Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Waar zie jij uitgevreten wit?
En die korrel komt nu eenmaal mee met de Tri-X...
Kan wel zijn, maar dan vindt ik de Tri-X ook niet fraai. Volgens mij was het een perfect fotomoment. Vindt de bruid een prachtige uitdrukking van geluk hebben en het licht rondom haar is ook bijzonder. M.i. had hier meer ingezeten, ook in BW.
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'
Mwah - ik kan mij voorstellen dat de korrel op print wel goed is, maar hier, gescand, valt het idd tegen.
Ik vind de foto toch wel tegenvallen - zeker na de andere die je al uit de reeks hebt gepost.
Een beetje flets, en vooral een niet bepaald spannende en te krappe kadrage vind ik.
Waar zie jij uitgevreten wit?? De korrel is kwestie smaak...
Het wit van de tegels rond haar is uitgevreten en op haar rug onderaan zitten ook vlekken. Als je dat niet ziet heb je dringend een betere monitor ofwel een bril nodig. En de korrel: sorry maar een kind met de mazelen is er niks tegen. Tri-X of niet, weg ermee.
If you always do what you always did, you will always get what you always got. www.sylviehuybrecht.be
Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie HuybrechtBekijk bericht
Het wit van de tegels rond haar is uitgevreten en op haar rug onderaan zitten ook vlekken. Als je dat niet ziet heb je dringend een betere monitor ofwel een bril nodig. En de korrel: sorry maar een kind met de mazelen is er niks tegen. Tri-X of niet, weg ermee.
Het uitgebrande wit komt deels door de bewerking.
Want in het negatief zat hier meer dan voldoende tekening in.
Ik zal hem eens opnieuw scannen en bewerken.
En ja, de korrel is wel redelijk hevig. Maar ik denk dat dat komt door het gebruik van Rodinal bij Tri-X...
How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?
Hier stoort de korrel mij toch ook wel sterk (normaal gezien heb ik graag een beetje korrel zeker als hij van zw film komt), een andere filmkeuze had m.i. beter geweest. Jammer want dit had een topplaatje kunnen zijn, de pose en de lichtinval zijn mooi.
Het wit van de tegels rond haar is uitgevreten en op haar rug onderaan zitten ook vlekken. Als je dat niet ziet heb je dringend een betere monitor ofwel een bril nodig.
Tegels noch rug zijn uitgebrand... m'n monitor gecalibreerd en m'n ogen zijn prima.
Draaien we het eens om?
totaal niet uigebeten, zelfs erg mooi belicht, alleen zoasl zovelen vind ik de korrel iets te aanwezig, kan soms iets toevoegen maar helaas bij deze niet.
Comment