Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto van de bruiloft

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto van de bruilof

Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
    Volledig akkoord. Maar "harde commentaar" is volgens mij nog iets anders als iemand belachelijk maken.

Als ik sommige commentaren hier in dit topic lees, heb ik het gevoel dat sommige "ervaren rotten" deze regel niet eens kennen. De auteur wordt met de grond gelijk gemaakt.
    Je zou als beginner al schrik hebben om ook maar iets te posten om een mening te vragen.

Misschien eens overschakelen naar ander zangzaad?
    Ach is niet zo erg hoor ik kan er goed tegen , ik vind dat dat moet kunnen , als er hier alleen maar foto,s worden geplaats waar alleen maar waw op gezegt word, dan zijn het allemaal perfecten , zal niet zeggen profs want die maken ook niet altijd perfecte foto,s , als ze de ene foto ophemelen, moet je ook tegen een afbraak kunnen, dan weet je dat die foto niets waard is , maar is wel te zien hoe ze het zeggen dat is juist

Comment

Re: Foto van de bruiloft

Wat ik graag zou zien: dat andere posters de gegeven commentaar zo sportief zouden opvatten als Koentje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unick Bekijk bericht
        Wat ik graag zou zien: dat andere posters de gegeven commentaar zo sportief zouden opvatten als Koentje.
        Das nu is een positieve reactie se ....
        en ik moet je der 100 % gelijk in geven.
        Trouwens al da commentaar gaat toch maar over een beleke hé !
        Dus niet echt zo belangrijk.

Met al dat gezwam over tact en beleefdheid ...
        We zijn toch venten onder elkaar ...
        Zijn we echt zo snel op onze pik getrapt ?

Ik heb mijne bek vandaag grondig gewassen, en ben deze morgen bij het ontbijt op een ander zangzaad overgeschakeld, toch denk ik dat het niks gaat uithalen!
        " Ik ben, die ik ben " of had dat al iemand voor mij gezegd ....

Lieve groetjes vanuit het regenachtige " Kontich Les bains "

Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik zou graag de foto eens zien zonder de toegevoegde blur. Misschien eens omzetten in zwart-wit. Laat je zeker niet ontmoedigen door de enkele onnozele reacties !

groeten,
          Patrick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patevi Bekijk bericht
            Ik zou graag de foto eens zien zonder de toegevoegde blur. Misschien eens omzetten in zwart-wit. Laat je zeker niet ontmoedigen door de enkele onnozele reacties !

groeten,
            Patrick
            Dat doe ik echt niet hoor ,eigenaardig genoeg was het koppel heeeel tevreden met die foto maar ja die kennen daar niets van waarschijnlijk en het was niet de nonkel maar de vader, had er twee, die andere zal ik hier maar niet plaatsen, ik reageer dan eens met een goede foto en dan zijn ze weer tevreden
            Last edited by koen1950; 12 september 2008, 21:49.

Comment

Ik ga af en toe kijken naar werken in 'showcase', om te genieten van mooie foto's en om nog wat bij te leren (ik sta soms in bewondering voor mensen die PS goed beheersen en er gepast mee weten om te springen om hun foto op te waarderen, of dat tikje extra te geven). Wie foto's post in 'showcase' zou toch iets kritischer mogen zijn voor zichzelf. Als je zelf al een hele rits fouten kunt opsommen, zou ik toch in het andere deel posten. En misschien ook eens een poging doen om naast de foto ook het taalgebruik wat te verzorgen. Of ben ik nu ouderwets ? So be it !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                Ik ga af en toe kijken naar werken in 'showcase', om te genieten van mooie foto's en om nog wat bij te leren (ik sta soms in bewondering voor mensen die PS goed beheersen en er gepast mee weten om te springen om hun foto op te waarderen, of dat tikje extra te geven). Wie foto's post in 'showcase' zou toch iets kritischer mogen zijn voor zichzelf. Als je zelf al een hele rits fouten kunt opsommen, zou ik toch in het andere deel posten. En misschien ook eens een poging doen om naast de foto ook het taalgebruik wat te verzorgen. Of ben ik nu ouderwets ? So be it !

Heb de foto eens opnieuw bewerkt, denk zelf dat ie oorspronkelijk niet zo slecht was

dat is de oorspronkelijk versie

Last edited by koen1950; 14 september 2008, 19:37.

Comment

vergeet gewoon die eerst geplaatste foto ,die sepia foto is veel bete,r zelf het origineel is beter, is niet perfect, bv jas van de bruidegom is boven uitgebrand , maar is anders niet slecht hoor

Comment

Sepia is inderdaad al beter.
                    Maar je gaat van een slechte foto echt geen goeie maken hoor.

Wat ik je wel moet meegeven is, dat ik het een kunst vind om zoveel reacties te krijgen op eigenlijk een draak van een foto...

PS : als de mensen er blij mee zijn is dat het belangrijkste, maar technisch is dit niet OK.
                    Belichting is slecht, moment is niet goed gekozen, standpunt is niet goed (weet zeker dat als je jezelf anders positioneert je een veel mooiere annex minder drukke achtergrond zou hebben, etc...)
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                      Dat doe ik echt niet hoor ,eigenaardig genoeg was het koppel heeeel tevreden met die foto maar ja die kennen daar niets van waarschijnlijk en het was niet de nonkel maar de vader, had er twee, die andere zal ik hier maar niet plaatsen, ik reageer dan eens met een goede foto en dan zijn ze weer tevreden
                      Daar doen we het toch voor . Ik doorlees dit topic nu pas, en inderdaad was de eerste wat teveel van het geblur. Dit was ook het eerste dat opviel in de foto. Taalgebruik van mede-leden kan inderdaad beter. Maar mensen zijn nu eenmaal zo. Goed dat je je niet laat ontmoedigen.

Het gebeurd wel vaker dat fotografen de kerk uitstappen, en vergeten hun toestel opnieuw in te stellen. Ze merken dat later wel op, maar tonen dan ook hun slechte foto's niet aan het koppel. op de honderden fotos die genomen worden hoeven er ook geen honderden goed te zijn. Er worden er maar een paar afgedrukt. En in je verzameling heb je ongetwijfeld betere zitten.

Door de sepiabewerking heb je de foto wat extra bezorgd, maar hier storen me enkele foutjes.
                      het water naast de vrouw is niet volledig geblurred, en het maatpak steekt sterk af tegen de achtergrond. ik merk een soort van halo op.

Zelf ben ik ook voorstander om storende elementen te mijden door met het diafragma en het standpunt te spelen. En zelf stel ik ook in om een halve stop onder te belichten als er veel wit mee gemoeid is. Zie de schouder, en de buste hebben weinig doortekening meer.
                      Last edited by powerkiller; 14 september 2008, 20:46.

Comment

De Sepia versie is een stuk beter!

Echter: ik vind het geen 'mooie' foto in die zin dat ik de kus zeer onromantisch vind. 't Lijkt zo'n rap 'tot-vanavond-schat-kusje' of een zeer onspontane bijna statische kus terwijl bij een trouw het toch iets intiemer en romantischer mag zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nortel Bekijk bericht
                          De Sepia versie is een stuk beter!

Echter: ik vind het geen 'mooie' foto in die zin dat ik de kus zeer onromantisch vind. 't Lijkt zo'n rap 'tot-vanavond-schat-kusje' of een zeer onspontane bijna statische kus terwijl bij een trouw het toch iets intiemer en romantischer mag zijn.
                          de volgende keer zal ik hem geven

Comment

Working...
                          X