Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soetkin alleen... (+ update)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Soetkin alleen...

Achtergrond is niet mijn ding, geeft de setting een te steriele sfeer.
    Ik vind die zogenaamde steriele sfeer wel mooi, in contrast met het model.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sharkdog Bekijk bericht
      En ja, de korrel is wel redelijk hevig. Maar ik denk dat dat komt door het gebruik van Rodinal bij Tri-X...
      Mogelijk, Als ZW film gebruik ik meestal de T-max en de bijhorende ontwikkelaar (is een fijnkorrelontwikkelaar) en dan is de korrel toch wel wel minder fel aanwezig.
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Ik vind het gewoon een mooie foto.
        I put the sexy in dyslexia

Comment

Ik heb een iets minder korrelige update foto bij geplaatst.
          How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

Re: Soetkin alleen... (+ update)

Korrel: scheelt al een flink pak.

Wit: stemt tot nadenken. Thuis op mijn beide monitoren heb ik uitgevreten vlekken. Dat is dus op mijn 'betere' schermen speciaal voor fotoverwerking (Samsung Syncmaster 214T). Gisterenavond zat ik echter in de avondles en tijdens de pauze surfte ik even rond, ondermeer nog eens naar deze post. Op de wat verouderde schermen (zo nog van die logge bakken, een Sony multiscan G500 was het) was er geen uitgevreten wit te zien. Het verschil was zelfs dermate groot dat ik eerst dacht dat de foto vervangen was. Maar nu ik hier thuis weer kijk, zie ik nog steeds de vlekken.

Houdt mij nu bezig: welke versie is de juiste. Mijn logica zegt dat als de vlekken werkelijk uitgevreten zouden zijn, zelfs een milder ingestelde monitor geen detail zou kunnen tonen. Toch leek het beeld mij gisteren in de avondles gedetailleerd. Aan de andere kant heet een gesofisticeerd scherm als het mijne hier thuis correcter te zijn in zijn weergave. Kalibratie is normater ok. Zodus weet ik het bij deze niet meer
            If you always do what you always did, you will always get what you always got.
            www.sylviehuybrecht.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
              Korrel: scheelt al een flink pak.

Kalibratie is normater ok. Zodus weet ik het bij deze niet meer
              Omdat ik op m'n gecallibreerd scherm geen uitgebrand wit zie:
              ben ik eens gaan kijken naar het histogram en heb eens het wit- en zwartpunt bepaalt zie afbeelding.

Tot welke conclusie komen we hier:
              Er zit een miniem beetje zwartzwart in
              Er zit een klein beetje witwit in maar zeker niet uitgebeten.
              Eigenlijk zie je dit in het hystogram dit ook al.
              Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht

Houdt mij nu bezig: welke versie is de juiste. Mijn logica zegt dat als de vlekken werkelijk uitgevreten zouden zijn, zelfs een milder ingestelde monitor geen detail zou kunnen tonen. Toch leek het beeld mij gisteren in de avondles gedetailleerd. Aan de andere kant heet een gesofisticeerd scherm als het mijne hier thuis correcter te zijn in zijn weergave. Kalibratie is normater ok. Zodus weet ik het bij deze niet meer
                Als er twijfel is meet je toch gewoon met je pipet? Dan weet je het meteen.
                Op monitoren vergelijken heeft geen zin.

Comment

Minder korrel vind ik hier toch wel beter - maar het hangt duidelijk af van foto tot foto, bij de fallen madonna bv past grove korrel wel.

Terzijde: het lijkt mij wel de moeite waard je foto's op negatief af te drukken - als je dan toch analoog werkt kan je dat beter helemaal doen lijkt mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                    Minder korrel vind ik hier toch wel beter - maar het hangt duidelijk af van foto tot foto, bij de fallen madonna bv past grove korrel wel.

Terzijde: het lijkt mij wel de moeite waard je foto's op negatief af te drukken - als je dan toch analoog werkt kan je dat beter helemaal doen lijkt mij.
                    En dat is een hele andere film... Dus die korrel is ook anders.

Tsja... Heb jij een vergroter voor middenformaat en donkere kamer voor me?
                    Ik ben wel les aan het volgen hierover. Dus dat komt misschien nog wel eens in orde!
                    How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sharkdog Bekijk bericht
                      En dat is een hele andere film... Dus die korrel is ook anders.

Tsja... Heb jij een vergroter voor middenformaat en donkere kamer voor me?
                      Ik ben wel les aan het volgen hierover. Dus dat komt misschien nog wel eens in orde!
                      Heb ik wel, maar niet voor jou
                      Zeker doen!
                      *maakt tegelijk mental note: misschien beter zelf ook 's de donkere kamer induiken ipv stof te laten vergaren!*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                        Als er twijfel is meet je toch gewoon met je pipet? Dan weet je het meteen.
                        Op monitoren vergelijken heeft geen zin.
                        Ik volg dit. Je hoeft toch niet te discussiëren over uitgebrand of niet. Dit is perfect en objectief meetbaar: 255,255,255. Moelijker wordt het natuurlijk als we het over bijvoorbeeld 254,255,255 hebben. Zal er even uitgebrand uitzien, maar is het technisch gesproken niet want zit nog (net) niet "over" de rand van je histogram en je beeld bevat dus nog detail.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Homer Wells Bekijk bericht
                          Je hoeft toch niet te discussiëren over uitgebrand of niet. Dit is perfect en objectief meetbaar: 255,255,255.
                          ...oef & dankje ...
                          het is niet al mogelijke dat meetbaar is dat voor mij van groot belang is...
                          wel hetgene dat een beeld op zich met mij doet
                          net als in het leven zijn er geen unieke oplossingen... er zijn enkel keuzes
                          Scotty... beam me up !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
                            ...oef & dankje ...
                            het is niet al mogelijke dat meetbaar is dat voor mij van groot belang is...
                            wel hetgene dat een beeld op zich met mij doet
                            net als in het leven zijn er geen unieke oplossingen... er zijn enkel keuzes
                            dat is eigenlijk ook mijn filosofie, maar ik wou de relativiteit van het fenomeen "uitgebrand" illustreren. Heel vaak worden op dit forum (heel mooie) foto's figuurlijk naar de prullenbak verwezen omdat ze uitgebrande delen (zouden) bevatten. De filosoof in mij komt dan naar boven en begint dingen te denken als; "wat is beter, een foto met storende helle delen die technisch gesproken niet uitgebrand zijn, of een prachtfoto met enkele niet storende uitgebrande delen." Ik krijg soms de indruk dat je als "kenner" hoort te zeggen het eerste.
                            Maar is in feite een beetje off topic.

Deze foto's spreken mij persoonlijk ietske minder aan, maar dat heeft absoluut niets met het al dan niet uitgebrand zijn van bepaalde delen te maken.

Comment

Working...
                            X