Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Een foto waar niet valt op af te dingen.
Maar de tonaliteit ligt wat aan de donkere kant: ik zou de schaduwen iets oplichten. Nu versterkt het zware contrast wel de mannelijke kracht van de opname - zeer goed in scène gezet, overigens - maar het is ietsje té.
Ik heb een foto van de fotograaf terwijl hij deze opname maakte .
Tiens, die had wél kleren aan.
Voor mij, goed zoals die is
Snap niks van de TS commentaar, maar dat hoeft ook niet : top !!!
Is in scène gezet naar analogie met de beroemde foto van amerikaanse marines die de stars en stripes planten op het eiland Iwo Jima in WOII.
Heel goed gedaan, mooie wolkjes. Alleen spijtig dat het in een weide is en niet op een heuveltop.
Is in scène gezet naar analogie met de beroemde foto van amerikaanse marines die de stars en stripes planten op het eiland Iwo Jima in WOII.
Heel goed gedaan, mooie wolkjes. Alleen spijtig dat het in een weide is en niet op een heuveltop.
waarom spijtig van die weide, tis toch ook niet de Stars en Stripes!!
grt,bouk.
Maar de tonaliteit ligt wat aan de donkere kant: ik zou de schaduwen iets oplichten. Nu versterkt het zware contrast wel de mannelijke kracht van de opname - zeer goed in scène gezet, overigens - maar het is ietsje té.
Akkoord hiermee.
If you always do what you always did, you will always get what you always got. www.sylviehuybrecht.be
Ik heb een foto van de fotograaf terwijl hij deze opname maakte .
Tiens, die had wél kleren aan.
Overigens, dit is potentieel HOF-materiaal.
Fullator
zoals je zegt heb ik die schaduwen inderdaad iets donkerder gezet
oplichten kwam, volgens mij de foto niet ten goed omdat hij dan aan kracht inboette
en natuurlijk had ik kleren aan
waar zou ik anders mijn lensdopje laten
foto is trouwens gemaakt op het Fort van Liezele en niet in het vlaemse landschap
Maar de fotograaf zat wél een meter of twee beneden het niveau van de modellen. Hij keek dus in kikkerperspectief. Is wel geen heuvel, maar de beste tweede keuze.
Het tegenlicht werkt natuurlijk dramatiserend. Alleen is het effect wat te sterk. Met de nieuwe functie "uitlichten" van CS3 zou dit verholpen kunnen worden. Maar het is hoe dan ook een prachtige foto. Ik kan bijna niet wachten om de hele kalender te zien.
Schaduwen en middentonen zitten goed. Zelf zou ik de highlights (gedeelte lucht en/rond vlag) zelf nog iets oplichten. Wat hem nog iets dramatischer zou maken.
...en dat het geen heuvel is...it's Belgium. En daar zijn enkel molshopen.
Comment