic achter je achtergrond hangen (niet er voor ;-) kan soms een groot verschil opleveren...
En je achtergrond verder naar achter zetten zodat ie minder scherp wordt is meestal ook een verbetering.
Als je in RAW gefotografeerd hebt kun je in Lightroom de saturatie van het blauw verminderen waardoor de achtergrond minder opvallend wordt.
Mooi model trouwens want met dat gezeur over die achtergrond...
Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één
Comment