Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto van de bruiloft

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto van de bruilof

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    Als je moet blurren en cheap photoshoptricks gebruiken om er nog iets van proberen te bakken, dan gebruik je beter de recylcle bin
    'k vind de foto ook niet geslaagd, in geen enkel opzicht. Noch qua pose, noch qua compo, noch qua flatterend zijn... Nee, vlug vergeten en er iets proberen uit te leren

Mvg,
    Frederic
    ja daar ben ik ook achter gekomen de goeie foto,s uit kiezen is ook een kunst zeker en opletten dat je de camerasetting niet vergeet goed te zetten , want anders sturen sommigen je terug naar school om de basis kennis te leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
      Is toch romantisch, zonder die blur zijn er te veel storende elementen ,
      Bedankt voor de tip!

Spijtig dat je het middengedeelte bent vergeten te blurren (slordigheidje veronderstel ik ?).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
        Bedankt voor de tip!

Spijtig dat je het middengedeelte bent vergeten te blurren (slordigheidje veronderstel ik ?).
        ja sorry zal er de volgende keer aan denken, wat worden we er cinisch van, jij bent de grappigste van heel het forum
        Last edited by koen1950; 10 september 2008, 22:35.

Comment

Was je de enige fotograaf?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
            Was je de enige fotograaf?
            That's what I'm waiting to hear.. I hope not!

Comment

exif
              iso 400
              f10
              1/50
              75mm

Sorry, maar die EXIF ziet er inderdaad niet uit
              1) ISO 400 in klaarlichte dag ? Gebruik 100 of 200
              2) F10 voor portret waar je zelf storende achtergrond ziet? f4 of f5,6 had die blur voor jou gedaan
              3)1/50 sluitertijd met een lens van 75mm ? Een basistrukje is dat je sluitertijd minstens even groot als je brandpuntsafstand moet zijn, hier dus minstens 1/80.
              4) Kortom de EXIF had als volgt moeten zijn :

ISO200 ('t was bewolkt?)
              f4
              1/100
              75mm

Maar je had de automatische instelling en wss nog de ISO van een foto binnen nog opstaan, denk ik?
              Altijd ISO + Stand (hier dus Av kiezen) nakijken!!
              (Ik heb zo eens mijn camera gegeven aan iemand omdat die vond dat ik er anders nooit op stond en boem, alle latere foto's van die avond heb ik op ISO1600 geschoten )
              Veel succes!

Comment

Hey beste vrienden van de fotografie. Ik vind de foto ook niet goed maar er zijn hier weer een paar mensen die hun tact in hun gat hebben steken.
                Geef tips geef commentaar maar geef vooral geen verwijzingen naar nonkel Jos en de vuilbak. In het echte leven zijn jullie allen waarschijnlijk volwassen mensen maar op het wereldwijde web transformeren jullie in een bende kleuters.
                @Koentje: ik denk dat je er wel betere zult hebben als deze en als ik kijk naar andere fotos die je post op dit forum hoef je zeker niet terug naar school.

Groeten Davinzius

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaVinzius Bekijk bericht
                  Hey beste vrienden van de fotografie. Ik vind de foto ook niet goed maar er zijn hier weer een paar mensen die hun tact in hun gat hebben steken.
                  Geef tips geef commentaar maar geef vooral geen verwijzingen naar nonkel Jos en de vuilbak. In het echte leven zijn jullie allen waarschijnlijk volwassen mensen maar op het wereldwijde web transformeren jullie in een bende kleuters.
                  @Koentje: ik denk dat je er wel betere zult hebben als deze en als ik kijk naar andere fotos die je post op dit forum hoef je zeker niet terug naar school.

Groeten Davinzius
                  From the sticky...

Plaats hier je beste foto's van mensen of modellen welke je ter beoordeling wil tonen.

Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
                  Showcase is bedoeld voor de betere foto.
                  Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis.

tips, tricks, questions about or are meant for the Fotobeoordeling Mensen en Modellen forum. no?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
                    exif
                    iso 400
                    f10
                    1/50
                    75mm

Sorry, maar die EXIF ziet er inderdaad niet uit
                    1) ISO 400 in klaarlichte dag ? Gebruik 100 of 200
                    2) F10 voor portret waar je zelf storende achtergrond ziet? f4 of f5,6 had die blur voor jou gedaan
                    3)1/50 sluitertijd met een lens van 75mm ? Een basistrukje is dat je sluitertijd minstens even groot als je brandpuntsafstand moet zijn, hier dus minstens 1/80.
                    4) Kortom de EXIF had als volgt moeten zijn :

ISO200 ('t was bewolkt?)
                    f4
                    1/100
                    75mm

Maar je had de automatische instelling en wss nog de ISO van een foto binnen nog opstaan, denk ik?
                    Altijd ISO + Stand (hier dus Av kiezen) nakijken!!
                    (Ik heb zo eens mijn camera gegeven aan iemand omdat die vond dat ik er anders nooit op stond en boem, alle latere foto's van die avond heb ik op ISO1600 geschoten )
                    Veel succes!
                    eigenlijk is het heel simpel, ik had gewoon vergeten mijn toestel goed in te stellen en dat moest gewoon f4 geweest zijn dat de iso op 400 stond is te verklaren dat het erg bewolkt was, er vielen nu en dan zelfs druppels , die ene foto zegt niets over mijn kunnen fotograferen ,waarmee ik niet wil zeggen dat ik me fotograaf wil noemen vere van , maar als je zo een foto plaats die helemaal mis is , is het normaal dat ze hier zeggen dat je er niets van kent, ik heb hier ook nog andere foto,s staan hoor , maar kan niemand iets kwalijk nemen, is mijn eigen schuld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaVinzius Bekijk bericht

Groeten Davinzius

Wat is er mis met verwijzingen naar " De vuilbak " en een hoog " Nonkel Jos gehalte " Zijn wij daarom kleuters, nee toch ...

Door het plaatsen in dit onderdeel mag je harde commntaar verwachten en daar is niks mis mee, wat echter niet kan is commentaar over de auteur of het model, wel over het beeld. En zolang we het over het beeld hebben is er niks mis mee, zo als in het werkelijjke leven zingt ieder vogeltje zoals het gebekt is.

MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                        From the sticky...

Plaats hier je beste foto's van mensen of modellen welke je ter beoordeling wil tonen.

Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
                        Showcase is bedoeld voor de betere foto.
                        Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis.

tips, tricks, questions about or are meant for the Fotobeoordeling Mensen en Modellen forum. no?
                        sticky hier niet van toepassing, omdat de laatste zin, hier geheel geen garantie geeft over de voorlaatste zin.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Wat is er mis met verwijzingen naar " De vuilbak " en een hoog " Nonkel Jos gehalte " Zijn wij daarom kleuters, nee toch ...

Door het plaatsen in dit onderdeel mag je harde commntaar verwachten en daar is niks mis mee, wat echter niet kan is commentaar over de auteur of het model, wel over het beeld. En zolang we het over het beeld hebben is er niks mis mee, zo als in het werkelijjke leven zingt ieder vogeltje zoals het gebekt is.

MVG, Jeff
                          Er worden hier wel veel woorden vuil gemaakt aan een prul van een foto, zeg ik zelf he , en die kritiek kan ik wel hebben hoor, trek me daar niets van aan, ik weet dat ik ook goede foto,s maak, alleen daar reageren die mensen dan niet op, komt ook omdat ik niet zoveel post in dat onderdeel , iedereen die hier post moet daar tegen kunnen, alleen ben ik nooit zo hard in mijn kritiek op anderen,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            sticky hier niet van toepassing, omdat de laatste zin, hier geheel geen garantie geeft over de voorlaatste zin.
                            grt,bouk.
                            Ja dat staat er , maar je vergeet dat voor de ene dat zijn beste foto is , maar voor de andere die niets waard is, dus dat werkt ook niet als algemeen , dat geld ook voor macro waar ik dikwijls bloemen plaats ik weet ook niet wat een ander er van denkt dat weet jij ook niet als je een foto plaatst, ik weet nu dat ik een bok geschoten heb met die foto te plaatsen maar ben het wel erg door mijnj neus gevrijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht

Misschien de bek eens grondig wassen, kritiek kan ook op een beleefde, opbouwende manier, dan weten de mensen het ook wel, dat dat jou vreemd is weet iedereen wel ...

Comment

Door het plaatsen in dit onderdeel mag je harde commntaar verwachten en daar is niks mis mee,
                                Volledig akkoord. Maar "harde commentaar" is volgens mij nog iets anders als iemand belachelijk maken.
                                wat echter niet kan is commentaar over de auteur of het model,
                                Als ik sommige commentaren hier in dit topic lees, heb ik het gevoel dat sommige "ervaren rotten" deze regel niet eens kennen. De auteur wordt met de grond gelijk gemaakt.
                                Je zou als beginner al schrik hebben om ook maar iets te posten om een mening te vragen.

zo als in het werkelijjke leven zingt ieder vogeltje zoals het gebekt is.
                                Misschien eens overschakelen naar ander zangzaad?
                                Last edited by spyder; 10 september 2008, 19:22.

Comment

Working...
                                X